Tantárgy kódja
TVB2546
Tantárgy neve
Turizmusmarketing
Tantárgy angol neve
Tourism Marketing
Kredit
4
Félévi követelmény
Gyakorlati jegy
Heti óraszám
1 + 2
Elmélet
+ Gyakorlat
Előkövetelmény
TVB1432
Ajánlott félév
5
Cél
A marketing alapfogalmainak átismétlése, illetve a szolgáltatásmarketing témakörének részletesebb elemzése. A marketing helye és jelentősége a turizmusban. A turizmusra vonatkozó fogyasztó magatartási trendek elemzése (elméleti és gyakorlati háttér vizsgálat) történik meg. Külön figyelmet fordítunk az ATL és BTL elemek alkalmazására és a hatékony marketingkommunikációs mix összeállítására. A hallgatók esettanulmányokon keresztül tanulhatják a turizmusmarketing sajátosságait és specialitásait.
Cél angol
The course aims to provide students aware of the marketing tools in the international and domestic market. The region's marketing and development of the settlement marketing approach is essential to the training of excellent professionals. Competencies: decisiveness, flexibility, reliability, autonomy, logical thinking, creativity, ingenuity, practical interpretation, situation awareness, information gathering. Increasing the development and promotion of sustainable tourism is a planned and progressive strategy. This course investigates a range of approaches and issues associated with marketing destinations and the tourism experience. Using selected case studies from around the world the course examines the challenges of contemporary marketing approaches to the development and promotion of sustainable tourism. Working through experiential exercises you will undertake research and marketing strategies reflective of current professional practice.
Tartalom
Döntésképesség, rugalmasság, megbízhatóság, önállóság, logikus gondolkodás, kreativitás, ötletgazdagság, gyakorlatias feladatértelmezés, helyzetfelismerés, információgyűjtés.
Tartalom angol
The regional marketing theory and practice. The repetition of the basic concepts of marketing and marketing analysis of the service. The place and importance of marketing in tourism. consumer behavior trends for the tourism analysis (theory and practice). We analyze the ATL and BTL elements - an effective marketing communication mix. Students will learn the characteristics of the tourism marketing through case studies. Plan of the Course:The tourism marketing theory specializations.
• The service marketing and strategic planning practices.
• The region's marketing approach, objective system.
• International trends. Employee communication devices.
• ATL, BTL and analyzing OTL elements.
• Tourism communications mix of principles and mechanisms.
• Create a tourism marketing plan. Good practice, adaptation options.
Számonkérés
Aláírás: gyakorlaton való részvétel (60%), prezentáció készítése. Gyakorlati zh megírása a szorgalmi időszakban.
Számonkérés angol
Signature: participation in internship (80%), preparation of presentations. Practical task of writing the study period.
Irodalom
Piskóti István (2012): Régió- és településmarketing. Akadémiai Kiadó, Budapest, ISBN 9789630591867 Veres Zoltán (2009): A szolgáltatásmarketing alapkönyve. Akadémia Kiadó, Budapest, ISBN 9789630586702 Philip Kotler et al. (2008): Marketing management. Akadémiai Könyvkiadó, Budapest, ISBN 9789630583459 Galó Miklós – Kvancz József (szerk.) (2011): Gazdasági alapfogalmak. Bessenyei Könyvkiadó, Nyíregyháza, ISBN 9786155097058 Kovács Péter (2004): Turizmus marketing elméletben és gyakorlatban. Kodolányi Főiskola, Székesfehérvár, ISBN 9789638722942
Irodalom angol
Piskóti István (2012): Régió- és településmarketing. Akadémiai Kiadó, Budapest, ISBN 9789630591867 Veres Zoltán (2009): A szolgáltatásmarketing alapkönyve. Akadémia Kiadó, Budapest, ISBN 9789630586702 Philip Kotler et al. (2008): Marketing management. Akadémiai Könyvkiadó, Budapest, ISBN 9789630583459 Galó Miklós – Kvancz József (szerk.) (2011): Gazdasági alapfogalmak. Bessenyei Könyvkiadó, Nyíregyháza, ISBN 9786155097058 Kovács Péter (2004): Turizmus marketing elméletben és gyakorlatban. Kodolányi Főiskola, Székesfehérvár, ISBN 9789638722942
Tantárgyfelelős intézet kódja
GTI
Tantárgyfelelős oktató
Dr. Szakál Zoltán Zsolt
Ekvivalencia
TVF2323