Főoldal > 2016/2017. tanév > Falusi turizmus

Tantárgy kódja

TVB2653

Tantárgy neve

Falusi turizmus

Tantárgy angol neve

Rural tourism

Kredit

3

Félévi követelmény

Vizsga

Heti óraszám

2 + 0
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

6

Cél

A falusi turizmus, vidéki turizmus szerepe Európában és hazánkban. A falusi turizmus rendszerét megértve képesek legyenek részt venni falusi turisztikai szolgáltatások kifejlesztésében, programok megszervezésben. Az Észak-Alföldi régió és megyénk vonzerőinek ismerete. A falusi turizmus fejlődése és szervezeti felépítése Európában és Magyarországon. A falusi turizmus és a vidékfejlesztés kapcsolata. Marketing a falusi turizmusban. A falusi turizmus minősítési rendszere, szerződései. A család és a háztartás, mint vendéglátó. Programszervezés a vendégek részére a falusi turizmusban.

Cél angol

Tourism basics, rudiments

Tartalom

A hallgatók elsajátítják a falusi vendéglátás alapfogásait, képessé válnak falusi turisztikai programok és ellátás megszervezésére, lebonyolítására. A tárgy az alábbi személyes kompetenciák fejlesztéséhez járul hozzá: elhivatottság, elkötelezettség, szervezőkészség, kapcsolatteremtő készség, interperszonális rugalmasság, empatikus készség, áttekintő képesség, kreativitás, hibaelhárítás, gyakorlatias feladatértelmezés, problémamegoldás.

Tartalom angol

Rural tourism operations small business legal forms of leadership. A typical small rural tourism business advantages, disadvantages, believes the domestic market. The family and guests relations. The family and household, as host. The hospitality, guests positioning, guest care. Organisation of programs for guests. Household food knowledge. The methods of home food preservation. Homemade meat processing. Homemade vegetable and fruit processing. The house wine management operations, domestic wine culture. The design of the cellar village, its role in the hospitality industry. Folk traditions of food storage, packaging. The Hungarian animal husbandry concepts, history, significance. Rearing, slaughter, processing home. The rural tourism marketing activities of individual traits. Target Markets, Segmentation. The design of the marketing information system. Opportunities for joint marketing presentation rural tourism. . Contracts best be applied in the context of rural tourism (rent, lease, assignment, business, concessions, loans, administrative contract. Tourism is the national, regional and local organizations. The organizational structure of rural tourism in Hungary. Regional and local organizations. The new system of hotel classification. other services in rural tourism clusters.

Számonkérés

jegymegajánló zh-k, kollokvium

Számonkérés angol

mid-term test, examination

Irodalom

Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács (2002): Az Észak-alföldi Régió Területfejlesztési Koncepciója és Területfejlesztési stratégiai programja, valamint Operatív Programja, Ritter J. (1995): Vendéglátás és elszállásolás munkafüzet. KVIF, Csizmadia L. (1990): Étel-ital ismeret, nemzetek konyhája. KVIF, Hanusz Á. (2001): Adalékok Szabolcs-Szatmár-Bereg megye falusi turizmusának fejlesztéséhez. NYF TTK Tudományos Közleményei. Turizmus bulletin

Irodalom angol

Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács (2002): Az Észak-alföldi Régió Területfejlesztési Koncepciója és Területfejlesztési stratégiai programja, valamint Operatív Programja, Ritter J. (1995): Vendéglátás és elszállásolás munkafüzet. KVIF, Csizmadia L. (1990): Étel-ital ismeret, nemzetek konyhája. KVIF, Hanusz Á. (2001): Adalékok Szabolcs-Szatmár-Bereg megye falusi turizmusának fejlesztéséhez. NYF TTK Tudományos Közleményei. Turizmus bulletin

Tantárgyfelelős intézet kódja

FTI

Tantárgyfelelős oktató

Bácskainé dr. Pristyák Erika

Ekvivalencia

TVF2221