Tantárgy kódja
TNO1018
Tantárgy neve
Sportjátékok II. Kosárlabda II.
Tantárgy angol neve
Sports Games II. Basketball II.
Kredit
2
Félévi követelmény
Vizsga
Heti óraszám
0 + 1
Elmélet
+ Gyakorlat
Előkövetelmény
TNO1017
Ajánlott félév
5
Cél
A hallgatók sajátítsák el az előző kurzus ismereteire épülő magasabb szintű technikai- taktikai változatokat, azok oktatásmódszertanát. Szerezzenek jártasságot versenyek, mérkőzések szervezésében, vezetésében. Ismerjék meg a szabadidős sporttevékenységben (Street-ball), valamint az utánpótlás nevelésben (mini-kosárlabda) használt sajátságos megoldásokat. Legyenek képesek felismerni, kiválasztani, és fejleszteni a tehetséges kosárlabdázókat, valamint tudják az oktatásmenet optimális lefolyásától elmaradókat felzárkóztatni.
Cél angol
The students should master the advanced technical-tactical versions and their teaching methodology based on the knowledge of the previous course. They should acquire skills in the organization and holding of competitions and matches. They should learn the special solutions used in recreational sports activities (Street-ball) and in youth education (mini-basketball). They should be able to identify, choose and develop the talented basketball players, and they should be able to help children, who are unable to follow the optimal course of education, to catch up.
Tartalom
A játékvezetés sajátosságai, viselkedés a pályán, protokoll.
A nemzetközi és magyar versenyrendszer, a korosztályos versenyeztetés hazai vonatkozásai. A kosárlabdázó játékosok, életkori, és játék tudásbeli fejlődésével összefüggő nevelési kérdések megismerése. Az emberelőnyös helyzetek és az ember azonos helyzetek oktatásának megismerése. Játékrendszerek támadásban, védekezésben. A sportjátékokat előkészítő játékok oktatásban betöltött szerepének bemutatása.
A tipikus játékmenet lefolytatásához szükséges magasabb szintű technikai- taktikai változatok, és azok oktatásmódszertanának elsajátítása. A védekezésből a támadásba történő átmeneti játék kialakítása. A 2:2 és a 3:3, mint játék alapelem oktatása a támadók és védők taktikájának szemszögéből. Játékvezetés, mérkőzés-jegyzőkönyvvezetés bajnoki mérkőzésen, illetve az egymás elleni játékban.
Tartalom angol
Learning the educational issues related to the age and development of game skills of the basketball players. Learning the teaching of power play situations and equal play situations. Game systems in offence and defence. Presentation of the role of preparatory games of sport games in education. Learning the higher-level technical and tactical versions necessary to conduct the typical gameplay, and their teaching methodology. Creating a transition game from defence to attack. Teaching the 2:2 and 3:3 as basic elements of the game from the perspective of the attackers and defenders.
Számonkérés
félévközi zh
kollokvium
Számonkérés angol
mid-term test
examination
Irodalom
BÁCSALMÁSI G.-BÁCSALMÁSI L.(2005): Tanulj meg kosárlabdát tanítani. I. kötet. Budapest, 208.
PÁDER J. (1986): Kosárlabdázás. Sport Kiadó, Budapest, 506.
PETER, V.:(szerk.) (2001): 1006 játék és gyakorlatforma a kosárlabdában. Dialóg Campus Kiadó, Budapest-Pécs, 317.
RÁNKY M.(1999): Játék a kosárlabda - a kosárlabda játék. Pauz - Westermann Könyvkiadó KFT, Celldömölk, 767.
Nemzetközi kosárlabda játékszabályok és hivatalos szabálymagyarázatok 2010. MKOSZ, Budapest, 178.
Irodalom angol
BÁCSALMÁSI G.-BÁCSALMÁSI L.(2005): Tanulj meg kosárlabdát tanítani. I. kötet. Budapest, 208.
PÁDER J. (1986): Kosárlabdázás. Sport Kiadó, Budapest, 506.
PETER, V.:(szerk.) (2001): 1006 játék és gyakorlatforma a kosárlabdában. Dialóg Campus Kiadó, Budapest-Pécs, 317.
RÁNKY M.(1999): Játék a kosárlabda - a kosárlabda játék. Pauz - Westermann Könyvkiadó KFT, Celldömölk, 767.
Nemzetközi kosárlabda játékszabályok és hivatalos szabálymagyarázatok 2010. MKOSZ, Budapest, 178.
Tantárgyfelelős intézet kódja
TSI
Tantárgyfelelős oktató
Szabó Alexi Paul
Ekvivalencia
TNB2132