Tantárgy kódja
TNB2119
Tantárgy neve
Testnevelés elmélet és módszertan II.
Tantárgy angol neve
Theory and Method of PE
Kredit
3
Félévi követelmény
Vizsga
Heti óraszám
2 + 0
Elmélet
+ Gyakorlat
Előkövetelmény
TNB1513
Ajánlott félév
6
Cél
Olyan speciális eljárások összességével ismerteti meg a hallgatót, amelyeket a cselekvés tanítás-tanulás folyamatos céljainak megvalósítására alkalmazunk. Ezekkel a módszerekkel biztosítja a tanulók fizikai képességeinek egészséges fejlődését, a balesetveszély minimumra csökkentését.
Cél angol
Recognition the formal and contents system of the PE lesson.
Tartalom
Témakörök
- Általános elméleti ismeretek: módszertan fogalmának fejlődése a testnevelésben – történeti áttekintés
- A tantervelméleti alapkérdések; érvényben lévő tantervek
- Helyi tanterv, és tanmenetkészítés
- Az oktatási folyamat legkisebb önálló egysége: a testnevelés óra
- A testnevelés tanítási időn belüli, és kívüli formái
- A mozgásos cselekvéstanítás lépcsői: elmélet + gyakorlat
Tartalom angol
PE lesson organisational forms, educational methods, practice control methods. Proper lesson plan making.
Számonkérés
félévközi zh
kollokvium
Számonkérés angol
mid-term test
examination
Irodalom
MAKSZIN I. (2002): A testnevelés elmélete és módszertana. Dialóg Campus Kiadó, Budapest – Pécs
ARDAY A. (szerk.)(2001): A testnevelés tanítása. Tanári kézikönyv felső tagozatos pedagógusok számára. Korona Kiadó, Budapest
http://tamop412a.ttk.pte.hu/TSI/Nadori-Dancs-Retsagi-Ekler-Gaspar%20 %20Sportelmeleti%20ismeretek/sportelmelet.html
CSÁNYI, T. (2008): Tanítási stratégiák, és a differenciálás dimenziói a testnevelésben. In: Arday, L. – Tihanyiné H. Á. (szerk): Kézikönyv az alsótagozatos testnevelés tanításához. Okker Kiadó, Budapest, 95-100.
HIUNYADI GY.- né, NÁDASI M. (szerk.) (2004): Pedagógiai tervezés. Comenius Bt., Pécs
MAGYAR GY., HORTOBÁGYI A. (2007): Testnevelési óravázlatok gyűjteménye. Vitéz János Római Katolikus Tanítóképző Főiskola, Esztergom
Irodalom angol
MAKSZIN I. (2002): A testnevelés elmélete és módszertana. Dialóg Campus Kiadó, Budapest – Pécs
ARDAY A. (szerk.)(2001): A testnevelés tanítása. Tanári kézikönyv felső tagozatos pedagógusok számára. Korona Kiadó, Budapest
http://tamop412a.ttk.pte.hu/TSI/Nadori-Dancs-Retsagi-Ekler-Gaspar%20 %20Sportelmeleti%20ismeretek/sportelmelet.html
CSÁNYI, T. (2008): Tanítási stratégiák, és a differenciálás dimenziói a testnevelésben. In: Arday, L. – Tihanyiné H. Á. (szerk): Kézikönyv az alsótagozatos testnevelés tanításához. Okker Kiadó, Budapest, 95-100.
HIUNYADI GY.- né, NÁDASI M. (szerk.) (2004): Pedagógiai tervezés. Comenius Bt., Pécs
MAGYAR GY., HORTOBÁGYI A. (2007): Testnevelési óravázlatok gyűjteménye. Vitéz János Római Katolikus Tanítóképző Főiskola, Esztergom
Tantárgyfelelős intézet kódja
TSI
Tantárgyfelelős oktató
Pásztorné dr. Batta Klára