Tantárgy kódja
PST1118L
Tantárgy neve
Rendszerszemlélet a hatékony matematikatanításban
Kredit
3
Félévi követelmény
Vizsga
Féléves órszám
12 + 0
Elmélet
+ Gyakorlat
Ajánlott félév
3
Cél
Megmutatni az egyes témakörökön belül, hogy hogyan épülnek egymásra a tanegységek, hogyan lehet alkalmazni a feldolgozásban a fokozatosságot, továbbá 5. osztálytól 12. osztályig hogyan tudjuk ezeket közvetíteni a tanulóknak.
Cél angol
The aim of the course is that participants should become acquanted with Hungarian curriculum in mathematics.
Tartalom
A rendszerekről általában, a rendszerek típusai. A tantárgyi rendszerek belső és külső struktúrája, ezek figyelembe vétele a matematika tanításában. Konkrét témakörökön belül mutatjuk meg az „ismeret piramist” és ezeknek az egyes szinteken – 5. osztálytól 12. osztályig – történő elsajátítási módját. - A számfogalom kialakítása a természetes számoktól a komplex számokig. Hatvány, gyök, logaritmus - Számelmélet, oszthatóság - Relációk, függvények, sorozatok, sorok - Geometriai alakzatok – kerület, terület, felszín, térfogat, ívhossz – transzformációk – vektorok – trigonometria – koordinátageometria – kúpszeletek - Az algebra elemei: klasszikus algebrai ismeretek, modern algebrai ismeretek - Kombinatorika, valószínűségszámítás, statisztika - Gondolkodási módszerek – matematikai logika - halmazelmélet Minden egyes struktúrában megmutatjuk a külső és belső koncentrációs lehetőségeket.
Tartalom angol
Concept of number, elements of number theory, sets, relations, functions. Elements of algebra. Elements of geometry, measures (perimeter, arc length, area, volume.) Geometric transformations. Combinatorics, elements of probability and statistics.
Számonkérés
vizsgajegy
Számonkérés angol
exam grade
Irodalom
1. Dr. Czeglédy István: Matematika tantárgypedagógia I., Bessenyei Kiadó, Nyíregyháza, 2002.
2. Dr. Csapó Benő: Tudás és iskola, Műszaki Könyvkiadó, Budapest, 2004.
3. Ambrus Gabriella és Ambrus András: Szakmódszertani kiegészítő jegyzet. ELTE, 2013.
4. ELTE Munkaközösség: Matematika Módszertani Példatár. ELTE, 2013.
Irodalom angol
1. Didactics and Mathematics: The Art and Science of Learning and Teaching Mathematics. Creative Publications, 1978
2. Alan Bishop,M.A. (Ken) Clements,Christine Keitel-Kreidt,Jeremy Kilpatrick,Colette Laborde: International Handbook of Mathematics Education. Springer, 1996.
3. Hungarian textbooks.
Tantárgyfelelős intézet kódja
MII
Tantárgyfelelős oktató
Dr. Kovács Zoltán
Ekvivalencia
MTM1006L