Főoldal > 2016/2017. tanév > Sportjátékok IV. Labdarúgás II.

Tantárgy kódja

TNO1022

Tantárgy neve

Sportjátékok IV. Labdarúgás II.

Tantárgy angol neve

Sports Games IV. Soccer II.

Kredit

2

Félévi követelmény

Vizsga

Heti óraszám

0 + 1
Elmélet + Gyakorlat

Előkövetelmény

TNO1021

Ajánlott félév

8

Cél

A hallgatók sajátítsák el az előző kurzus ismereteire épülő magasabb szintű technikai- taktikai változatokat, azok oktatásmódszertanát. Szerezzenek jártasságot versenyek, mérkőzések szervezésében, vezetésében. Ismerjék meg a szabadidős sporttevékenységben (strandfoci), valamint az utánpótlás nevelésben használt sajátságos megoldásokat. Legyenek képesek felismerni, kiválasztani, és fejleszteni a tehetséges labdarúgókat, valamint tudják az oktatásmenet optimális lefolyásától elmaradókat felzárkóztatni.

Cél angol

Basic concepts and instructional techniques for teaching soccer in public schools.

Tartalom

A játékvezetés sajátosságai, viselkedés a pályán, protokoll. A nemzetközi és magyar versenyrendszer, a korosztályos versenyeztetés hazai vonatkozásai. A labdarúgó játékosok, életkori, és játék tudásbeli fejlődésével összefüggő nevelési kérdések megismerése. A kisjátékok és a játékrendszeri ismeretek szerepének bemutatása a játék kialakítása szempontjából. A szervezet edzettségének növelése a szabadtéren különböző időjárási viszonyok között a játékelemek intenzív gyakorlásával és mérkőzések játszásával. A tipikus játékmenet lefolytatásához szükséges magasabb szintű technikai- taktikai változatok, és azok oktatásmódszertanának elsajátítása. Támadásból védekezésbe történő visszarendeződés gyakorlatai. Kisjátékok alkalmazása (2:1, 3:1, 4:2, 5:2) két- három udvarra. Támadásvezetési gyakorlatok (labdatartás) emberelőnyben meghatározott feladatokkal. Játékvezetés, mérkőzés-jegyzőkönyvvezetés bajnoki mérkőzésen, illetve az egymás elleni játékban.

Tartalom angol

This course is a team activity designed to teach students basic individual and team skills. Students will learn the basic kicking, dribbling, and passing techniques, individual technique and small group tactics along with team tactics. Students will also learn the rules of the game, basic strategies of team soccer, and the history of soccer.

Számonkérés

félévközi zh kollokvium

Számonkérés angol

mid-term test examination

Irodalom

BICSKEI B. (1997): Utánpótláskorú labdarúgók felkészítése. Aréna 2000 – Sportfutár, Budapest, 330. BOTH J. (1999). A futball egy nagy játék I-II. Both és társa Kiadó, Budapest- Herminamező, 378.; 299. BRUGGMANN, B. (szerk.) (2003): 1020 gyermekfutball játék és gyakorlat. Dialóg Campus Kiadó, Budapest-Pécs, 304. BRUGGMANN, B. (szerk.) (2004): 766 futballkapus játék és gyakorlat. Dialóg Campus Kiadó, Budapest-Pécs, 170. GÖTL B.(2002): Labdarúgás, lépésről lépésre. Magyar Sporttudományi Társaság, Budapest, 248. A labdarúgás játékszabályai. MLSZ.

Irodalom angol

BICSKEI B. (1997): Utánpótláskorú labdarúgók felkészítése. Aréna 2000 – Sportfutár, Budapest, 330. BOTH J. (1999). A futball egy nagy játék I-II. Both és társa Kiadó, Budapest- Herminamező, 378.; 299. BRUGGMANN, B. (szerk.) (2003): 1020 gyermekfutball játék és gyakorlat. Dialóg Campus Kiadó, Budapest-Pécs, 304. BRUGGMANN, B. (szerk.) (2004): 766 futballkapus játék és gyakorlat. Dialóg Campus Kiadó, Budapest-Pécs, 170. GÖTL B.(2002): Labdarúgás, lépésről lépésre. Magyar Sporttudományi Társaság, Budapest, 248. A labdarúgás játékszabályai. MLSZ.

Tantárgyfelelős intézet kódja

TSI

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Szatmári Zoltán

Ekvivalencia

TNB2134