Tantárgy kódja
TVB1432
Tantárgy neve
Marketing
Tantárgy angol neve
Marketing
Kredit
3
Félévi követelmény
Vizsga
Heti óraszám
2 + 0
Elmélet
+ Gyakorlat
Előkövetelmény
TVB1320
Ajánlott félév
4
Cél
A tárgy célja a hallgatók megismertetése az értékorientált vállalati marketingtevékenység koncepciójával, a profitmotívum érvényesítésével és a fogyasztói elégedettséget egyaránt szolgáló marketingmegoldásokkal. A hallgatók az alábbi területekre vonatkozóan szereznek ismeretanyagot: A marketing helye és szerepe a vállalati tevékenységben, a marketing definíciói, értelmezési tartománya. A marketingorientáció – a marketingkoncepció kifejeződése. A piaci szereplők magatartása–a fogyasztói magatartás és a szervezeti vásárlás. (A B2C és a B2B piacok) A marketingdöntések információszükséglete, az egyes információszerzési módok, a MIR. A piac-szegmentáció és a pozícionálás. A 7P elvű marketingaktivitások rendszere. Esettanulmányok.
Cél angol
The course aims to raise "manager" students awareness of the special features of the business organizations marketing activities. Developing market-relation - and consumer oriented thinking. Understanding the economic significance of marketing. Practical application of market research methods.
Tartalom
A hallgatók a marketingtevékenységre vonatkozó ismeretek elsajátításával képesek lesznek a fogyasztói elégedettséget és a vállalkozás profitmotívumát egyaránt megteremteni képes értékorientált vállalkozói attitűd kifejezésére. Képesek lesznek a marketingdöntéseket megalapozó és alátámasztó információforrások kezelésére, értelmezésére. Az egyes fogyasztói értékelvárás-típusok detektálására, és az fogyasztói elégedettséget meghatározó szolgáltatás faktorok azonosítására és realizálására.
Tartalom angol
Parts of the marketing elements, (7P Product-Price-Place-Promotion-People-Physical evidence-Processing). Macro-micro environment trends, and market segmentation and positioning. Consumer behaviour, and market research studies. (Data collecting, and analysing methods). The characteristics sport services, the HIPI principle.
Számonkérés
1. Évközi Zh dolgozat: 15 p.
2. Évközi Zh dolgozat: 15 p.
Egyéni projektfeladat: 15 p.
Év végi Zh dolgozat: 65 p.
Összesen: 100 p.
Elégséges szint: 51%-tól
Számonkérés angol
1. mid-term test: 15 p.
2. mid-term test: 15 p.
Individually project: 15p.
End-term test: 65 p.
Total: 100 p.
2 (Pass): by 51%
Irodalom
Józsa, L.: Marketing-stratégia Józsa, L. – Piskóti, I. – Rekettye, G. – Veres, Z. : Döntésorientált Marketing Kotler, P.: Marketing Menedzsment
Irodalom angol
Palmer, A.: Marketing - theory and practice Zeithaml,V. - Bittner, M.J.- Gremler, D.: Services Marketing
Tantárgyfelelős intézet kódja
GTI
Tantárgyfelelős oktató
Dr. Magyar Zoltán
Ekvivalencia
GZF2213, TVF2222