Tantárgy kódja
TNO1022
Tantárgy neve
Sportjátékok IV. Labdarúgás II.
Tantárgy angol neve
Sports Games IV. Soccer II.
Kredit
2
Félévi követelmény
Vizsga
Heti óraszám
0 + 1
Elmélet
+ Gyakorlat
Előkövetelmény
TNO1021
Ajánlott félév
8
Cél
A hallgatók sajátítsák el az előző kurzus ismereteire épülő magasabb szintű technikai- taktikai változatokat, azok oktatásmódszertanát. Szerezzenek jártasságot versenyek, mérkőzések szervezésében, vezetésében. Ismerjék meg a szabadidős sporttevékenységben (strandfoci), valamint az utánpótlás nevelésben használt sajátságos megoldásokat. Legyenek képesek felismerni, kiválasztani, és fejleszteni a tehetséges labdarúgókat, valamint tudják az oktatásmenet optimális lefolyásától elmaradókat felzárkóztatni.
Cél angol
Basic concepts and instructional techniques for teaching soccer in public schools.
Tartalom
A játékvezetés sajátosságai, viselkedés a pályán, protokoll.
A nemzetközi és magyar versenyrendszer, a korosztályos versenyeztetés hazai vonatkozásai. A labdarúgó játékosok, életkori, és játék tudásbeli fejlődésével összefüggő nevelési kérdések megismerése. A kisjátékok és a játékrendszeri ismeretek szerepének bemutatása a játék kialakítása szempontjából. A szervezet edzettségének növelése a szabadtéren különböző időjárási viszonyok között a játékelemek intenzív gyakorlásával és mérkőzések játszásával.
A tipikus játékmenet lefolytatásához szükséges magasabb szintű technikai- taktikai változatok, és azok oktatásmódszertanának elsajátítása. Támadásból védekezésbe történő visszarendeződés gyakorlatai. Kisjátékok alkalmazása (2:1, 3:1, 4:2, 5:2) két- három udvarra. Támadásvezetési gyakorlatok (labdatartás) emberelőnyben meghatározott feladatokkal. Játékvezetés, mérkőzés-jegyzőkönyvvezetés bajnoki mérkőzésen, illetve az egymás elleni játékban.
Tartalom angol
This course is a team activity designed to teach students basic individual and team skills. Students will learn the basic kicking, dribbling, and passing techniques, individual technique and small group tactics along with team tactics. Students will also learn the rules of the game, basic strategies of team soccer, and the history of soccer.
Számonkérés
félévközi zh
kollokvium
Számonkérés angol
mid-term test
examination
Irodalom
BICSKEI B. (1997): Utánpótláskorú labdarúgók felkészítése. Aréna 2000 – Sportfutár, Budapest, 330. BOTH J. (1999). A futball egy nagy játék I-II. Both és társa Kiadó, Budapest- Herminamező, 378.; 299. BRUGGMANN, B. (szerk.) (2003): 1020 gyermekfutball játék és gyakorlat. Dialóg Campus Kiadó, Budapest-Pécs, 304. BRUGGMANN, B. (szerk.) (2004): 766 futballkapus játék és gyakorlat. Dialóg Campus Kiadó, Budapest-Pécs, 170. GÖTL B.(2002): Labdarúgás, lépésről lépésre. Magyar Sporttudományi Társaság, Budapest, 248. A labdarúgás játékszabályai. MLSZ.
Irodalom angol
BICSKEI B. (1997): Utánpótláskorú labdarúgók felkészítése. Aréna 2000 – Sportfutár, Budapest, 330. BOTH J. (1999). A futball egy nagy játék I-II. Both és társa Kiadó, Budapest- Herminamező, 378.; 299. BRUGGMANN, B. (szerk.) (2003): 1020 gyermekfutball játék és gyakorlat. Dialóg Campus Kiadó, Budapest-Pécs, 304. BRUGGMANN, B. (szerk.) (2004): 766 futballkapus játék és gyakorlat. Dialóg Campus Kiadó, Budapest-Pécs, 170. GÖTL B.(2002): Labdarúgás, lépésről lépésre. Magyar Sporttudományi Társaság, Budapest, 248. A labdarúgás játékszabályai. MLSZ.
Tantárgyfelelős intézet kódja
TSI
Tantárgyfelelős oktató
Dr. Szatmári Zoltán
Ekvivalencia
TNB2134