Tantárgy kódja
TNO1011
Tantárgy neve
Gimnasztika II.
Tantárgy angol neve
Conditioning
Kredit
2
Félévi követelmény
Vizsga
Heti óraszám
0 + 2
Elmélet
+ Gyakorlat
Előkövetelmény
TNO1010
Ajánlott félév
2
Cél
A hallgató ismerje meg a gimnasztika alapfogalmait, szaknyelvét, mozgásanyagát, ennek széleskörű differenciált alkalmazási lehetőségeit.
Képes legyen módszertani ismereteinek alkalmazásával gyakorlatvezetésre, gyakorlatsorozatok, ill. gyakorlatfüzérek szerkesztésére, valamint a gimnasztika mozgásanyagával a kondicionális, koordinációs képességek és az ízületi mozgékonyság fejlesztésére. Legyen alkalmas a gimnasztika mozgásanyagával a testtudat saját test és eszközök szerepe a fittségben ismeretanyag elsajátítására.
Cél a hallgatók motoros képességeinek fejlesztése, a sportági tevékenységek végzéséhez szükséges előfeltételek megteremtése.
Cél angol
Conditioning class will provide an opportunity for development of and conditioning for various sports and fitness related activities.
Tartalom
Kéziszer-gyakorlatok, padgyakorlatok, bordásfal gyakorlatok rajzírása, szaknyelve, szerkesztése és gyakorlatvezetési módszere.
Gimnasztikai gyakorlatok variálása, kombinálása, a gyakorlatvariálás általános szempontjai.
Ízületi mozgékonyság, hajlékonyság fejlesztésének módszerei, stretching technikák.
Kondicionális képességek fejlesztése a gimnasztika mozgásanyagával.
Kéziszer-gyakorlatok, padgyakorlatok, bordásfal gyakorlatok gyakorlatvezetése.
Előírt 96 ütemű kéziszer-gyakorlat lánc zenére történő elsajátítása, bemutatása.
Önállóan szerkesztett 64 ütemű kéziszer-gyakorlat lánc zenére történő bemutatása.
Kondicionális, koordinációs képességek és ízületi mozgékonyság fejlesztése.
Tartalom angol
Design and apply appropriate coaching and teaching skills to match the physical and psychological development of club to state level athletes/teams. Design, implement and review conditioning training programs to improve athlete performance in club to state level athletes/teams. Develop and implement a safe resistance training program for youth and children. Design and implement training methods for improved flexibility and mobility in club to state level athletes/teams. Demonstrate practical application of stretching and mobility exercises. Be familiar with and capable of implementing an injury prevention and management philosophy and practice to minimize injuries in club to state level athletes/teams.
Számonkérés
félévközi zh
kollokvium
Számonkérés angol
mid-term test
examination
Irodalom
BÁCSALMÁSI G.-BÁCSALMÁSI L.(2005): Tanulj meg kosárlabdát tanítani. I. kötet. Budapest, 208. PÁDER J. (1986): Kosárlabdázás. Sport Kiadó, Budapest, 506. PETER, V.:(szerk.) (2001): 1006 játék és gyakorlatforma a kosárlabdában. Dialóg Campus Kiadó, Budapest-Pécs, 317, . RÁNKY M.(1999): Játék a kosárlabda - a kosárlabda játék. Pauz - Westermann Könyvkiadó KFT, Celldömölk, 767. Nemzetközi kosárlabda játékszabályok és hivatalos szabálymagyarázatok 2010. MKOSZ, Budapest, 178.
Irodalom angol
BÁCSALMÁSI G.-BÁCSALMÁSI L.(2005): Tanulj meg kosárlabdát tanítani. I. kötet. Budapest, 208. PÁDER J. (1986): Kosárlabdázás. Sport Kiadó, Budapest, 506. PETER, V.:(szerk.) (2001): 1006 játék és gyakorlatforma a kosárlabdában. Dialóg Campus Kiadó, Budapest-Pécs, 317, . RÁNKY M.(1999): Játék a kosárlabda - a kosárlabda játék. Pauz - Westermann Könyvkiadó KFT, Celldömölk, 767. Nemzetközi kosárlabda játékszabályok és hivatalos szabálymagyarázatok 2010. MKOSZ, Budapest, 178.
Tantárgyfelelős intézet kódja
TSI
Tantárgyfelelős oktató
Pásztorné dr. Batta Klára
Ekvivalencia
TNB1612