Főoldal > 2016/2017. tanév > Testnevelési játékok és küzdőgyakorlatok elmélete és módszertana

Tantárgy kódja

TNM1011

Tantárgy neve

Testnevelési játékok és küzdőgyakorlatok elmélete és módszertana

Tantárgy angol neve

Methodology and theory of PE games and martial art

Kredit

2

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy

Heti óraszám

0 + 2
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

1 v 2 (5 féléves képzésben 2)

Cél

A hallgató legyen tisztában a játékok tartalmi és formai jegyeivel, fajtáival és a hozzá tartozó szabályok fontosságával. Ismerje a játék, nevelő erejét, amely kapcsán a korszerű oktatási-nevelési célok messzemenően megvalósíthatók. A hallgató a félév során szerezzen ismereteket a tantervben szereplő, küzdő gyakorlatok és játékok szerepéről, nevelő hatásáról. Képes legyen korosztály- függő küzdő gyakorlatok és játékok tervezésére és vezetésére.

Cél angol

The students have to know the theoretical basics, practical viewpoints and methods of the development of motorical skills. During the education special (cognitive, affective and motorical) literacy is broadcasted. The knowledge and use of the new and well-tried international methodology and practice have to be realized. They have to be able to use their knowledge to check the efficiency of their PE teacher work. It has to ensure such a knowledge which they can use in a creative way to do their job successfully.

Tartalom

Testnevelési játékok és küzdő gyakorlatok célja, feladata a NAT-ban. Testnevelési játékok és küzdőgyakorlatok kapcsolata, oktatási-nevelési sajátosságai. Testnevelési játékok és küzdő gyakorlatok tervezése és vezetése. Önvédelmi feladatok a tantervben.

Tartalom angol

Based on the requirements of the European Union it has to broadcast the most modern data processing knowledge and methods in the field of developing and ponderability of the motorical ability. The theory and methodology of the development of the conditional and coordinational abilities based on the specialty of age groups and their movement needs. Competences to be evolved. He has to be able to diagnose the level of body status, to prepare the capacity program of a person and in connection with it organizing, evaluating the motorical tests.

Számonkérés

gyakorlati jegy

Számonkérés angol

term grade

Irodalom

ÁCS P. (2009): Sporttudományi kutatások módszertana. PTE-TTK TSTI, Pécs, 291. ISBN:978-963-642-275-2. RIGLER E. (1993-1996-2000): Az általános edzéselmélet és módszertan alapjai I-II-III. OTSH, Budapest, 89.; 83.; 179. KATICS L., LŐRINCZY D. (2004): Erőedzés. Pécsi Direkt Kft, Alexandra Kiadója, Pécs, 260. ISBN: 1-4020-2218-2. PINTÉR J., ÁCS P. (2007): Bevezetés a sportstatisztikába. Dialóg Campus Kiadó, Budapest - Pécs, 164. ÁCS P. (2009): Sporttudományi kutatások módszertana. PTE-TTK TSTI, Pécs, 291. ISBN: 978- 963- 642- 195- 3. DR. HARSÁNYI L. (2002): Edzéstudomány I., II. Dialóg Campus kiadó Budapest-Pécs DUBECZ J. (2009): Általános edzéselmélet és módszertan, Rectus Kft. Budapest N. GOMBOS M.(1974): Próbák az edzettség mérésére, Testnevelési és Sporttudományos Tanács, Budapest

Irodalom angol

ÁCS P. (2009): Sporttudományi kutatások módszertana. PTE-TTK TSTI, Pécs, 291. ISBN:978-963-642-275-2. RIGLER E. (1993-1996-2000): Az általános edzéselmélet és módszertan alapjai I-II-III. OTSH, Budapest, 89.; 83.; 179. KATICS L., LŐRINCZY D. (2004): Erőedzés. Pécsi Direkt Kft, Alexandra Kiadója, Pécs, 260. ISBN: 1-4020-2218-2. PINTÉR J., ÁCS P. (2007): Bevezetés a sportstatisztikába. Dialóg Campus Kiadó, Budapest - Pécs, 164. ÁCS P. (2009): Sporttudományi kutatások módszertana. PTE-TTK TSTI, Pécs, 291. ISBN: 978- 963- 642- 195- 3. DR. HARSÁNYI L. (2002): Edzéstudomány I., II. Dialóg Campus kiadó Budapest-Pécs DUBECZ J. (2009): Általános edzéselmélet és módszertan, Rectus Kft. Budapest N. GOMBOS M.(1974): Próbák az edzettség mérésére, Testnevelési és Sporttudományos Tanács, Budapest

Tantárgyfelelős intézet kódja

TSI

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Pucsok József Márton