Tantárgy kódja
NKM1326
Tantárgy neve
Nemzetközi turizmus földrajzra
Tantárgy angol neve
Geography of the International Tourism
Kredit
3
Félévi követelmény
Vizsga
Heti óraszám
2 + 0
Elmélet
+ Gyakorlat
Ajánlott félév
3
Cél
A turizmus földrajza Európa és a többi kontinens idegenforgalmilag frekventált régióinak gazdaság- és turizmusföldrajzával ismerteti meg a hallgatókat. A hallgatók képet kapnak a földrajz és a turizmus kapcsolatáról. Megismerik napjaink frekventált turisztikai régióinak idegenforgalmi földrajzát. A hallgatók képesek lesznek – a fogadó országok, régiók lakóinak szokásait, kultúráját ismerve – a vendégek tájékoztatására, illetve küldő országok vendégeinek kalauzolására majdani turisztikai munkájuk során.
Cél angol
Objectiv:
Geography of tourism acquaints students with the economic- and tourism geography of popular touristic regions of Europe and the other continents. Students study about the relationship of geography and tourism and familiarize themselves with the tourism geography of the most popular regions of our times. Students - knowing the customs and culture of the host countries - will be able to inform and guide guests from different countries during their future jobs in tourism.
Tartalom
A turizmus időbeni és területi eloszlása. A Föld főbb turisztikai régiói. A Brit-szigetek szerepe. A BENELUX államok helyzete. A turizmus központja: Franciaország. Az Alpok országai. Németország. A skandináv országok sajátosságai. A balti államok turisztikai célterületei. A „4S” országok. Az Ibériai-félsziget természeti és kulturális sokszínűsége. Az európai országok szigetei (Baleárok, Kanári-szk. Madeira stb.) és a földközi-tengeri szigetországok. A Kelet-Közép- és Dél-Európai-országok adottságai, szerepe. Az USA és Kanada szerepe és vonzóerői. A Karib-tenger idegenforgalmi központjai. Az Andok országainak turizmusa. Afrika földrajzi adottságai és szerepe. A Közel-Kelet a turizmusban. Ázsia küldő és fogadó szerepe. Kína, Japán és a turizmus. Trópusi területek turizmusa (Thaiföld, Malajzia, Maldív-szigetek stb.). Hegymászó turizmus (Nepál, Pakisztán). India kulturális és természeti vonzótényezői.
Tartalom angol
Content
Spatial and temporal distribution of tourism. Major touristic regions of the Earth. The role of the British Isles. The state of the BENELUX countries. The center of tourism: France. Countries of the Alps. Germany. Features of Scandinavian countries. Touristic target areas of the Baltics. 4S countries. Natural and cultural diversity of the Iberian peninsula. Islands of European countries (The Balearic Islands, Canary Islands, Madeira etc.) and the Mediterranean island states. Conditions and role of East-Central European and Southern European countries. The role and attractions of the USA and Canada. Touristic centers of the Caribbean. Tourism of Andean countries. Geographic characteristics and role of Africa. The Middle East in tourism. Sending and receiving roles of Asia. China, Japan and tourism. Tourism of tropical regions (Thailand, Malaysia, Maldives). Mountaineering tourism (Nepal, Pakistan). Cultural and natural appeal of India.
Számonkérés
Kollokvoum
Számonkérés angol
Evaluation
Exam (& mid-term tests)
Irodalom
Gyuricza L. (2008): A turizmus nemzetközi földrajza. Dialog-Campus Kiadó. Bp.
A Fölgömb számai, 1999-től
Balogh F. (2004): Idegenforgalmi földrajz I-II. Képzőművészeti Kiadó. Bp.
International Journal of Tourism Research, http://www3.interscience.wiley.com
Tourism Geographies , http://www.geog.nau.edu//tg/index.html
Irodalom angol
Gyuricza L. (2008): A turizmus nemzetközi földrajza. Dialog-Campus Kiadó. Bp.
A Fölgömb számai, 1999-től
Balogh F. (2004): Idegenforgalmi földrajz I-II. Képzőművészeti Kiadó. Bp.
International Journal of Tourism Research, http://www3.interscience.wiley.com
Tourism Geographies , http://www.geog.nau.edu//tg/index.html
Tantárgyfelelős intézet kódja
TKI
Tantárgyfelelős oktató
Dr. Riczu Zoltán