Főoldal > 2016/2017. tanév > Tervezés, szervezés, koordináció a mentori munkában

Tantárgy kódja

PSE1128L

Tantárgy neve

Tervezés, szervezés, koordináció a mentori munkában

Kredit

3

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy

Féléves órszám

0 + 10
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

3

Cél

A tantárgy célja, hogy megismertesse a hallgatókkal azokat a szervezési és koordinációs munkákat, amelyeket a mentoroknak az iskolai gyakorlat lebonyolítása során meg kell oldaniuk. Szintén betekintést nyernek a mentori szerep tágabban értelmezett fogalmaiba is, így képet nyerhetnek, hogy a mentor miként válhat az iskolai közösség pedagógiai katalizátorává.

Cél angol

The course is designed to familiarize students with the organization and Coordination work by the mentors in the school practice It is also an insight into the broader role of mentoring concepts, so they can gain, how to become a mentor in the school community as a catalyst for education.

Tartalom

A félévi munka során a hallgatók a következő nagyobb témakörökkel ismerkednek meg: a tanítási gyakorlat szereplői; a mentor, mint koordinátor; a tanárképző szakember szerepe; a tanárjelölt; a felelősség kérdése a mentori munka során; mentori program elkészítése; egyénre szabott mentorálás; értékelés, dokumentáció; az iskola, mint a tanítási gyakorlat tágabb környezete; alapvető információk, iskolai mentor ’csomag’ készítése, a tanárjelölt tanórán kívüli munkájának szervezése, koordinálása.

Tartalom angol

The teaching actors; a mentor, as a coordinator; teacher training specialist its role; the student teacher; the question of responsibility during the mentoring work; mentoring program preparation; individualized tutoring; evaluation, documentation; the school as a teaching Practice wider environment; basic information, school mentors 'package' Making the Organization of the work of non-curricular student teacher and co-ordination.

Számonkérés

gyakorlati jegy

Számonkérés angol

term grade

Irodalom

 Brenner, Gerd (szerk.) (1997): Die Fundgrube für den Deutsch-Unterricht. Ab Klasse 5. Berlin: Cornelsen  Hölscher, Petra / Rabitsch, Erich (szerk.) (1993): Methoden-Baukasten Deutsch als Fremd- und Zweitsprache. Berlin: Cornelsen  Mezei Gyula (2006): Alkalmazott vezetéselmélet. BME, Budapest.  Mérő László (1997): Észjárások. Tericum, Budapest.

Irodalom angol

 Brenner, Gerd (szerk.) (1997): Die Fundgrube für den Deutsch-Unterricht. Ab Klasse 5. Berlin: Cornelsen  Hölscher, Petra / Rabitsch, Erich (szerk.) (1993): Methoden-Baukasten Deutsch als Fremd- und Zweitsprache. Berlin: Cornelsen  Mezei Gyula (2006): Alkalmazott vezetéselmélet. BME, Budapest.  Mérő László (1997): Észjárások. Tericum, Budapest.

Tantárgyfelelős intézet kódja

API

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Baracsi Ágnes Erzsébet

Ekvivalencia

ME1012L