Tantárgy kódja

TNO1028

Tantárgy neve

Torna I.

Tantárgy angol neve

Gimnastics I.

Kredit

2

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy

Heti óraszám

0 + 2
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

5

Cél

A hallgató ismerkedjen meg a tradicionális testgyakorlati ág bonyolult mozgásszerkezeteinek alapszintű feladathelyzeteivel, melyek a támasz- és függésgyakorlatok. Alakuljon ki a testtömeg uralása szükséges segítségadás mellett.A női szerekre vonatkozó alapszintű támasz és függésgyakorlatok oktatás módszertanának megismerésével legyen képes a torna egyedi kondícionális koordinációs fejlesztő hatását átadni és az egészséges életmódban betöltött szerepét elfogadtatni. A tornajellegű gyakorlatok végrehajtásánál alakuljon ki az igény a helyes testtartás kialakítására, a koordinált mozgás és az erőközlés összhangjának megteremtésére. Cél, a figyelemkoncentráció, az önkontroll és a kitartó képesség fejlődése. Tudatosodjon az önállóság, együttműködés és segítségnyújtás a torna jellegű gyakorlatok végrehajtásában.

Cél angol

Sports Tournament history, methods and language skills.

Tartalom

Támaszhelyzetek: Talaj: statikus és dinamikus elemek: tarkóállás, fejállás, kézállás, gurulóátfordulások, kézenátfordulás oldalt, fejenátfordulás Gerenda: felugrások, leugrások, járások, szökkenések, gurulóátfordulás előre Támaszugrás: valódi támaszugrások előkészítő gyakorlatai, guggoló – és terpeszátugrás Felemáskorlát: mellső támaszban végrehajtott feladatok Vegyes (támasz-függés) testhelyzetek: Felemáskorlát: függőállásból kelepfellendülés függésből ostorlendület, lábátlendítés fekvő függésbe.

Tartalom angol

Gymnastics combine excercise: vault, floor, uneven bar, beam. Learn and show basic gimnastics excercise on every events. Competition roules konwledge.

Számonkérés

gyakorlati jegy

Számonkérés angol

term grade

Irodalom

BEJEK K., HAMAR P. (1996): Torna ABC. Okker Kiadó. Budapest. 316 p. DONÁTH F., HAMZA I., MOLNÁR F., VÍGH L. (1996): Torna az iskolában. MTE. Budapest. 208 p. FARKAS GY. (1995): Torna II. (Sporttorna). Papír - Press. Budapest. 300 p. HAMZA I., KARÁCSONY I., MOLNÁR F. VÍGH L., GYULAI G., (2000): Torna 1x1. Hamza István magánkiadása, Budapest, 240. HONFI L., SZATMÁRI Z. (2011): A sporttorna elmélete és gyakorlata. Dialóg- Campus Kiadó, Pécs-Budapest Digitális könyvfejezet. 144.

Irodalom angol

BEJEK K., HAMAR P. (1996): Torna ABC. Okker Kiadó. Budapest. 316 p. DONÁTH F., HAMZA I., MOLNÁR F., VÍGH L. (1996): Torna az iskolában. MTE. Budapest. 208 p. FARKAS GY. (1995): Torna II. (Sporttorna). Papír - Press. Budapest. 300 p. HAMZA I., KARÁCSONY I., MOLNÁR F. VÍGH L., GYULAI G., (2000): Torna 1x1. Hamza István magánkiadása, Budapest, 240. HONFI L., SZATMÁRI Z. (2011): A sporttorna elmélete és gyakorlata. Dialóg- Campus Kiadó, Pécs-Budapest Digitális könyvfejezet. 144.

Tantárgyfelelős intézet kódja

TSI

Tantárgyfelelős oktató

Pásztorné dr. Batta Klára

Ekvivalencia

TNB2139