Főoldal > 2016/2017. tanév > Gimnasztika II.

Tantárgy kódja

TNO1011

Tantárgy neve

Gimnasztika II.

Tantárgy angol neve

Conditioning

Kredit

2

Félévi követelmény

Vizsga

Heti óraszám

0 + 2
Elmélet + Gyakorlat

Előkövetelmény

TNO1010

Ajánlott félév

2

Cél

A hallgató ismerje meg a gimnasztika alapfogalmait, szaknyelvét, mozgásanyagát, ennek széleskörű differenciált alkalmazási lehetőségeit. Képes legyen módszertani ismereteinek alkalmazásával gyakorlatvezetésre, gyakorlatsorozatok, ill. gyakorlatfüzérek szerkesztésére, valamint a gimnasztika mozgásanyagával a kondicionális, koordinációs képességek és az ízületi mozgékonyság fejlesztésére. Legyen alkalmas a gimnasztika mozgásanyagával a testtudat saját test és eszközök szerepe a fittségben ismeretanyag elsajátítására. Cél a hallgatók motoros képességeinek fejlesztése, a sportági tevékenységek végzéséhez szükséges előfeltételek megteremtése.

Cél angol

Conditioning class will provide an opportunity for development of and conditioning for various sports and fitness related activities.

Tartalom

Kéziszer-gyakorlatok, padgyakorlatok, bordásfal gyakorlatok rajzírása, szaknyelve, szerkesztése és gyakorlatvezetési módszere. Gimnasztikai gyakorlatok variálása, kombinálása, a gyakorlatvariálás általános szempontjai. Ízületi mozgékonyság, hajlékonyság fejlesztésének módszerei, stretching technikák. Kondicionális képességek fejlesztése a gimnasztika mozgásanyagával. Kéziszer-gyakorlatok, padgyakorlatok, bordásfal gyakorlatok gyakorlatvezetése. Előírt 96 ütemű kéziszer-gyakorlat lánc zenére történő elsajátítása, bemutatása. Önállóan szerkesztett 64 ütemű kéziszer-gyakorlat lánc zenére történő bemutatása. Kondicionális, koordinációs képességek és ízületi mozgékonyság fejlesztése.

Tartalom angol

Design and apply appropriate coaching and teaching skills to match the physical and psychological development of club to state level athletes/teams. Design, implement and review conditioning training programs to improve athlete performance in club to state level athletes/teams. Develop and implement a safe resistance training program for youth and children. Design and implement training methods for improved flexibility and mobility in club to state level athletes/teams. Demonstrate practical application of stretching and mobility exercises. Be familiar with and capable of implementing an injury prevention and management philosophy and practice to minimize injuries in club to state level athletes/teams.

Számonkérés

félévközi zh kollokvium

Számonkérés angol

mid-term test examination

Irodalom

BÁCSALMÁSI G.-BÁCSALMÁSI L.(2005): Tanulj meg kosárlabdát tanítani. I. kötet. Budapest, 208. PÁDER J. (1986): Kosárlabdázás. Sport Kiadó, Budapest, 506. PETER, V.:(szerk.) (2001): 1006 játék és gyakorlatforma a kosárlabdában. Dialóg Campus Kiadó, Budapest-Pécs, 317, . RÁNKY M.(1999): Játék a kosárlabda - a kosárlabda játék. Pauz - Westermann Könyvkiadó KFT, Celldömölk, 767. Nemzetközi kosárlabda játékszabályok és hivatalos szabálymagyarázatok 2010. MKOSZ, Budapest, 178.

Irodalom angol

BÁCSALMÁSI G.-BÁCSALMÁSI L.(2005): Tanulj meg kosárlabdát tanítani. I. kötet. Budapest, 208. PÁDER J. (1986): Kosárlabdázás. Sport Kiadó, Budapest, 506. PETER, V.:(szerk.) (2001): 1006 játék és gyakorlatforma a kosárlabdában. Dialóg Campus Kiadó, Budapest-Pécs, 317, . RÁNKY M.(1999): Játék a kosárlabda - a kosárlabda játék. Pauz - Westermann Könyvkiadó KFT, Celldömölk, 767. Nemzetközi kosárlabda játékszabályok és hivatalos szabálymagyarázatok 2010. MKOSZ, Budapest, 178.

Tantárgyfelelős intézet kódja

TSI

Tantárgyfelelős oktató

Pásztorné dr. Batta Klára

Ekvivalencia

TNB1612