Tantárgy kódja
TNO1028
Tantárgy neve
Torna I.
Tantárgy angol neve
Gimnastics I.
Kredit
2
Félévi követelmény
Gyakorlati jegy
Heti óraszám
0 + 2
Elmélet
+ Gyakorlat
Ajánlott félév
5
Cél
A hallgató ismerkedjen meg a tradicionális testgyakorlati ág bonyolult mozgásszerkezeteinek alapszintű feladathelyzeteivel, melyek a támasz- és függésgyakorlatok. Alakuljon ki a testtömeg uralása szükséges segítségadás mellett.A női szerekre vonatkozó alapszintű támasz és függésgyakorlatok oktatás módszertanának megismerésével legyen képes a torna egyedi kondícionális koordinációs fejlesztő hatását átadni és az egészséges életmódban betöltött szerepét elfogadtatni. A tornajellegű gyakorlatok végrehajtásánál alakuljon ki az igény a helyes testtartás kialakítására, a koordinált mozgás és az erőközlés összhangjának megteremtésére. Cél, a figyelemkoncentráció, az önkontroll és a kitartó képesség fejlődése. Tudatosodjon az önállóság, együttműködés és segítségnyújtás a torna jellegű gyakorlatok végrehajtásában.
Cél angol
Sports Tournament history, methods and language skills.
Tartalom
Támaszhelyzetek: Talaj: statikus és dinamikus elemek: tarkóállás, fejállás, kézállás, gurulóátfordulások, kézenátfordulás oldalt, fejenátfordulás
Gerenda: felugrások, leugrások, járások, szökkenések, gurulóátfordulás előre
Támaszugrás: valódi támaszugrások előkészítő gyakorlatai, guggoló – és terpeszátugrás
Felemáskorlát: mellső támaszban végrehajtott feladatok
Vegyes (támasz-függés) testhelyzetek:
Felemáskorlát:
függőállásból kelepfellendülés
függésből ostorlendület, lábátlendítés fekvő függésbe.
Tartalom angol
Gymnastics combine excercise: vault, floor, uneven bar, beam.
Learn and show basic gimnastics excercise on every events.
Competition roules konwledge.
Számonkérés
gyakorlati jegy
Számonkérés angol
term grade
Irodalom
BEJEK K., HAMAR P. (1996): Torna ABC. Okker Kiadó. Budapest. 316 p.
DONÁTH F., HAMZA I., MOLNÁR F., VÍGH L. (1996): Torna az iskolában. MTE. Budapest. 208 p.
FARKAS GY. (1995): Torna II. (Sporttorna). Papír - Press. Budapest. 300 p.
HAMZA I., KARÁCSONY I., MOLNÁR F. VÍGH L., GYULAI G., (2000): Torna 1x1. Hamza
István magánkiadása, Budapest, 240.
HONFI L., SZATMÁRI Z. (2011): A sporttorna elmélete és gyakorlata. Dialóg- Campus Kiadó, Pécs-Budapest Digitális könyvfejezet. 144.
Irodalom angol
BEJEK K., HAMAR P. (1996): Torna ABC. Okker Kiadó. Budapest. 316 p.
DONÁTH F., HAMZA I., MOLNÁR F., VÍGH L. (1996): Torna az iskolában. MTE. Budapest. 208 p.
FARKAS GY. (1995): Torna II. (Sporttorna). Papír - Press. Budapest. 300 p.
HAMZA I., KARÁCSONY I., MOLNÁR F. VÍGH L., GYULAI G., (2000): Torna 1x1. Hamza
István magánkiadása, Budapest, 240.
HONFI L., SZATMÁRI Z. (2011): A sporttorna elmélete és gyakorlata. Dialóg- Campus Kiadó, Pécs-Budapest Digitális könyvfejezet. 144.
Tantárgyfelelős intézet kódja
TSI
Tantárgyfelelős oktató
Pásztorné dr. Batta Klára
Ekvivalencia
TNB2139