Főoldal > 2016/2017. tanév > Rendszerszemlélet a hatékony matematikatanításban

Tantárgy kódja

PST1118L

Tantárgy neve

Rendszerszemlélet a hatékony matematikatanításban

Kredit

3

Félévi követelmény

Vizsga

Féléves órszám

12 + 0
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

3

Cél

Megmutatni az egyes témakörökön belül, hogy hogyan épülnek egymásra a tanegységek, hogyan lehet alkalmazni a feldolgozásban a fokozatosságot, továbbá 5. osztálytól 12. osztályig hogyan tudjuk ezeket közvetíteni a tanulóknak.

Cél angol

The aim of the course is that participants should become acquanted with Hungarian curriculum in mathematics.

Tartalom

A rendszerekről általában, a rendszerek típusai. A tantárgyi rendszerek belső és külső struktúrája, ezek figyelembe vétele a matematika tanításában. Konkrét témakörökön belül mutatjuk meg az „ismeret piramist” és ezeknek az egyes szinteken – 5. osztálytól 12. osztályig – történő elsajátítási módját. - A számfogalom kialakítása a természetes számoktól a komplex számokig. Hatvány, gyök, logaritmus - Számelmélet, oszthatóság - Relációk, függvények, sorozatok, sorok - Geometriai alakzatok – kerület, terület, felszín, térfogat, ívhossz – transzformációk – vektorok – trigonometria – koordinátageometria – kúpszeletek - Az algebra elemei: klasszikus algebrai ismeretek, modern algebrai ismeretek - Kombinatorika, valószínűségszámítás, statisztika - Gondolkodási módszerek – matematikai logika - halmazelmélet Minden egyes struktúrában megmutatjuk a külső és belső koncentrációs lehetőségeket.

Tartalom angol

Concept of number, elements of number theory, sets, relations, functions. Elements of algebra. Elements of geometry, measures (perimeter, arc length, area, volume.) Geometric transformations. Combinatorics, elements of probability and statistics.

Számonkérés

vizsgajegy

Számonkérés angol

exam grade

Irodalom

1. Dr. Czeglédy István: Matematika tantárgypedagógia I., Bessenyei Kiadó, Nyíregyháza, 2002. 2. Dr. Csapó Benő: Tudás és iskola, Műszaki Könyvkiadó, Budapest, 2004. 3. Ambrus Gabriella és Ambrus András: Szakmódszertani kiegészítő jegyzet. ELTE, 2013. 4. ELTE Munkaközösség: Matematika Módszertani Példatár. ELTE, 2013.

Irodalom angol

1. Didactics and Mathematics: The Art and Science of Learning and Teaching Mathematics. Creative Publications, 1978 2. Alan Bishop,M.A. (Ken) Clements,Christine Keitel-Kreidt,Jeremy Kilpatrick,Colette Laborde: International Handbook of Mathematics Education. Springer, 1996. 3. Hungarian textbooks.

Tantárgyfelelős intézet kódja

MII

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Kovács Zoltán

Ekvivalencia

MTM1006L