Tantárgy kódja
TNM1011
Tantárgy neve
Testnevelési játékok és küzdőgyakorlatok elmélete és módszertana
Tantárgy angol neve
Methodology and theory of PE games and martial art
Kredit
2
Félévi követelmény
Gyakorlati jegy
Heti óraszám
0 + 2
Elmélet
+ Gyakorlat
Ajánlott félév
1 v 2 (5 féléves képzésben 2)
Cél
A hallgató legyen tisztában a játékok tartalmi és formai jegyeivel, fajtáival és a hozzá tartozó
szabályok fontosságával. Ismerje a játék, nevelő erejét, amely kapcsán a korszerű oktatási-nevelési célok
messzemenően megvalósíthatók.
A hallgató a félév során szerezzen ismereteket a tantervben szereplő, küzdő gyakorlatok és játékok
szerepéről, nevelő hatásáról. Képes legyen korosztály- függő küzdő gyakorlatok és játékok tervezésére és
vezetésére.
Cél angol
The students have to know the theoretical basics, practical viewpoints and methods of the development of motorical skills. During the education special (cognitive, affective and motorical) literacy is broadcasted. The knowledge and use of the new and well-tried international methodology and practice have to be realized. They have to be able to use their knowledge to check the efficiency of their PE teacher work. It has to ensure such a knowledge which they can use in a creative way to do their job successfully.
Tartalom
Testnevelési játékok és küzdő gyakorlatok célja, feladata a NAT-ban.
Testnevelési játékok és küzdőgyakorlatok kapcsolata, oktatási-nevelési sajátosságai.
Testnevelési játékok és küzdő gyakorlatok tervezése és vezetése.
Önvédelmi feladatok a tantervben.
Tartalom angol
Based on the requirements of the European Union it has to broadcast the most modern data processing knowledge and methods in the field of developing and ponderability of the motorical ability. The theory and methodology of the development of the conditional and coordinational abilities based on the specialty of age groups and their movement needs. Competences to be evolved. He has to be able to diagnose the level of body status, to prepare the capacity program of a person and in connection with it organizing, evaluating the motorical tests.
Számonkérés
gyakorlati jegy
Számonkérés angol
term grade
Irodalom
ÁCS P. (2009): Sporttudományi kutatások módszertana. PTE-TTK TSTI, Pécs, 291. ISBN:978-963-642-275-2. RIGLER E. (1993-1996-2000): Az általános edzéselmélet és módszertan alapjai I-II-III. OTSH, Budapest, 89.; 83.; 179. KATICS L., LŐRINCZY D. (2004): Erőedzés. Pécsi Direkt Kft, Alexandra Kiadója, Pécs, 260. ISBN: 1-4020-2218-2.
PINTÉR J., ÁCS P. (2007): Bevezetés a sportstatisztikába. Dialóg Campus Kiadó, Budapest - Pécs, 164.
ÁCS P. (2009): Sporttudományi kutatások módszertana. PTE-TTK TSTI, Pécs, 291. ISBN: 978- 963- 642- 195- 3.
DR. HARSÁNYI L. (2002): Edzéstudomány I., II. Dialóg Campus kiadó Budapest-Pécs
DUBECZ J. (2009): Általános edzéselmélet és módszertan, Rectus Kft. Budapest
N. GOMBOS M.(1974): Próbák az edzettség mérésére, Testnevelési és Sporttudományos Tanács, Budapest
Irodalom angol
ÁCS P. (2009): Sporttudományi kutatások módszertana. PTE-TTK TSTI, Pécs, 291. ISBN:978-963-642-275-2. RIGLER E. (1993-1996-2000): Az általános edzéselmélet és módszertan alapjai I-II-III. OTSH, Budapest, 89.; 83.; 179. KATICS L., LŐRINCZY D. (2004): Erőedzés. Pécsi Direkt Kft, Alexandra Kiadója, Pécs, 260. ISBN: 1-4020-2218-2.
PINTÉR J., ÁCS P. (2007): Bevezetés a sportstatisztikába. Dialóg Campus Kiadó, Budapest - Pécs, 164.
ÁCS P. (2009): Sporttudományi kutatások módszertana. PTE-TTK TSTI, Pécs, 291. ISBN: 978- 963- 642- 195- 3.
DR. HARSÁNYI L. (2002): Edzéstudomány I., II. Dialóg Campus kiadó Budapest-Pécs
DUBECZ J. (2009): Általános edzéselmélet és módszertan, Rectus Kft. Budapest
N. GOMBOS M.(1974): Próbák az edzettség mérésére, Testnevelési és Sporttudományos Tanács, Budapest
Tantárgyfelelős intézet kódja
TSI
Tantárgyfelelős oktató
Dr. Pucsok József Márton