Főoldal > 2016/2017. tanév > Marketing

Tantárgy kódja

TVB1432

Tantárgy neve

Marketing

Tantárgy angol neve

Marketing

Kredit

3

Félévi követelmény

Vizsga

Heti óraszám

2 + 0
Elmélet + Gyakorlat

Előkövetelmény

TVB1320

Ajánlott félév

4

Cél

A tárgy célja a hallgatók megismertetése az értékorientált vállalati marketingtevékenység koncepciójával, a profitmotívum érvényesítésével és a fogyasztói elégedettséget egyaránt szolgáló marketingmegoldásokkal. A hallgatók az alábbi területekre vonatkozóan szereznek ismeretanyagot: A marketing helye és szerepe a vállalati tevékenységben, a marketing definíciói, értelmezési tartománya. A marketingorientáció – a marketingkoncepció kifejeződése. A piaci szereplők magatartása–a fogyasztói magatartás és a szervezeti vásárlás. (A B2C és a B2B piacok) A marketingdöntések információszükséglete, az egyes információszerzési módok, a MIR. A piac-szegmentáció és a pozícionálás. A 7P elvű marketingaktivitások rendszere. Esettanulmányok.

Cél angol

The course aims to raise "manager" students awareness of the special features of the business organizations marketing activities. Developing market-relation - and consumer oriented thinking. Understanding the economic significance of marketing. Practical application of market research methods.

Tartalom

A hallgatók a marketingtevékenységre vonatkozó ismeretek elsajátításával képesek lesznek a fogyasztói elégedettséget és a vállalkozás profitmotívumát egyaránt megteremteni képes értékorientált vállalkozói attitűd kifejezésére. Képesek lesznek a marketingdöntéseket megalapozó és alátámasztó információforrások kezelésére, értelmezésére. Az egyes fogyasztói értékelvárás-típusok detektálására, és az fogyasztói elégedettséget meghatározó szolgáltatás faktorok azonosítására és realizálására.

Tartalom angol

Parts of the marketing elements, (7P Product-Price-Place-Promotion-People-Physical evidence-Processing). Macro-micro environment trends, and market segmentation and positioning. Consumer behaviour, and market research studies. (Data collecting, and analysing methods). The characteristics sport services, the HIPI principle.

Számonkérés

1. Évközi Zh dolgozat: 15 p. 2. Évközi Zh dolgozat: 15 p. Egyéni projektfeladat: 15 p. Év végi Zh dolgozat: 65 p. Összesen: 100 p. Elégséges szint: 51%-tól

Számonkérés angol

1. mid-term test: 15 p. 2. mid-term test: 15 p. Individually project: 15p. End-term test: 65 p. Total: 100 p. 2 (Pass): by 51%

Irodalom

Józsa, L.: Marketing-stratégia Józsa, L. – Piskóti, I. – Rekettye, G. – Veres, Z. : Döntésorientált Marketing Kotler, P.: Marketing Menedzsment

Irodalom angol

Palmer, A.: Marketing - theory and practice Zeithaml,V. - Bittner, M.J.- Gremler, D.: Services Marketing

Tantárgyfelelős intézet kódja

GTI

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Magyar Zoltán

Ekvivalencia

GZF2213, TVF2222