Tantárgy kódja
ANO1208
Tantárgy neve
Kommunikációs drámagyakorlatok
Tantárgy angol neve
Drama pedagogy
Kredit
3
Félévi követelmény
Gyakorlati jegy
Heti óraszám
0 + 3
Elmélet
+ Gyakorlat
Előkövetelmény
ANO1015
Ajánlott félév
8
Cél
A nyelvtanításban és az oktatásban általában óriási szerepe van a kommunikációnak. Ez a divatból is elkoptatott szó nagyon fontos a pedagógiában, hiszen az oktatás kétirányúságát jelzi, azt, hogy az ismeretátadás folyamán az oktató és az oktatottak között finom kapcsolódások alakulnak ki, ezek a kapcsolódási szálak kihatnak a tanítás hatékonyságára. Az angol nyelv és kultúra tanára képzésben kulcsfontosságú a hallgatók verbális és nemcsak szóbeli kapcsolatteremtő készségeinek a fejlesztése. A kommunikációs drámagyakorlatok szeminárium a drámapedagógia főbb eszköztárával ismerteti meg a hallgatókat. A drámajátékok egyrészt bemelegítő, lazító, figyelmet és koncentrációt elősegítő szerepet tölthetnek be az ideális tanórán, ugyanakkor mélyítik az önismeretet, a társas kapcsolatokat, a csoportnak mint közösségnek a létrejöttét. Nem utolsósorban, hozzájárulnak a tananyag sokrétű bemutatásához. A drámagyakorlatok egyszerű és bonyolultabb formái egyaránt játékok: s mint olyanok, a maguk közvetlenségével, szabadságával vagy éppen összetett szabálykövetésével segíthetnek tanárnak és diáknak egyaránt, hogy a tanóra kötelező, egyoldalú és személytelen helyzetből személyes teremtő helyzetté, kihívássá váljék.
Kompetenciák:
magas szintű kommunikációs készség,
verbális és nem verbális kommunikációs készség,
önismeret és emberismeret.
Cél angol
Communication plays a huge role not only in language teaching, but also in a broader area of education. The well-worn term 'communication' has become very important in pedagogy, because it signals the two-directional character of education, namely the fact that in the process of knowledge transfer connections are formed between teachers and their trainees and this type of linkage affects the effectiveness of teaching in general. In the training process of future teachers of the English language and culture developing the students' interpersonal skills, let these skills be verbal or non-verbal, is of crucial importance. The seminary sessions familiarise the students with the most important means of drama practice. On the one hand, during an ideal language class such exercises play the role of warm-up or relaxing, direct attention and help concentration. On the other hand, they deepen self-awareness and social relationships within the group, contributing to the formation of a team as a community. As such, they also contribute to the multifaceted presentation of the teaching material. Both the simple and the complicated forms of the drama practice are plays characterised by sociability and freedom, which might change the compulsory, one-sided and impersonal characters of the English lessons and make them a personal and creative event meaning a challenge for both the teachers and the learners.
Tartalom
Drámapedagógiai alapismeretek. Szerepjátékok (mindennapi helyzetek, irodalmi részletek) az angolórán. Memoriter szövegek felmondása és eljátszása. Képzelt és valós szituációk eljátszása illusztráció és figyelemfelkeltés céljából. Vicces történetek és viccek elmondása és eljátszása.
Tartalom angol
Basics of drama pedagogy. Role-plays in the English classroom (everyday situations, details of literary works). Memorising and reciting texts. Acting out imaginary and real situations with the aim of illustration and attracting attention. Telling and acting out funny stories, telling jokes.
Számonkérés
gyakorlati jegy
Számonkérés angol
home assignments, acting out situations, role plays, learning texts by heart, a practice exam at the end of the term.
Irodalom
Maley, A. and Duff, A. 1982. Drama Techniques in Language Learning. A resource book of communication activities for language teachers. Cambridge: University Press. ISBN 0-521-28868 Bolton, G. and Heathcote, D. 1999. So You Want To Use Role-Play? Trentham Books. ISBN 13- 9781858561974 Neelands, J. 2011.Drama as Creative Learning. In: Sefton-Green (szerk.): Routlegde International Handbook of Creative Learning.-168-176. ISBN 9780415817974 Gabnai K. 2011. Drámajátékok. Budapest: Helikon – ISBN 9789632272597 Kaposi L. 2002. Játékkönyv. Kerekasztal Színházi Nevelési Központ. 2002. ISBN 963-8457-031 Neelands, J és O'Hanlon. 2011. There Is Some Soul of Good. An action centred approach to teaching Shakespeare. Shakespeare Survey. 2011/64. ISBN 9781107011229
Irodalom angol
Maley, A. and Duff, A. 1982. Drama Techniques in Language Learning. A resource book of communication activities for language teachers. Cambridge: University Press. ISBN 0-521-28868 Bolton, G. and Heathcote, D. 1999. So You Want To Use Role-Play? Trentham Books. ISBN 13- 9781858561974 Neelands, J. 2011.Drama as Creative Learning. In: Sefton-Green (szerk.): Routlegde International Handbook of Creative Learning.-168-176. ISBN 9780415817974 Gabnai K. 2011. Drámajátékok. Budapest: Helikon – ISBN 9789632272597 Kaposi L. 2002. Játékkönyv. Kerekasztal Színházi Nevelési Központ. 2002. ISBN 963-8457-031 Neelands, J és O'Hanlon. 2011. There Is Some Soul of Good. An action centred approach to teaching Shakespeare. Shakespeare Survey. 2011/64. ISBN 9781107011229
Tantárgyfelelős intézet kódja
NYI
Tantárgyfelelős oktató
Dr. Dömötör Ildikó