Főoldal > 2016/2017. tanév > Sportjátékok III. Kézilabda I.

Tantárgy kódja

TNO1019

Tantárgy neve

Sportjátékok III. Kézilabda I.

Tantárgy angol neve

Sports Games III. Handball I.

Kredit

2

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy

Heti óraszám

0 + 2
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

5

Cél

A tantárgy célja megismertetni a hallgatókkal a sportág korszerű elméletét, gyakorlatát a játék oktatása során felhasználható testnevelési játékok szerepét és az oktatás alapvető szakmódszertani alapelveit, eljárásait. A hallgató képes legyen mérkőzésszituációban az elsajátított tananyagot a sportág jellegének megfelelően alkalmazni. Szerezzen ismereteket a sportjátékok sajátos nevelő hatásairól, különös tekintettel a kézilabdázás küzdő jellegével kapcsolatosan. Legyen tisztában a csapatjáték közösség formáló erejével és fejlesztési lehetőségeivel.

Cél angol

methodological principles,modern theory and practice of teaching P.E.,students have to apply the studied subject in practice and in matches according to the nature of the sport,be aware of the power of team play and community development opportunities.

Tartalom

A kézilabdázás nemzetközi és hazai története, eredete és fejlődésének szakaszai. A sportág játék és versenyszabályai. A kézilabdázás alap játékelemeinek oktatásmódszertana, valamint az előkészítő, rávezető, hibajavító gyakorlatok jelentősége az oktatásban. Az elsajátításra kerülő játékelemek, játék közbeni alkalmazásának (taktika) vonatkozásai, az életkori sajátosságok, az egyes posztok, és a csapatjáték fejlődési követelményeivel összhangban. A kapusjáték sajátosságai. A szükséges kondicionális és koordinációs képességek megszerzése a labdanélküli és labdás technikák végrehajtásához. A tipikus játékmenet (védekezés-támadás) lefolytatásához szükséges alap technikák, taktikai megoldások elsajátítása. Kézilabda játék, a pálya-, a szabály-, a létszám-, jellemzők manipulálásával, az eredményesebb oktatás érdekében. A kapus védekezés közbeni alap technikái, taktikai megoldásai, és részvétele a támadás indításában.

Tartalom angol

International and national history, origin and development of handball. Rules of the games and competitions. Important elements of handball teaching methodology. Importance of preparation, tracking, corrective practices in education. Learning the elements of the game, tactics with the aspect of the age charachteristics of certain positions. Manipulation features of the handball game, the court, the number of players, the rule in order to better education

Számonkérés

gyakorlati jegy

Számonkérés angol

term grade

Irodalom

BAUMBERGER, J. (szerk.) (2001): 704 kézilabda játék és gyakorlat. Dialóg Campus Kiadó, Budapest-Pécs, 173. ISBN: 9789639123 HORVÁTH J., JUHÁSZ I., MOCSAI L., NÉMETH A. (2004): Kézilabda. Papirusz Duola Kiadó, Budapest, 173. ISBN: 9789638634078. JUHÁSZ I., KOVÁCS L., MOCSAI L. (2004): Kézilabda II. kötet. Papirusz Duola Kiadó, Budapest, 194. ISBN: 963 497 061 3. SZABÓ J. (2004): Kézilabdázás. Technika. Taktika. Oktatás. JGYF Kiadó, Szeged, 266. ISBN: 963-9167-82-7. NEMZETKÖZI KÉZILABDA SZÖVETSÉG (2011): Kézilabda játékszabályok

Irodalom angol

BAUMBERGER, J. (szerk.) (2001): 704 kézilabda játék és gyakorlat. Dialóg Campus Kiadó, Budapest-Pécs, 173. ISBN: 9789639123 HORVÁTH J., JUHÁSZ I., MOCSAI L., NÉMETH A. (2004): Kézilabda. Papirusz Duola Kiadó, Budapest, 173. ISBN: 9789638634078. JUHÁSZ I., KOVÁCS L., MOCSAI L. (2004): Kézilabda II. kötet. Papirusz Duola Kiadó, Budapest, 194. ISBN: 963 497 061 3. SZABÓ J. (2004): Kézilabdázás. Technika. Taktika. Oktatás. JGYF Kiadó, Szeged, 266. ISBN: 963-9167-82-7. NEMZETKÖZI KÉZILABDA SZÖVETSÉG (2011): Kézilabda játékszabályok

Tantárgyfelelős intézet kódja

TSI

Tantárgyfelelős oktató

Szabó Alexi Paul

Ekvivalencia

TNB1713