Tantárgy kódja
PSE1128L
Tantárgy neve
Tervezés, szervezés, koordináció a mentori munkában
Kredit
3
Félévi követelmény
Gyakorlati jegy
Féléves órszám
0 + 10
Elmélet
+ Gyakorlat
Ajánlott félév
3
Cél
A tantárgy célja, hogy megismertesse a hallgatókkal azokat a szervezési és koordinációs munkákat, amelyeket a mentoroknak az iskolai gyakorlat lebonyolítása során meg kell oldaniuk. Szintén betekintést nyernek a mentori szerep tágabban értelmezett fogalmaiba is, így képet nyerhetnek, hogy a mentor miként válhat az iskolai közösség pedagógiai katalizátorává.
Cél angol
The course is designed to familiarize students with the organization and
Coordination work by the mentors in the school practice
It is also an insight into the broader role of mentoring
concepts, so they can gain, how to become a mentor in the school community
as a catalyst for education.
Tartalom
A félévi munka során a hallgatók a következő nagyobb témakörökkel ismerkednek meg: a tanítási gyakorlat szereplői; a mentor, mint koordinátor; a tanárképző szakember szerepe; a tanárjelölt; a felelősség kérdése a mentori munka során; mentori program elkészítése; egyénre szabott mentorálás; értékelés, dokumentáció; az iskola, mint a tanítási gyakorlat tágabb környezete; alapvető információk, iskolai mentor ’csomag’ készítése, a tanárjelölt tanórán kívüli munkájának szervezése, koordinálása.
Tartalom angol
The teaching actors; a mentor, as a coordinator; teacher training specialist
its role; the student teacher; the question of responsibility during the mentoring work; mentoring program
preparation; individualized tutoring; evaluation, documentation; the school as a teaching
Practice wider environment; basic information, school mentors 'package' Making the
Organization of the work of non-curricular student teacher and co-ordination.
Számonkérés
gyakorlati jegy
Számonkérés angol
term grade
Irodalom
Brenner, Gerd (szerk.) (1997): Die Fundgrube für den Deutsch-Unterricht. Ab Klasse 5.
Berlin: Cornelsen
Hölscher, Petra / Rabitsch, Erich (szerk.) (1993): Methoden-Baukasten Deutsch als
Fremd- und Zweitsprache. Berlin: Cornelsen
Mezei Gyula (2006): Alkalmazott vezetéselmélet. BME, Budapest.
Mérő László (1997): Észjárások. Tericum, Budapest.
Irodalom angol
Brenner, Gerd (szerk.) (1997): Die Fundgrube für den Deutsch-Unterricht. Ab Klasse 5.
Berlin: Cornelsen
Hölscher, Petra / Rabitsch, Erich (szerk.) (1993): Methoden-Baukasten Deutsch als
Fremd- und Zweitsprache. Berlin: Cornelsen
Mezei Gyula (2006): Alkalmazott vezetéselmélet. BME, Budapest.
Mérő László (1997): Észjárások. Tericum, Budapest.
Tantárgyfelelős intézet kódja
API
Tantárgyfelelős oktató
Dr. Baracsi Ágnes Erzsébet
Ekvivalencia
ME1012L