Főoldal > 2016/2017. tanév > Sportjátékok I. Röplabda I.

Tantárgy kódja

TNO1015

Tantárgy neve

Sportjátékok I. Röplabda I.

Tantárgy angol neve

Sports Games I. Volleyball I.

Kredit

2

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy

Heti óraszám

0 + 2
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

2

Cél

Megismertetni a hallgatókkal a sportág korszerű elméletét, gyakorlatát a játék oktatása során felhasználható testnevelési játékok szerepét és az oktatás alapvető szakmódszertani alapelveit, eljárásait. A hallgató képes legyen mérkőzésszituációban az elsajátított tananyagot a sportág jellegének megfelelően alkalmazni. Képes legyen a labdakezelési ügyesség, az egyensúlyozó és téri tájékozódó képesség komplex fejlesztésére. Szerezzen ismereteket a sportjátékok sajátos nevelő hatásairól. Legyen tisztában a csapatjáték közösség formáló erejével és fejlesztési lehetőségeivel.

Cél angol

methodological principles,modern theory and practice of teaching P.E.,students have to apply the studied subject in practice and in matches according to the nature of the sport,be aware of the power of team play and community development opportunities.

Tartalom

A röplabdázás nemzetközi és hazai története, eredete és fejlődésének szakaszai. A sportág játék és versenyszabályai. A röplabdázás alap játékelemeinek oktatásmódszertana, valamint az előkészítő, rávezető, hibajavító gyakorlatok jelentősége az oktatásban. Az elsajátításra kerülő játékelemek, játék közbeni alkalmazásának (taktika) vonatkozásai, az életkori sajátosságok, az egyes posztok és a csapatjáték fejlődési követelményeivel összhangban. A szükséges kondicionális és koordinációs képességek megszerzése a labdanélküli és labdás technikák végrehajtásához. A tipikus labdamenet lefolytatásához szükséges alap technikák, taktikai megoldások elsajátítása. Röplabda játék, a pálya-, a szabály-, a létszám-, jellemzők manipulálásával, az eredményesebb oktatás érdekében.

Tartalom angol

International and national history, origin and development of volleyball. Rules of the games and competitions. Important elements of volleyball teaching methodology. Importance of preparation, tracking, corrective practices in education. Learning the elements of the game, tactics with the aspect of the age charachteristics of certain positions. Manipulation features of the volleyball game, the court, the number of players, the rule in order to better education

Számonkérés

gyakorlati jegy

Számonkérés angol

term grade

Irodalom

GARAMVÖLGYI MÁTYÁS: A röplabdázás technikája. (MTE. Budapest, 1996.) GARAMVÖLGYI MÁTYÁS: A röplabdázás technikája és taktikája. (MTE. Budapest, 1997.) RIGLER E. – KOLTAI M.: Gyakorlatgyűjtemény a röplabda iskolai oktatásához. (TF. Budapest. 2001.) V.HANCIK – J. BELAJ – I.MACURA – L.HORSKY: Röplabdaedzés. (Hungária Sport. Bp.,1990.) MAGYAR RÖPLABDA SZÖVETSÉG: Röplabdázás szabálykönyve

Irodalom angol

GARAMVÖLGYI MÁTYÁS: A röplabdázás technikája. (MTE. Budapest, 1996.) GARAMVÖLGYI MÁTYÁS: A röplabdázás technikája és taktikája. (MTE. Budapest, 1997.) RIGLER E. – KOLTAI M.: Gyakorlatgyűjtemény a röplabda iskolai oktatásához. (TF. Budapest. 2001.) V.HANCIK – J. BELAJ – I.MACURA – L.HORSKY: Röplabdaedzés. (Hungária Sport. Bp.,1990.) MAGYAR RÖPLABDA SZÖVETSÉG: Röplabdázás szabálykönyve

Tantárgyfelelős intézet kódja

TSI

Tantárgyfelelős oktató

Szabó Alexi Paul

Ekvivalencia

TNB1711