Tantárgy kódja
VKM1102
Tantárgy neve
A környezet- és tárgykultúra helye a vizuális nevelésben
Tantárgy angol neve
Design and Technology in Visual Education
Kredit
2
Félévi követelmény
Gyakorlati jegy
Heti óraszám
0 + 2
Elmélet
+ Gyakorlat
Ajánlott félév
2 (5 féléves képzésben 3)
Cél
A környezet- és tárgykultúra tanítása hazai és a nemzetközi tendenciáinak megismerése, szerepének tisztázása a vizuális nevelésen belül. Kitekintés a szakmai kompetenciák nemzetközi viszonyrendszerére a környezetalakítás a tárgyprezentálás tanításának módszertani sokféleségére, a tantárgyi integráció szükségszerűségének feltárásával.
Cél angol
The teaching of the environment and an object culture domestic and the cognition of his international tendencies, the clarification of his role inside the visual upbringing. Looking out onto the international relation system of the vocational competences the environment shaping the tárgypresenting onto the methodological diversity of his teaching, with the exploration of the necessity of the subject integration.
Tartalom
Az angol és a német modell összehasonlítása a témakörben.
A tárgyalkotás és a környezetkultúra tanításának sajátosságai és kreativitást fejlesztő hatásai az egyes korosztályok tükrében.
Az egyes életkorokban, a gyermek szükségleteiből kiindulva, a tárgyalkotás és környezetalakítás tanításának vezérfonala, lehetséges módszerei. A tárgyalkotás és környezetalakítás helye és szerepe a vizuális nevelésen belül. Feladatsorok, projektfeladatok tervezése különböző korosztályok számára. Tanmenetmodellek.
A kreativitás fejlesztésének lehetőségei és módszerei a tantárgyi és a tantárgyközi integrációban
Tartalom angol
The English and the German model's comparisons in the topic.
The single age groups are the peculiarities of the teaching of the object creation and the environment culture and his effects developing creativity in his mirror.
Számonkérés
gyakorlati jegy
Számonkérés angol
term grade
Irodalom
Gaul Emil: Mi a környezetkultúra? in. Kézművesség kézikönyv. MIF, Budapest, 1993. - Tatai Erzsébet és Tatai Mária: Környezetkultúra. Iparművészeti Főiskola, Budapest, 1993. - Gaul Emil, dr. Kárpáti Andrea: A tervezőképesség értékelése projekt módszerrel 12-16 éves tanulók körében. In. Varga Lajos (szerk): Közoktatás kutatás 1996 - 1997. MKM és az MTA Pedagógiai Bizottsága. Budapest 1998. p. 321-351. - Tatai Erzsébet: Műelemzés. Enciklopédia kiadó, Budapest, 2003.
Irodalom angol
Gaul Emil: Mi a környezetkultúra? in. Kézművesség kézikönyv. MIF, Budapest, 1993. - Tatai Erzsébet és Tatai Mária: Környezetkultúra. Iparművészeti Főiskola, Budapest, 1993. - Gaul Emil, dr. Kárpáti Andrea: A tervezőképesség értékelése projekt módszerrel 12-16 éves tanulók körében. In. Varga Lajos (szerk): Közoktatás kutatás 1996 - 1997. MKM és az MTA Pedagógiai Bizottsága. Budapest 1998. p. 321-351. - Tatai Erzsébet: Műelemzés. Enciklopédia kiadó, Budapest, 2003.
Tantárgyfelelős intézet kódja
VKI
Tantárgyfelelős oktató
Aranyosi Zsuzsanna Éva