Főoldal > 2016/2017. tanév > Sajátos fejlesztést igénylők társadalmi integrációjának pedagógiája

Tantárgy kódja

TNM1018

Tantárgy neve

Sajátos fejlesztést igénylők társadalmi integrációjának pedagógiája

Tantárgy angol neve

Pedagogy of social integration for children with special needs

Kredit

2

Félévi követelmény

Vizsga

Heti óraszám

1 + 0
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

2 (5 féléves képzésben 4)

Cél

A hallgató a tantárgy teljesítése után képes lesz olyan prevenciós feladatok és játékok összeállítására, melyek segítségével megteremthető az alap az egészséges életmód kialakítására. Össze tud állítani olyan gyakorlat sorokat, amelyek alkalmasak a sajátos fejlesztést igénylő tanulók társadalmi felzárkóztatására. Képes lesz felismerni a kezdődő és már kialakult mozgásszervi elváltozásokat, magatartászavarokat. Tud alternatívákat javasolni a problémák kezelésére illetve megoldására.

Cél angol

After course the students have the skills help them take prevention exercises and games which secure the basic of the healthy lifestyle.Take the alternative option the treatment and solution of the prolems. Take the excercises and special program for the special needs school children to the social cought up. Get the information about history of Paralympic Games, special sports and their rules.

Tartalom

Alapfogalmak tisztázása. Sajátos fejlesztést igénylők csoportosítása. Prevenció szerepe a testnevelésben. Életmód, egészség, sport. Alapelvek a különféle problémákkal küzdők gyakorlatainak összeállításában. Speciális egyéni feladatok és gyakorlatok a felzárkóztatáshoz. Kialakítandó kompetenciák: Rendelkezzen a sajátos fejlesztést igénylő tanulók pszichoszomatikus problémáinak kezelési ismereteivel és az integrált testnevelés és sportfoglalkozás módszereinek alkalmazási képességével. Legyen alkalmas a mozgás által kiváltott öröm átélésének megteremtésére, a testi és mentális elmaradottság felszámolására a mozgásos fejlesztés során.

Tartalom angol

Basic terms. Groups of the disabilities. Importance of the prevention in the Physical Education lesson. Lifestyle, health, sport. Alternative option the treatment and solution of the prolems. Excercises and special program for the special needs school children to the social cought up.Paralympic Games, special sports and their rules. Adapted and special excercises.

Számonkérés

félévközi zh kollokvium

Számonkérés angol

mid-term test examination

Irodalom

LAKATOS K. (2000): Szenzomotoros szemléletű vizsgálatok. Az állapot és mozgásvizsgáló teszt. Xfer grafikai műhely, Budapest, 94. ISBN: 963-05-7719-4. DOROGI L.-BOGNÁR J. (2007): Bevezetés a fogyatékos emberek sportjába. MTE Támogató Köre Alapítvány, Budapest, 119. ISBN: 80-244-1379-5. RÓZSÁNÉ C. E. (2006): Sajátos nevelési igényű tanulók. Egyéni fejlesztési terv, készítés, fejlesztés. In: Fejlesztő pedagógia, 7: 6. 17-19. ISBN: 978-963-87-8991-4.

Irodalom angol

LAKATOS K. (2000): Szenzomotoros szemléletű vizsgálatok. Az állapot és mozgásvizsgáló teszt. Xfer grafikai műhely, Budapest, 94. ISBN: 963-05-7719-4. DOROGI L.-BOGNÁR J. (2007): Bevezetés a fogyatékos emberek sportjába. MTE Támogató Köre Alapítvány, Budapest, 119. ISBN: 80-244-1379-5. RÓZSÁNÉ C. E. (2006): Sajátos nevelési igényű tanulók. Egyéni fejlesztési terv, készítés, fejlesztés. In: Fejlesztő pedagógia, 7: 6. 17-19. ISBN: 978-963-87-8991-4.

Tantárgyfelelős intézet kódja

TSI

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Vajda Ildikó