Tantárgy kódja
INO8004
Tantárgy neve
Az informatika tanítása IV.
Tantárgy angol neve
Teaching of informatics IV.
Kredit
2
Félévi követelmény
Gyakorlati jegy
Heti óraszám
0 + 2
Elmélet
+ Gyakorlat
Ajánlott félév
8
Cél
Az elemi (általános és középiskolai) megoldások, szakmai megoldások, a szakma elemi alkalmazása és a megoldások összehasonlítása. A Sulinet Digitális Tudásbázis webes felületének használata. Fogyatékkel élő emberek esélyegyenlőségének növelése korszerű informatikai módszerekkel és eszközökkel: látássérültek és vakok; hallássérültek és siketek; diszlexiások és diszgráfiások; mozgássérültek; különböző módon és fokban értelmi fogyatékosok; halmozottan hátrányos helyzetű emberek esetén.
Cél angol
Elementary applications in order to develop future skills needed in proper domains of the life (in primary and secondary school of). The use of the “Sulinet Digitális Tudásbázis” website. Increase of equal opportunities for people with disabilities, using information technology.
Tartalom
Játékos oktatóprogramok elemi iskolásoknak. Sulinet. Beszélő alkalmazások vakoknak. Játékok: stratégiai, gondolkodásfejlesztő, grafikai. Intelligencia-, memória-, gyorsaság-fejlesztő alkalmazások: Lumosity.
Tartalom angol
Aspects of teaching programs. Results of computer aided teaching. Advantages, disadvantages and thrift of computer aided teaching. Simple teaching programs in primary school. Help pupils keep their brains challenged and train core cognitive abilities: Lumosity.
Számonkérés
gyakorlati jegy
Számonkérés angol
term grade
Irodalom
1. Forgó Sándor: Multimédia felhasználói programok értékelési szempontjai. 1999.
2. Forgó Sándor - Hauser Zoltán - Kis-Tóth Lajos: Médiainformatika. Lyceum Kiadó 2001.
3. Izsó Lajos: Multimédia oktatási anyagok kidolgozásának és alkalmazásának pedagógiai, pszichológiai és ergonómiai alapjai. BME TK, 1998.
4. Hárs István: Számítástechnikával támogatott oktatás. Talentum Kft. Bp. 1998.
5. Horváth László, Szlávi Péter, Zsakó László: Modellezés és szimuláció, ELTE IK, 2005.
6. Kárpáti Andrea: Oktatási szoftverek minőségének vizsgálata. 2000.
7. Kósa András (szerk.): Távoktatási programok és tananyagok minőségvizsgálati és minősítési eljárása 1999.
8. Szűcs Pál: Személyi számítógépek az oktatásban, OMIKK 1986.
9. Szűcs Pál: Számítógépes oktatási programok tervezésének módszertana Bp.: OMIKK, 1987.
10. Turcsányiné Szabó Márta – Zsakó László: Comenius Logo gyakorlatok. Kossuth Kiadó, 1997.
11. http://tudasbazis.sulinet.hu
Irodalom angol
1. Watson, D., Tinsley, D.: Integrating Information Technology into Education. Chapman and Hall, London, 1996.
2. Evangelia Gouli: Concept Mapping in Didactics of Informatics. Assessment as a Tool for Learning in Web-based and Adaptive Educational Environments
cgi.di.uoa.gr/~phdsbook/files/gouli.pdf
3. http://www.lumosity.com
Tantárgyfelelős intézet kódja
MII
Tantárgyfelelős oktató
Dr. Ionescu Klára