Tantárgy kódja
TNO1037
Tantárgy neve
Táborok ( téli sportok ) szervezése és túravezetési alapismeretek
Tantárgy angol neve
Camps( Ski)
Kredit
1
Félévi követelmény
Gyakorlati jegy
Heti óraszám
0 + 2
Elmélet
+ Gyakorlat
Ajánlott félév
4
Cél
A legkorszerűbb sí,(snowboard), korcsolya és táborszervezési ismeretek átadása a leendő testnevelő tanároknak. Rendelkezzenek, alapvető szakismeretekkel a sí a korcsolya felszerelésekről, azok szakszerű használatáról. Ismerje és tudja elemezni a síelés és a korcsolyázás alaptechnikáját. Ismerje és tudja beépíteni az oktatásba a síelés kulcsszavait, kulcsmozzanatait, úgy, mint siklás, élezés, forgatás, terhelés, átterhelés, tehermentesítés, kikormányzás. Tudja kiválasztani a tanuló tudásának megfelelő síterepet, és megszervezni az oktatási formát. Ismerje és tudja kiválasztani, alkalmazni az egyes oktatási módszereket, rendelkezzék azokkal a táborszervezési ismeretekkel, amellyel iskolájában önállóan tud sí tábort szervezni. Legyen képes felismerni a síelés során előforduló hibákat, tudja kiválasztani a hibák kijavítására szükséges gyakorlatokat. Legyen tisztában a sí kresz szabályaival. Ismerje a speciális egészségügyi és balesetvédelmi, szabályokat. Tudja kialakítani tanítványaiban a környezettudatos viselkedést, és bemutatni a testi és lelki egészség összefüggésének fontosságát.
Cél angol
Students are expecte to know and to able to analyse the basic movements of skiing.
Tartalom
A síléc hord módja, léc becsatolása, kicsatolása. Léchez szoktató gyakorlatok, egyenes siklás, csúszó hóeke, neutrális hóeke, terhelésváltásos hóeke, hóekeívelés, rézsút siklás, támasztott lendület. Korcsolyázás, jéghez szoktatás: esés felállás. Alapállás, két lábon siklás előre és hátra. Lökés egy lábon, koszorúzás előre, hátra.
Tartalom angol
They will have the knowledge to organise water tours for groups. Finishing the module students should be able to safe not only their own lives, but those participants' in thier group. They are exected to be able to help and give first aid to group members. They have to be able to analyse and present techniques of canoing and kayaking applying different teaching methods. By the and of the course students should be able to identify and name faults in paddling then applying the appropriate techniques to correct them.Location: Poland, Rusinski, Bialka Tatrzanska
Számonkérés
gyakorlati jegy
Számonkérés angol
term grade
Irodalom
DOSEK Á. – OZSVÁTH M. (2004): A sízés + 3. Kiadó. Ozsváth Miklós, Hn. 140., DOSEK Á. – MILTÉNYI M. (szerk.) (1993): A sízés. Magyar Testnevelési Egyetem, Budapest, 242., SPILLER, I. (2004): Jégkorong. Papirusz Duola Kiadó, Budapest, 110.
Irodalom angol
DOSEK Á. – OZSVÁTH M. (2004): A sízés + 3. Kiadó. Ozsváth Miklós, Hn. 140., DOSEK Á. – MILTÉNYI M. (szerk.) (1993): A sízés. Magyar Testnevelési Egyetem, Budapest, 242., SPILLER, I. (2004): Jégkorong. Papirusz Duola Kiadó, Budapest, 110.
Tantárgyfelelős intézet kódja
TSI
Tantárgyfelelős oktató
Dr. Pucsok József Márton
Ekvivalencia
TNB1821