Tantárgy kódja
TNM1018
Tantárgy neve
Sajátos fejlesztést igénylők társadalmi integrációjának pedagógiája
Tantárgy angol neve
Pedagogy of social integration for children with special needs
Kredit
2
Félévi követelmény
Vizsga
Heti óraszám
1 + 0
Elmélet
+ Gyakorlat
Ajánlott félév
2 (5 féléves képzésben 4)
Cél
A hallgató a tantárgy teljesítése után képes lesz olyan prevenciós feladatok és játékok összeállítására,
melyek segítségével megteremthető az alap az egészséges életmód kialakítására. Össze tud állítani olyan
gyakorlat sorokat, amelyek alkalmasak a sajátos fejlesztést igénylő tanulók társadalmi felzárkóztatására.
Képes lesz felismerni a kezdődő és már kialakult mozgásszervi elváltozásokat, magatartászavarokat. Tud
alternatívákat javasolni a problémák kezelésére illetve megoldására.
Cél angol
After course the students have the skills help them take prevention exercises and games which secure the basic of the healthy lifestyle.Take the alternative option the treatment and solution of the prolems. Take the excercises and special program for the special needs school children to the social cought up. Get the information about history of Paralympic Games, special sports and their rules.
Tartalom
Alapfogalmak tisztázása. Sajátos fejlesztést igénylők csoportosítása. Prevenció szerepe a testnevelésben.
Életmód, egészség, sport. Alapelvek a különféle problémákkal küzdők gyakorlatainak összeállításában.
Speciális egyéni feladatok és gyakorlatok a felzárkóztatáshoz.
Kialakítandó kompetenciák:
Rendelkezzen a sajátos fejlesztést igénylő tanulók pszichoszomatikus problémáinak kezelési ismereteivel
és az integrált testnevelés és sportfoglalkozás módszereinek alkalmazási képességével.
Legyen alkalmas a mozgás által kiváltott öröm átélésének megteremtésére, a testi és mentális
elmaradottság felszámolására a mozgásos fejlesztés során.
Tartalom angol
Basic terms. Groups of the disabilities. Importance of the prevention in the Physical Education lesson. Lifestyle, health, sport. Alternative option the treatment and solution of the prolems. Excercises and special program for the special needs school children to the social cought up.Paralympic Games, special sports and their rules. Adapted and special excercises.
Számonkérés
félévközi zh
kollokvium
Számonkérés angol
mid-term test
examination
Irodalom
LAKATOS K. (2000): Szenzomotoros szemléletű vizsgálatok. Az állapot és mozgásvizsgáló teszt. Xfer grafikai műhely, Budapest, 94. ISBN: 963-05-7719-4.
DOROGI L.-BOGNÁR J. (2007): Bevezetés a fogyatékos emberek sportjába. MTE Támogató Köre Alapítvány, Budapest, 119. ISBN: 80-244-1379-5.
RÓZSÁNÉ C. E. (2006): Sajátos nevelési igényű tanulók. Egyéni fejlesztési terv, készítés, fejlesztés. In: Fejlesztő pedagógia, 7: 6. 17-19. ISBN: 978-963-87-8991-4.
Irodalom angol
LAKATOS K. (2000): Szenzomotoros szemléletű vizsgálatok. Az állapot és mozgásvizsgáló teszt. Xfer grafikai műhely, Budapest, 94. ISBN: 963-05-7719-4.
DOROGI L.-BOGNÁR J. (2007): Bevezetés a fogyatékos emberek sportjába. MTE Támogató Köre Alapítvány, Budapest, 119. ISBN: 80-244-1379-5.
RÓZSÁNÉ C. E. (2006): Sajátos nevelési igényű tanulók. Egyéni fejlesztési terv, készítés, fejlesztés. In: Fejlesztő pedagógia, 7: 6. 17-19. ISBN: 978-963-87-8991-4.
Tantárgyfelelős intézet kódja
TSI
Tantárgyfelelős oktató
Dr. Vajda Ildikó