Tantárgy kódja
ANO8001
Tantárgy neve
Szakmódszertan I. A kommunikatív nyelvoktatás tervezése és szervezés
Tantárgy angol neve
Methodology I. The planning and organization of communicative language teaching
Kredit
2
Félévi követelmény
Gyakorlati jegy
Heti óraszám
0 + 2
Elmélet
+ Gyakorlat
Ajánlott félév
5
Cél
A kurzus elsődleges célja, hogy megismertesse a hallgatókat a különböző nyelvtanítási módszerekkel (a nyelvtani-fordító, az audiovizuális, az audiolingvális, a direkt, a tanácskozó, a cselekedtető és a néma módszer, a szuggesztopédia). A tantárgy betekintést ad az angol mint idegen nyelv tanításának és elsajátításának tudományos kutatási alapjaiba. Kompetenciák:
a tanulói személyiség fejlesztése,
a pedagógiai folyamat tervezése, a tanulási folyamat szervezése és irányítása,
a tanulók műveltségének, készségeinek és képességeinek fejlesztése (a nyelvtudás felhasználásával),
az önművelés, az egész életen át tartó tanulást megalapozó kompetenciák fejlesztése,
a pedagógiai értékelés változatos eszközeinek alkalmazása,
a kommunikatív és feladatközpontú nyelvpedagógiai szemléletek,
a tantárgyközi és a szakmaorientált nyelvtanítás alapelvei,
dráma- és projektpedagógiai folyamatokat tervezésének, irányításának és értékelésének képessége.
Cél angol
The primary objective of the course is to acquaint students with a variety of language teaching methods (grammar-translation, audio-visual, audio-lingual, direct, counselling, total physical response, and suggestopedia.) The course provides insight into the scientific bases of foreign language teaching and acquisition
Tartalom
A kommunikatív nyelvtanulás, osztálytermi folyamatok, óratervezés, tananyagtervezés, különböző idegen nyelvi tanterv típusok, a tantervek szervezési elvei (pl. nyelvtan, funkció, téma, feladat stb.). A hallgatók elsajátítják a tananyagok elemzésének és kiválasztásának képességét, illetve azt, hogy miként lehet az egyes tankönyveket vagy más oktatási segédanyagokat egy adott tanulócsoport igényeihez igazítani. Különös hangsúly kerül a nyelvtanulás és nyelvtanítás kulturális és társadalmi hátterének, a tanár és a diák szerepeinek bemutatására és alkalmazására, a hallgatói prezentációkra és a különböző nyelvoktatási módszereket alkalmazó „mikro tanításra”.
Tartalom angol
Communicative language learning, classroom processes, lesson planning, curriculum design, principles of different syllabi (grammar-centred, functional, thematic, task-based, etc.) Would-be teachers acquire the ability to analyse and choose the course material, and ways of adjusting course books and teaching materials to the needs of a given group of learners. Special emphasis is put on the cultural and social background of language learning and teaching, illustrating the various teacher and learner roles, and micro-teaching sessions, presenting various language teaching methods
Számonkérés
A gyakorlati jegy meghatározása a félév során végzett aktív szemináriumi munka, a házi feladatok elkészítésének rendszeressége, valamint a zárthelyi dolgozatok részjegyeinek átlaga alapján történik. A gyakorlati jegy javítása: az egész féléves anyagból történő beszámoló alapján egy alkalommal.
Számonkérés angol
Grading will be based on active participation in the seminars throughout the term, on regular homework assignments and on average of grades of midterm tests. It is possible to improve one’s grade once by giving an account of the whole course material.
Irodalom
Harmer, J. 2007. The Practice of English Language Teaching with DVD. New York: Longman. ISBN- 13: 978-1405853118 Larsen-Freeman, D. & Andersen, M. 2011. Techniques and Principles in Language Teaching. New York: Oxford University Press. ISBN-13: 978-0194423601 Nieto, S. 2009. Language, Culture, and Teaching: Critical Perspectives. New York: Routledge. ISBN-13: 978-0415999748. Richards, J. & Rodgers, T. 2001. Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN-13: 978-0521008433 Ur, P. 1996. A Course in Language Teaching: Practice and Theory. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN-13:978-0521449946
Irodalom angol
Harmer, J. 2007. The Practice of English Language Teaching with DVD. New York: Longman. ISBN- 13: 978-1405853118 Larsen-Freeman, D. & Andersen, M. 2011. Techniques and Principles in Language Teaching. New York: Oxford University Press. ISBN-13: 978-0194423601 Nieto, S. 2009. Language, Culture, and Teaching: Critical Perspectives. New York: Routledge. ISBN-13: 978-0415999748. Richards, J. & Rodgers, T. 2001. Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN-13: 978-0521008433 Ur, P. 1996. A Course in Language Teaching: Practice and Theory. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN-13:978-0521449946
Tantárgyfelelős intézet kódja
NYI
Tantárgyfelelős oktató
Dr. Szerencsi Mária Katalin