Főoldal > 2016/2017. tanév > Produktív nyelvi készségek I. Íráskészség

Tantárgy kódja

ANO1003

Tantárgy neve

Produktív nyelvi készségek I. Íráskészség

Tantárgy angol neve

Writing Skills I.

Kredit

2

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy

Heti óraszám

0 + 1
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

1

Cél

A kurzus célja, hogy a hallgatókat megismertesse különböző szövegtípusokkal és azok előállítási módjaival (különösen az esszék és különböző levelek műfajával). A különböző fogalmazások és hivatalos levelek elvárt szintje az EU nyelvvizsgarendszerének C1-es szintjét célozza meg. A kurzus praktikus célja, hogy felkészítsen az év végi alapvizsgára. Kompetenciák: a hallgató legyen képes magas, legalább C1 szinten kommunikálni a célnyelven, legyen képes az angol nyelv gördülékeny, helyes, magabiztos, a mindenkori kontextusba illő használatára, ismerje az írott angol nyelv szabályait, regisztereit, azokat a mindenkori nyelvhasználat, kontextusának megfelelően legyen képes hatékonyan alkalmazni.

Cél angol

The objective of the course is to familiarise students with different text types and ways of producing them (with special emphasis on letters and essays). The expected level of written materials target the C1 level of CEFR. The practical aim of the course is to prepare students for the end-of-the-year Filter Exam. Competences to be developed: the student should be able to communicate writing at a high level (C1 of CEFR), to use English in an easy, correct and confident way suited to the appropriate context; the students should know the basic rules of English, its registers and apply the target language in a suitable context.

Tartalom

Főbb ismeretek: Regiszter, stílusrétegek. Az információ szelektálása és csoportosításának lehetőségei. Fontossági sorrend felállítása, a gondolatok összekapcsolása és elrendezése. Ok-okozati összefüggések, összehasonlítás, definíció. A bekezdéstől a fogalmazásig. Tézismondat. Bevezetés az esszéírásba: leírás, elbeszélés, véleményalkotás, meggyőzés, érvelés. A hivatalos levelezés formai követelményei. Az érdeklődés, információkérés tartalmi és formai kritériumai. Reklamáló levelek, álláspályázatok, kísérő levelek írása.

Tartalom angol

Registers and styles. Selecting and grouping information. Ordering information according to importance, linking and organizing thoughts. Cause and effect relationship, comparison, definition. From the paragraph to the essay; topic sentence, thesis statement. Introduction to essay writing: narration, giving opinion, persuasion, argumentation. The requirements of official letters. The criteria of letters asking for information, of complaint, job applications and cover letters.

Számonkérés

Folyamatos készülés, házi feladatok elkészítse, 2 zárthelyi dolgozat.

Számonkérés angol

Continuous work, preparing home assignments, two in-class tests.

Irodalom

Bly, R. W. 2004. Webster’s New World Letter Writing Handbook. Indianapolis: Wiley. ISBN: 978-0764525247. Creme, P. and Lea M. R. 2008. Writing at University: A Guide for Students. Maidenhead: Open UP. ISBN: 978-0-335-22116-5.. Savage, A. and Mayer, P. 2007. Effective Academic Writing: The Short Essay. Oxford: Oxford UP. ISBN: 978-0-29430923-3. Savage, A. and Shafiei, M. 2007. Effective Academic Writing: The Paragraph. Oxford: Oxford UP. ISBN: 978-0- 79430922-6. Palmer, R. 2003.The Good Grammar Guide. London: Routledge. ISBN: 0–415–31226–4

Irodalom angol

Bly, R. W. 2004. Webster’s New World Letter Writing Handbook. Indianapolis: Wiley. ISBN: 978-0764525247. Creme, P. and Lea M. R. 2008. Writing at University: A Guide for Students. Maidenhead: Open UP. ISBN: 978-0-335-22116-5.. Savage, A. and Mayer, P. 2007. Effective Academic Writing: The Short Essay. Oxford: Oxford UP. ISBN: 978-0-29430923-3. Savage, A. and Shafiei, M. 2007. Effective Academic Writing: The Paragraph. Oxford: Oxford UP. ISBN: 978-0- 79430922-6. Palmer, R. 2003.The Good Grammar Guide. London: Routledge. ISBN: 0–415–31226–4

Tantárgyfelelős intézet kódja

NYI

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Tukacs Tamás