Főoldal > 2016/2017. tanév > Sportjátékok II. Kosárlabda II.

Tantárgy kódja

TNO1018

Tantárgy neve

Sportjátékok II. Kosárlabda II.

Tantárgy angol neve

Sports Games II. Basketball II.

Kredit

2

Félévi követelmény

Vizsga

Heti óraszám

0 + 1
Elmélet + Gyakorlat

Előkövetelmény

TNO1017

Ajánlott félév

5

Cél

A hallgatók sajátítsák el az előző kurzus ismereteire épülő magasabb szintű technikai- taktikai változatokat, azok oktatásmódszertanát. Szerezzenek jártasságot versenyek, mérkőzések szervezésében, vezetésében. Ismerjék meg a szabadidős sporttevékenységben (Street-ball), valamint az utánpótlás nevelésben (mini-kosárlabda) használt sajátságos megoldásokat. Legyenek képesek felismerni, kiválasztani, és fejleszteni a tehetséges kosárlabdázókat, valamint tudják az oktatásmenet optimális lefolyásától elmaradókat felzárkóztatni.

Cél angol

The students should master the advanced technical-tactical versions and their teaching methodology based on the knowledge of the previous course. They should acquire skills in the organization and holding of competitions and matches. They should learn the special solutions used in recreational sports activities (Street-ball) and in youth education (mini-basketball). They should be able to identify, choose and develop the talented basketball players, and they should be able to help children, who are unable to follow the optimal course of education, to catch up.

Tartalom

A játékvezetés sajátosságai, viselkedés a pályán, protokoll. A nemzetközi és magyar versenyrendszer, a korosztályos versenyeztetés hazai vonatkozásai. A kosárlabdázó játékosok, életkori, és játék tudásbeli fejlődésével összefüggő nevelési kérdések megismerése. Az emberelőnyös helyzetek és az ember azonos helyzetek oktatásának megismerése. Játékrendszerek támadásban, védekezésben. A sportjátékokat előkészítő játékok oktatásban betöltött szerepének bemutatása. A tipikus játékmenet lefolytatásához szükséges magasabb szintű technikai- taktikai változatok, és azok oktatásmódszertanának elsajátítása. A védekezésből a támadásba történő átmeneti játék kialakítása. A 2:2 és a 3:3, mint játék alapelem oktatása a támadók és védők taktikájának szemszögéből. Játékvezetés, mérkőzés-jegyzőkönyvvezetés bajnoki mérkőzésen, illetve az egymás elleni játékban.

Tartalom angol

Learning the educational issues related to the age and development of game skills of the basketball players. Learning the teaching of power play situations and equal play situations. Game systems in offence and defence. Presentation of the role of preparatory games of sport games in education. Learning the higher-level technical and tactical versions necessary to conduct the typical gameplay, and their teaching methodology. Creating a transition game from defence to attack. Teaching the 2:2 and 3:3 as basic elements of the game from the perspective of the attackers and defenders.

Számonkérés

félévközi zh kollokvium

Számonkérés angol

mid-term test examination

Irodalom

BÁCSALMÁSI G.-BÁCSALMÁSI L.(2005): Tanulj meg kosárlabdát tanítani. I. kötet. Budapest, 208. PÁDER J. (1986): Kosárlabdázás. Sport Kiadó, Budapest, 506. PETER, V.:(szerk.) (2001): 1006 játék és gyakorlatforma a kosárlabdában. Dialóg Campus Kiadó, Budapest-Pécs, 317. RÁNKY M.(1999): Játék a kosárlabda - a kosárlabda játék. Pauz - Westermann Könyvkiadó KFT, Celldömölk, 767. Nemzetközi kosárlabda játékszabályok és hivatalos szabálymagyarázatok 2010. MKOSZ, Budapest, 178.

Irodalom angol

BÁCSALMÁSI G.-BÁCSALMÁSI L.(2005): Tanulj meg kosárlabdát tanítani. I. kötet. Budapest, 208. PÁDER J. (1986): Kosárlabdázás. Sport Kiadó, Budapest, 506. PETER, V.:(szerk.) (2001): 1006 játék és gyakorlatforma a kosárlabdában. Dialóg Campus Kiadó, Budapest-Pécs, 317. RÁNKY M.(1999): Játék a kosárlabda - a kosárlabda játék. Pauz - Westermann Könyvkiadó KFT, Celldömölk, 767. Nemzetközi kosárlabda játékszabályok és hivatalos szabálymagyarázatok 2010. MKOSZ, Budapest, 178.

Tantárgyfelelős intézet kódja

TSI

Tantárgyfelelős oktató

Szabó Alexi Paul

Ekvivalencia

TNB2132