Tantárgy kódja
TNB2145
Tantárgy neve
Küzdősportok II.
Tantárgy angol neve
Combat Sports
Kredit
2
Félévi követelmény
Gyakorlati jegy
Heti óraszám
0 + 1
Elmélet
+ Gyakorlat
Előkövetelmény
TNB1815
Ajánlott félév
5
Cél
Olyan testnevelő-edzők képzése, akik képesek a küzdősportok tantárgy elméleti ismereteit és alapvető mozgásanyagát alkalmazni.
A tantárgy célja, hogy a hallgatókat az elméleti képzés során megismertesse a judo és a birkózás alapvető versenyszabályaival.
A gyakorlati oktatás elsődleges célja, hogy megismertesse a hallgatókat a küzdősportok alkalmazási lehetőségeiről (küzdőfeladatok és játékok, alapvető birkózó technikák, judo állás-és földharctechnikák elsajátítása) a testnevelés területén.
Cél angol
Introduction to the history, sociological background and specialities of the combat sports.
Tartalom
A testnevelés keretein belül történő alkalmazás, a tervezés szakmai szempontjai.
- Balesetvédelmi szabályok a küzdősportok oktatásánál.
- Küzdőfeladatok és játékok: húzások, tolások párokban és csoportban, összetettebb páros és csoportos küzdőjátékok és feladatok és ezek alkalmazása tanórai keretek közt
- Judo illetve a szabad és kötöttfogású birkózás (alapvető test és lábdobások, földharctechnikák ill birkózó fogások, lábfelszedések, emelések) ismertetése
- Judo illetve birkózás mozgásanyagának jelentősége az iskolai testnevelésen belül.
Tartalom angol
The pedagogical effects of the fight; competition related tasks and practical guide to ground wrestling.
Számonkérés
gyakorlati jegy
Számonkérés angol
term grade
Irodalom
NAGY E. (2000): Küzdősportok az iskolai testnevelésben. Dialóg Campus Kiadó, Budapest- Pécs
BARNA T. (2006): Játék a birkózás. SE Testnevelés és Sporttudományi Kar, Budapest –Pécs
FEKETÉNÉ G. A. (2007): Testnevelési játékok gyűjteménye. Ovimező Alapítvány, Mezőkovácsháza
FODOR, at. al. (2009): A küzdősportok alapjai. SE Testnevelés és Sporttudományi Kar, Budapest
MORVAY-SEY K., RÉTSÁGI E. (2010): A küzdősportok és az önvédelem iskolai oktatásáról. Egy pécsi vizsgálat eredményei. Új Pedagógiai Szemle: 3-4. 129-139.
NAGYKÁLDI Cs. (2002): Küzdősportok elmélete. Computer Arts, Budapest
TÓTH L. (1994): Judo gyerekeknek. Bushido-Sensei BT.
VÉGH J. (1996): Judo. Bakony Judo, Pápa
Irodalom angol
NAGY E. (2000): Küzdősportok az iskolai testnevelésben. Dialóg Campus Kiadó, Budapest- Pécs
BARNA T. (2006): Játék a birkózás. SE Testnevelés és Sporttudományi Kar, Budapest –Pécs
FEKETÉNÉ G. A. (2007): Testnevelési játékok gyűjteménye. Ovimező Alapítvány, Mezőkovácsháza
FODOR, at. al. (2009): A küzdősportok alapjai. SE Testnevelés és Sporttudományi Kar, Budapest
MORVAY-SEY K., RÉTSÁGI E. (2010): A küzdősportok és az önvédelem iskolai oktatásáról. Egy pécsi vizsgálat eredményei. Új Pedagógiai Szemle: 3-4. 129-139.
NAGYKÁLDI Cs. (2002): Küzdősportok elmélete. Computer Arts, Budapest
TÓTH L. (1994): Judo gyerekeknek. Bushido-Sensei BT.
VÉGH J. (1996): Judo. Bakony Judo, Pápa
Tantárgyfelelős intézet kódja
TSI
Tantárgyfelelős oktató
Dr. Pucsok József Márton