Főoldal > 2016/2017. tanév > Repertoárismeret 3.
Tantárgy kódja
NZO1043Tantárgy neve
Repertoárismeret 3.Tantárgy angol neve
Repertoire study 3.Kredit
2Félévi követelmény
VizsgaHeti óraszám
2 + 0
Elmélet
+ Gyakorlat
Ajánlott félév
3Cél
A tantárgy célja, hogy módszert adjon egy kisebb régió, település, énekes vagy hangszeres előadói egyéniség repertoárjának átfogó vizsgálatára, a néprajzi, népzenei és táncfolklorisztikai összefüggések komplex megismerésére. A stúdium épít a Népzeneelmélet, Néprajz, valamint a Gyűjtési és lejegyzési gyakorlat tantárgyak ismeretanyagára. A tantárgy felkészíti a hallgatókat a Forrásismeret, a Táncfolklorisztika és a Táncház tantárgyak komplexebb befogadására és értelmezésére. A stúdium eredményeképpen a hallgatók alkalmassá válnak: a népzene, a népi kultúra értékeinek avatott közvetítésére, a gyerekek zenei ízlésének formálására, tanítási programok, tanítási egységek, tanítási órák tervezésére, a tanulók számára szükséges tananyagok, taneszközök, információforrások, tudáshordozók megválasztására, az adott oktatási intézmény zenei életének megszervezésére, arculatának alakítására, az iskolán kívüli kulturális értékek megismertetésére, közvetítésére, az eltérő adottságú tanulók differenciált oktatására, nevelésére, amelyhez a szükséges tananyagot biztosítjuk.Cél angol
The course’s main objective is the provide the methodological means to comprehensively assess the repertoire of a smaller region, settlement, or a vocalist or instrument-playing individual, besides getting to know ethnographic, folk music and dance folklore correspondences in a complex way. The course is built on the material of subjects like Folk Music Theory, Ethnography and Folk Song Collecting and Notation Practice. The subject prepares students for subjects such as Research Methodology, Dance Folklore, and Folk Dance Clubs. After completing the course, students will be able to: • transmit the values of folk music and folk culture in a professional way, and to shape pupils’ musical tastes, • plan educational programmes, school lessons, choose learning materials, supplementary materials, information resources and media of education necessary for students, • organize the music activities of a given educational institution, shape its profile, make pupils know extramural cultural values and transmit them, • educate students with different skills in a diverse way.Tartalom
A tantárgy témakörei:
- a magyarországi citeramuzsika stílusai,
- a magyarországi tekerőmuzsika – Bársony Mihály, alföldi népművész archív felvételei,
- Juhász Zoltán: Az utolsó dudás – Pál István személyi monográfiája,
- Kallós Zoltán: Új guzsalyam mellett – Miklós Gyurkáné Szályka Rózsa személyi monográfiája.