Tantárgy kódja
TNO1029
Tantárgy neve
Torna II.
Tantárgy angol neve
Gimnastics II.
Kredit
2
Félévi követelmény
Gyakorlati jegy
Heti óraszám
0 + 2
Elmélet
+ Gyakorlat
Előkövetelmény
TNO1028
Ajánlott félév
6
Cél
A hallgató a már megismert bonyolult mozgásszerkezetek feladathelyzeteit képes legyen magasabb szinten támasz- és függésgyakorlatok elemkapcsolataiba rendezni.
A női szerekre vonatkozó oktatás módszertan megismerésével legyen képes a torna különleges szerepét megértetni az egyén megismerő, érzelmi és közösségi képességeinek személyiségfejlesztésbeli kialakításakor.
Cél angol
Sports Tournament history, methods and language skills.
Tartalom
Támaszhelyzetek:
Nők: Talaj: statikus és dinamikus elemek: tarkóállás, fejállás, kézállás, gurulóátfordulások elemkapcsolatai, kézenátfordulás oldalt – és előre
Gerenda: felugrások, leugrások, járások, szökkenések elemkapcsolatai, gurulóátfordulás előre - hátra
Támaszugrás: valódi támaszugrások előkészítő gyakorlatai, guggoló – és terpeszátugrás haránt helyzetben
Felemáskorlát: mellső támaszból végrehajtott elemkapcsolatok
Vegyes (támasz-függés) testhelyzetek:
Felemáskorlát:
függésből ostorlendület, lábátlendítés fekvő függésbe
fekvőfüggésből kelepfellendülés
támaszhelyzetből lelendülés és leugrás. Férfiak: A talaj, a kápás ló, a gyűrű, az ugrás, a korlát, a nyújtó gyakorlatok rendszerezése, szaknyelve, gyakorlatleírása.
Speciális erőfejlesztés a tornában.
A szertorna mozgásanyag elhelyezésének szempontjai az általános iskolai tantervben.
Minden szeren a követelményeknek megfelelő összefüggő gyakorlat bemutatása.
Speciális kondicionális, koordinációs képességek és ízületi mozgékonyság fejlesztése a torna sportágban.
Tartalom angol
Gymnastics combine excercise: vault, floor, uneven bar, beam.
Learn and show basic gimnastics excercise on every events.
Competition roules konwledge.
Számonkérés
gyakorlati jegy
Számonkérés angol
term grade
Irodalom
BEJEK K., HAMAR P. (1996): Torna ABC. Okker Kiadó. Budapest. 316 p.
DONÁTH F., HAMZA I., MOLNÁR F., VÍGH L. (1996): Torna az iskolában. MTE. Budapest. 208 p.
FARKAS GY. (1995): Torna II. (Sporttorna). Papír - Press. Budapest. 300 p.
HAMZA I., KARÁCSONY I., MOLNÁR F. VÍGH L., GYULAI G., (2000): Torna 1x1. Hamza
István magánkiadása, Budapest, 240.
HONFI L., SZATMÁRI Z. (2011): A sporttorna elmélete és gyakorlata. Dialóg- Campus Kiadó, Pécs-Budapest Digitális könyvfejezet. 144.
Irodalom angol
BEJEK K., HAMAR P. (1996): Torna ABC. Okker Kiadó. Budapest. 316 p.
DONÁTH F., HAMZA I., MOLNÁR F., VÍGH L. (1996): Torna az iskolában. MTE. Budapest. 208 p.
FARKAS GY. (1995): Torna II. (Sporttorna). Papír - Press. Budapest. 300 p.
HAMZA I., KARÁCSONY I., MOLNÁR F. VÍGH L., GYULAI G., (2000): Torna 1x1. Hamza
István magánkiadása, Budapest, 240.
HONFI L., SZATMÁRI Z. (2011): A sporttorna elmélete és gyakorlata. Dialóg- Campus Kiadó, Pécs-Budapest Digitális könyvfejezet. 144.
Tantárgyfelelős intézet kódja
TSI
Tantárgyfelelős oktató
Pásztorné dr. Batta Klára
Ekvivalencia
TNB2140