Tantárgy kódja
TNO1040
Tantárgy neve
Motoros képességek fejlesztésének elmélete és gyakorlata
Tantárgy angol neve
Theory and practise of developing motor skills
Kredit
3
Félévi követelmény
Gyakorlati jegy
Heti óraszám
0 + 3
Elmélet
+ Gyakorlat
Ajánlott félév
4
Cél
Ismerjék a hallgatók a motoros képességek fejlesztésének és mérésének elméleti alapjait, gyakorlati szempontjait, módszereit. Az oktatás során speciális- kognitív, affektív és motoros- műveltségtartalmak kerüljenek közvetítésre. Legyenek naprakészek az új és bevált módszertani ismeretekből, tudják ezeket felhasználni tanári és edzői munkájuk ellenőrzésére. Szerezzenek olyan tudást, amelyet kreatívan alkalmazhatnak pedagógiai munkájuk sikere végzéséhez. Legyenek képesek kialakítani a tanulókban az értékelés, önértékelés fontosságát és képességét. A motoros képességek fejlesztésének és ellenőrzésének ismereteivel legyenek képesek rávilágítani az eredményes és sikeres tanulás fontosságára, lehetőségeire.
Cél angol
Students undertaking studies in the area of sport and exercise will be required to develop knowledge and skills related to the discipline area of motor control and learning. This course introduce the theoretical basis of motor control and learning to select and perform assessments of motor skills. The course provide the opportunity for students to develop the knowledge and skills to be able to design a suitable program, based on best practice, for teaching motor skills to meet the unique needs of clients across a range of groups in the population.
Tartalom
A kondícionális és koordinációs képességek, fajtái, felosztásuk. A motoros képességek biológiai háttere. A koondícionális és koordinációs képességek fejlesztésének elmélete és módszertana az egyes korcsoportok sajátosságai, illetve a különböző korcsoportok mozgásigénye, eltérő lehetősége alapján. A legkorszerűbb mérési és adatfeldolgozási ismeretek és módszerek a motoros képességek mérhetőségének tárgykörében.
Tartalom angol
The course also presents students with the opportunity to explore practical research in the area and to be able to integrate with other sport and exercise discipline areas, particularly biomechanics, to ensure best possible outcomes for individuals (based on their needs, including remedial and rehabilitation). The course will not only provide information relevant to a general healthy population, especially those involved in sport and physical activity, but to individuals and groups across a range of populations. The use of motor control and learning in the development of motor skills and in rehabilitation will be a focus. Current research and the relationship to other discipline areas will be outlined.
Számonkérés
gyakorlati jegy
Számonkérés angol
term grade
Irodalom
ÁCS P. (2009): Sporttudományi kutatások módszertana PTE-TTK TSTI, 291., DUBECZ J. (2009): Általános edzéselmélet és módszertan. 274., HARSÁNYI L.(2000): Edzéstudomány I-II. Dialóg - Campus Kiadó, Budapest- Pécs, 142 – 199., NÁDORI L. (1998): Sportképessége mérése. MTE, Budapest, PINTÉR J. - ÁCS P. (2007): Bevezetés a sportstatisztikába. Dialóg Campus Kiadó, Budapest-Pécs 167.
Irodalom angol
ÁCS P. (2009): Sporttudományi kutatások módszertana PTE-TTK TSTI, 291., DUBECZ J. (2009): Általános edzéselmélet és módszertan. 274., HARSÁNYI L.(2000): Edzéstudomány I-II. Dialóg - Campus Kiadó, Budapest- Pécs, 142 – 199., NÁDORI L. (1998): Sportképessége mérése. MTE, Budapest, PINTÉR J. - ÁCS P. (2007): Bevezetés a sportstatisztikába. Dialóg Campus Kiadó, Budapest-Pécs 167.
Tantárgyfelelős intézet kódja
TSI
Tantárgyfelelős oktató
Dr. Pucsok József Márton
Ekvivalencia
TNB1515