Tantárgy kódja
TNO1019
Tantárgy neve
Sportjátékok III. Kézilabda I.
Tantárgy angol neve
Sports Games III. Handball I.
Kredit
2
Félévi követelmény
Gyakorlati jegy
Heti óraszám
0 + 2
Elmélet
+ Gyakorlat
Ajánlott félév
5
Cél
A tantárgy célja megismertetni a hallgatókkal a sportág korszerű elméletét, gyakorlatát a játék oktatása során felhasználható testnevelési játékok szerepét és az oktatás alapvető szakmódszertani alapelveit, eljárásait. A hallgató képes legyen mérkőzésszituációban az elsajátított tananyagot a sportág jellegének megfelelően alkalmazni. Szerezzen ismereteket a sportjátékok sajátos nevelő hatásairól, különös tekintettel a kézilabdázás küzdő jellegével kapcsolatosan. Legyen tisztában a csapatjáték közösség formáló erejével és fejlesztési lehetőségeivel.
Cél angol
methodological principles,modern theory and practice of teaching P.E.,students have to apply the studied subject in practice and in matches according to the nature of the sport,be aware of the power of team play and community development opportunities.
Tartalom
A kézilabdázás nemzetközi és hazai története, eredete és fejlődésének szakaszai. A sportág játék és versenyszabályai. A kézilabdázás alap játékelemeinek oktatásmódszertana, valamint az előkészítő, rávezető, hibajavító gyakorlatok jelentősége az oktatásban. Az elsajátításra kerülő játékelemek, játék közbeni alkalmazásának (taktika) vonatkozásai, az életkori sajátosságok, az egyes posztok, és a csapatjáték fejlődési követelményeivel összhangban. A kapusjáték sajátosságai.
A szükséges kondicionális és koordinációs képességek megszerzése a labdanélküli és labdás technikák végrehajtásához. A tipikus játékmenet (védekezés-támadás) lefolytatásához szükséges alap technikák, taktikai megoldások elsajátítása. Kézilabda játék, a pálya-, a szabály-, a létszám-, jellemzők manipulálásával, az eredményesebb oktatás érdekében. A kapus védekezés közbeni alap technikái, taktikai megoldásai, és részvétele a támadás indításában.
Tartalom angol
International and national history, origin and development of handball. Rules of the games and competitions. Important elements of handball teaching methodology. Importance of preparation, tracking, corrective practices in education. Learning the elements of the game, tactics with the aspect of the age charachteristics of certain positions. Manipulation features of the handball game, the court, the number of players, the rule in order to better education
Számonkérés
gyakorlati jegy
Számonkérés angol
term grade
Irodalom
BAUMBERGER, J. (szerk.) (2001): 704 kézilabda játék és gyakorlat. Dialóg Campus Kiadó, Budapest-Pécs, 173. ISBN: 9789639123
HORVÁTH J., JUHÁSZ I., MOCSAI L., NÉMETH A. (2004): Kézilabda. Papirusz Duola Kiadó, Budapest, 173. ISBN: 9789638634078.
JUHÁSZ I., KOVÁCS L., MOCSAI L. (2004): Kézilabda II. kötet. Papirusz Duola Kiadó, Budapest, 194. ISBN: 963 497 061 3.
SZABÓ J. (2004): Kézilabdázás. Technika. Taktika. Oktatás. JGYF Kiadó, Szeged, 266. ISBN: 963-9167-82-7.
NEMZETKÖZI KÉZILABDA SZÖVETSÉG (2011): Kézilabda játékszabályok
Irodalom angol
BAUMBERGER, J. (szerk.) (2001): 704 kézilabda játék és gyakorlat. Dialóg Campus Kiadó, Budapest-Pécs, 173. ISBN: 9789639123
HORVÁTH J., JUHÁSZ I., MOCSAI L., NÉMETH A. (2004): Kézilabda. Papirusz Duola Kiadó, Budapest, 173. ISBN: 9789638634078.
JUHÁSZ I., KOVÁCS L., MOCSAI L. (2004): Kézilabda II. kötet. Papirusz Duola Kiadó, Budapest, 194. ISBN: 963 497 061 3.
SZABÓ J. (2004): Kézilabdázás. Technika. Taktika. Oktatás. JGYF Kiadó, Szeged, 266. ISBN: 963-9167-82-7.
NEMZETKÖZI KÉZILABDA SZÖVETSÉG (2011): Kézilabda játékszabályok
Tantárgyfelelős intézet kódja
TSI
Tantárgyfelelős oktató
Szabó Alexi Paul
Ekvivalencia
TNB1713