Főoldal > 2016/2017. tanév > A környezet- és tárgykultúra helye a vizuális nevelésben

Tantárgy kódja

VKM1102

Tantárgy neve

A környezet- és tárgykultúra helye a vizuális nevelésben

Tantárgy angol neve

Design and Technology in Visual Education

Kredit

2

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy

Heti óraszám

0 + 2
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

2 (5 féléves képzésben 3)

Cél

A környezet- és tárgykultúra tanítása hazai és a nemzetközi tendenciáinak megismerése, szerepének tisztázása a vizuális nevelésen belül. Kitekintés a szakmai kompetenciák nemzetközi viszonyrendszerére a környezetalakítás a tárgyprezentálás tanításának módszertani sokféleségére, a tantárgyi integráció szükségszerűségének feltárásával.

Cél angol

The teaching of the environment and an object culture domestic and the cognition of his international tendencies, the clarification of his role inside the visual upbringing. Looking out onto the international relation system of the vocational competences the environment shaping the tárgypresenting onto the methodological diversity of his teaching, with the exploration of the necessity of the subject integration.

Tartalom

Az angol és a német modell összehasonlítása a témakörben. A tárgyalkotás és a környezetkultúra tanításának sajátosságai és kreativitást fejlesztő hatásai az egyes korosztályok tükrében. Az egyes életkorokban, a gyermek szükségleteiből kiindulva, a tárgyalkotás és környezetalakítás tanításának vezérfonala, lehetséges módszerei. A tárgyalkotás és környezetalakítás helye és szerepe a vizuális nevelésen belül. Feladatsorok, projektfeladatok tervezése különböző korosztályok számára. Tanmenetmodellek. A kreativitás fejlesztésének lehetőségei és módszerei a tantárgyi és a tantárgyközi integrációban

Tartalom angol

The English and the German model's comparisons in the topic. The single age groups are the peculiarities of the teaching of the object creation and the environment culture and his effects developing creativity in his mirror.

Számonkérés

gyakorlati jegy

Számonkérés angol

term grade

Irodalom

Gaul Emil: Mi a környezetkultúra? in. Kézművesség kézikönyv. MIF, Budapest, 1993. - Tatai Erzsébet és Tatai Mária: Környezetkultúra. Iparművészeti Főiskola, Budapest, 1993. - Gaul Emil, dr. Kárpáti Andrea: A tervezőképesség értékelése projekt módszerrel 12-16 éves tanulók körében. In. Varga Lajos (szerk): Közoktatás kutatás 1996 - 1997. MKM és az MTA Pedagógiai Bizottsága. Budapest 1998. p. 321-351. - Tatai Erzsébet: Műelemzés. Enciklopédia kiadó, Budapest, 2003.

Irodalom angol

Gaul Emil: Mi a környezetkultúra? in. Kézművesség kézikönyv. MIF, Budapest, 1993. - Tatai Erzsébet és Tatai Mária: Környezetkultúra. Iparművészeti Főiskola, Budapest, 1993. - Gaul Emil, dr. Kárpáti Andrea: A tervezőképesség értékelése projekt módszerrel 12-16 éves tanulók körében. In. Varga Lajos (szerk): Közoktatás kutatás 1996 - 1997. MKM és az MTA Pedagógiai Bizottsága. Budapest 1998. p. 321-351. - Tatai Erzsébet: Műelemzés. Enciklopédia kiadó, Budapest, 2003.

Tantárgyfelelős intézet kódja

VKI

Tantárgyfelelős oktató

Aranyosi Zsuzsanna Éva