Főoldal > 2016/2017. tanév > Testnevelés elmélet és módszertan II.

Tantárgy kódja

TNB2119

Tantárgy neve

Testnevelés elmélet és módszertan II.

Tantárgy angol neve

Theory and Method of PE

Kredit

3

Félévi követelmény

Vizsga

Heti óraszám

2 + 0
Elmélet + Gyakorlat

Előkövetelmény

TNB1513

Ajánlott félév

6

Cél

Olyan speciális eljárások összességével ismerteti meg a hallgatót, amelyeket a cselekvés tanítás-tanulás folyamatos céljainak megvalósítására alkalmazunk. Ezekkel a módszerekkel biztosítja a tanulók fizikai képességeinek egészséges fejlődését, a balesetveszély minimumra csökkentését.

Cél angol

Recognition the formal and contents system of the PE lesson.

Tartalom

Témakörök - Általános elméleti ismeretek: módszertan fogalmának fejlődése a testnevelésben – történeti áttekintés - A tantervelméleti alapkérdések; érvényben lévő tantervek - Helyi tanterv, és tanmenetkészítés - Az oktatási folyamat legkisebb önálló egysége: a testnevelés óra - A testnevelés tanítási időn belüli, és kívüli formái - A mozgásos cselekvéstanítás lépcsői: elmélet + gyakorlat

Tartalom angol

PE lesson organisational forms, educational methods, practice control methods. Proper lesson plan making.

Számonkérés

félévközi zh kollokvium

Számonkérés angol

mid-term test examination

Irodalom

MAKSZIN I. (2002): A testnevelés elmélete és módszertana. Dialóg Campus Kiadó, Budapest – Pécs ARDAY A. (szerk.)(2001): A testnevelés tanítása. Tanári kézikönyv felső tagozatos pedagógusok számára. Korona Kiadó, Budapest http://tamop412a.ttk.pte.hu/TSI/Nadori-Dancs-Retsagi-Ekler-Gaspar%20 %20Sportelmeleti%20ismeretek/sportelmelet.html CSÁNYI, T. (2008): Tanítási stratégiák, és a differenciálás dimenziói a testnevelésben. In: Arday, L. – Tihanyiné H. Á. (szerk): Kézikönyv az alsótagozatos testnevelés tanításához. Okker Kiadó, Budapest, 95-100. HIUNYADI GY.- né, NÁDASI M. (szerk.) (2004): Pedagógiai tervezés. Comenius Bt., Pécs MAGYAR GY., HORTOBÁGYI A. (2007): Testnevelési óravázlatok gyűjteménye. Vitéz János Római Katolikus Tanítóképző Főiskola, Esztergom

Irodalom angol

MAKSZIN I. (2002): A testnevelés elmélete és módszertana. Dialóg Campus Kiadó, Budapest – Pécs ARDAY A. (szerk.)(2001): A testnevelés tanítása. Tanári kézikönyv felső tagozatos pedagógusok számára. Korona Kiadó, Budapest http://tamop412a.ttk.pte.hu/TSI/Nadori-Dancs-Retsagi-Ekler-Gaspar%20 %20Sportelmeleti%20ismeretek/sportelmelet.html CSÁNYI, T. (2008): Tanítási stratégiák, és a differenciálás dimenziói a testnevelésben. In: Arday, L. – Tihanyiné H. Á. (szerk): Kézikönyv az alsótagozatos testnevelés tanításához. Okker Kiadó, Budapest, 95-100. HIUNYADI GY.- né, NÁDASI M. (szerk.) (2004): Pedagógiai tervezés. Comenius Bt., Pécs MAGYAR GY., HORTOBÁGYI A. (2007): Testnevelési óravázlatok gyűjteménye. Vitéz János Római Katolikus Tanítóképző Főiskola, Esztergom

Tantárgyfelelős intézet kódja

TSI

Tantárgyfelelős oktató

Pásztorné dr. Batta Klára