Főoldal > 2016/2017. tanév > Torna II.

Tantárgy kódja

TNO1029

Tantárgy neve

Torna II.

Tantárgy angol neve

Gimnastics II.

Kredit

2

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy

Heti óraszám

0 + 2
Elmélet + Gyakorlat

Előkövetelmény

TNO1028

Ajánlott félév

6

Cél

A hallgató a már megismert bonyolult mozgásszerkezetek feladathelyzeteit képes legyen magasabb szinten támasz- és függésgyakorlatok elemkapcsolataiba rendezni. A női szerekre vonatkozó oktatás módszertan megismerésével legyen képes a torna különleges szerepét megértetni az egyén megismerő, érzelmi és közösségi képességeinek személyiségfejlesztésbeli kialakításakor.

Cél angol

Sports Tournament history, methods and language skills.

Tartalom

Támaszhelyzetek: Nők: Talaj: statikus és dinamikus elemek: tarkóállás, fejállás, kézállás, gurulóátfordulások elemkapcsolatai, kézenátfordulás oldalt – és előre Gerenda: felugrások, leugrások, járások, szökkenések elemkapcsolatai, gurulóátfordulás előre - hátra Támaszugrás: valódi támaszugrások előkészítő gyakorlatai, guggoló – és terpeszátugrás haránt helyzetben Felemáskorlát: mellső támaszból végrehajtott elemkapcsolatok Vegyes (támasz-függés) testhelyzetek: Felemáskorlát: függésből ostorlendület, lábátlendítés fekvő függésbe fekvőfüggésből kelepfellendülés támaszhelyzetből lelendülés és leugrás. Férfiak: A talaj, a kápás ló, a gyűrű, az ugrás, a korlát, a nyújtó gyakorlatok rendszerezése, szaknyelve, gyakorlatleírása. Speciális erőfejlesztés a tornában. A szertorna mozgásanyag elhelyezésének szempontjai az általános iskolai tantervben. Minden szeren a követelményeknek megfelelő összefüggő gyakorlat bemutatása. Speciális kondicionális, koordinációs képességek és ízületi mozgékonyság fejlesztése a torna sportágban.

Tartalom angol

Gymnastics combine excercise: vault, floor, uneven bar, beam. Learn and show basic gimnastics excercise on every events. Competition roules konwledge.

Számonkérés

gyakorlati jegy

Számonkérés angol

term grade

Irodalom

BEJEK K., HAMAR P. (1996): Torna ABC. Okker Kiadó. Budapest. 316 p. DONÁTH F., HAMZA I., MOLNÁR F., VÍGH L. (1996): Torna az iskolában. MTE. Budapest. 208 p. FARKAS GY. (1995): Torna II. (Sporttorna). Papír - Press. Budapest. 300 p. HAMZA I., KARÁCSONY I., MOLNÁR F. VÍGH L., GYULAI G., (2000): Torna 1x1. Hamza István magánkiadása, Budapest, 240. HONFI L., SZATMÁRI Z. (2011): A sporttorna elmélete és gyakorlata. Dialóg- Campus Kiadó, Pécs-Budapest Digitális könyvfejezet. 144.

Irodalom angol

BEJEK K., HAMAR P. (1996): Torna ABC. Okker Kiadó. Budapest. 316 p. DONÁTH F., HAMZA I., MOLNÁR F., VÍGH L. (1996): Torna az iskolában. MTE. Budapest. 208 p. FARKAS GY. (1995): Torna II. (Sporttorna). Papír - Press. Budapest. 300 p. HAMZA I., KARÁCSONY I., MOLNÁR F. VÍGH L., GYULAI G., (2000): Torna 1x1. Hamza István magánkiadása, Budapest, 240. HONFI L., SZATMÁRI Z. (2011): A sporttorna elmélete és gyakorlata. Dialóg- Campus Kiadó, Pécs-Budapest Digitális könyvfejezet. 144.

Tantárgyfelelős intézet kódja

TSI

Tantárgyfelelős oktató

Pásztorné dr. Batta Klára

Ekvivalencia

TNB2140