Tantárgy kódja
TNO1020
Tantárgy neve
Sportjátékok III. Kézilabda II.
Tantárgy angol neve
Sports Games III. Handball II.
Kredit
2
Félévi követelmény
Vizsga
Heti óraszám
0 + 1
Elmélet
+ Gyakorlat
Előkövetelmény
TNO1019
Ajánlott félév
6
Cél
A hallgatók sajátítsák el az előző kurzus ismereteire épülő magasabb szintű technikai- taktikai változatokat, azok oktatásmódszertanát. Szerezzenek jártasságot versenyek, mérkőzések szervezésében, vezetésében és alapvető edzői feladatok ellátásában. Ismerjék meg a szabadidős sporttevékenységben (strand kézilabda), valamint az utánpótlás nevelésben (szivacs-kézilabda) használt sajátságos megoldásokat. Legyenek képesek felismerni, kiválasztani, és fejleszteni a tehetséges kézilabdázókat, valamint tudják az oktatásmenet optimális lefolyásától elmaradókat felzárkóztatni.
Cél angol
Students master the advanced technical-tactical knowledge of the course based on the previous versions of their teaching methodology. Acquire skills in organising competitions, games, and coaching to perform the essential functions. Able to select and develop talented handball players
Tartalom
A játékvezetés sajátosságai, viselkedés a pályán, protokoll. A nemzetközi és magyar versenyrendszer, a korosztályos versenyeztetés hazai vonatkozásai. Edző feladatai mérkőzés előtt, közben, után. Az elsajátításra kerülő, - alaptechnikákra épülő-, magasabb szintű technikai- taktikai változatok, azok oktatásmódszertana, játék közbeni alkalmazásának (játékrendszer) vonatkozásai, az életkori sajátosságok és a csapatjáték fejlődési követelményeivel összhangban. Játékrendszerek támadásban, védekezésben. A kézilabda játékosok, életkori, és játék tudásbeli fejlődésével összefüggő nevelési kérdései.
A tipikus játékmenet lefolytatásához szükséges magasabb szintű technikai- taktikai változatok, és azok oktatásmódszertanának elsajátítása. Különböző játékrendszerek alkalmazása támadásban- védekezésben és annak tudatos változtatása a saját csapatunk erősségeinek, valamint az ellenfél gyengeségeinek felismerésével, mérkőzésszituációban. Játékvezetés, mérkőzés-jegyzőkönyvvezetés tanórán, egymás elleni játékban. Magasabb osztályú, ill. korosztályos mérkőzések, edzések látogatása.
Tartalom angol
How to referee a game. Aspects of national age-group competitions. Tasks of a coach before-during – and after a game. Understanding a higher level of technical-tactical variants and their teaching methodology, usage their in-game (game system) with the aspects of the age charachteristic and developmental requirements. Game systems in offensive and defensive mode. Registering the process of a game during the lessons in each other games. Visiting higher grade, age-group matches.Basic techniques and tactical solutions of the goalkeepr during the defense mode and his/her participation in launching the attack.
Számonkérés
félévközi zh
kollokvium
Számonkérés angol
mid-term test
examination
Irodalom
BAUMBERGER, J. (szerk.) (2001): 704 kézilabda játék és gyakorlat. Dialóg Campus Kiadó, Budapest-Pécs, 173. ISBN: 9789639123
HORVÁTH J., JUHÁSZ I., MOCSAI L., NÉMETH A. (2004): Kézilabda. Papirusz Duola Kiadó, Budapest, 173. ISBN: 9789638634078.
JUHÁSZ I., KOVÁCS L., MOCSAI L. (2004): Kézilabda II. kötet. Papirusz Duola Kiadó, Budapest, 194. ISBN: 963 497 061 3.
SZABÓ J. (2004): Kézilabdázás. Technika. Taktika. Oktatás. JGYF Kiadó, Szeged, 266. ISBN: 963-9167-82-7.
NEMZETKÖZI KÉZILABDA SZÖVETSÉG (2011): Kézilabda játékszabályok
Irodalom angol
BAUMBERGER, J. (szerk.) (2001): 704 kézilabda játék és gyakorlat. Dialóg Campus Kiadó, Budapest-Pécs, 173. ISBN: 9789639123
HORVÁTH J., JUHÁSZ I., MOCSAI L., NÉMETH A. (2004): Kézilabda. Papirusz Duola Kiadó, Budapest, 173. ISBN: 9789638634078.
JUHÁSZ I., KOVÁCS L., MOCSAI L. (2004): Kézilabda II. kötet. Papirusz Duola Kiadó, Budapest, 194. ISBN: 963 497 061 3.
SZABÓ J. (2004): Kézilabdázás. Technika. Taktika. Oktatás. JGYF Kiadó, Szeged, 266. ISBN: 963-9167-82-7.
NEMZETKÖZI KÉZILABDA SZÖVETSÉG (2011): Kézilabda játékszabályok
Tantárgyfelelős intézet kódja
TSI
Tantárgyfelelős oktató
Dr. Szatmári Zoltán
Ekvivalencia
TNB2133