Tantárgy kódja
TVB2109
Tantárgy neve
Bevezetés a turizmusba
Tantárgy angol neve
Introduction to tourism
Kredit
4
Félévi követelmény
Vizsga
Heti óraszám
3 + 0
Elmélet
+ Gyakorlat
Ajánlott félév
1
Cél
A tantárgy célja a turizmus és környezete sokoldalú összefüggésrendszerének, piacának, feladatainak, szervezeteinek és hatásainak rendszerszemléletű bemutatása. Fogadókészség, fogadóképesség. A turizmus adatgyűjtési módszerei. A turizmus irányítása. Államigazgatás a turizmusban. Közérdekű szervezetek, szakmai szövetségek, érdekképviseleti szerveződések. A turizmus közvetett és közvetlen gazdasági szerepe. Fenntartható fejlődés a turizmusban. Hosszú távú fejlesztési stratégiák, prioritások, termékfejlesztési lehetőségek és forrásaik. A turizmus integrált tervezése. Fejlődési trendek, tendenciák. A turizmus jövője. A Föld és hazánk turizmusa a számadatok tükrében.
Cél angol
It aimed at the basic concepts of tourism, system understanding of the demand and supply side factors.
Tartalom
A hallgatók a turisztikai háttérismeretek elsajátításával képesek lesznek a korszerű termékfejlesztésre, a vendégcentrikus szolgáltatói attitűd felvállalására, az alábbi kompetenciák fejlesztésével: információforrások kezelése, olvasása, értelmezése, tájékozódás, térérzékelés a turizmusban, különböző szálloda típusok és szolgáltatók felismerése, áttekintő, problémamegoldó, tervező- és értékelő képesség, kreativitás.
Tartalom angol
The historical development of tourism, the process of becoming a mass phenomenon in Hungary today. The tourism market, its components, features, functionality, features / demand factors, supply factors, pricing, competition, risk, crisis Sensitivity /. Factors affecting tourism demand and supply. Needs, motivation, tourism endowments, attraction, attraction. The tourism product concept and components. Receptivity, receiving capability. Factors influencing consumer behavior. The measurement of tourism, the role and importance of statistical data collection. Data collection methods and modalities of the new arrivals and tourism receipts and expenditure of accounting. Tourism in the world and our country to the figures. Development trends and tendencies. The tourism sector and main characteristics: the private sector, transport, accommodation and catering, man-made tourist attractions operators, facilities for organized tourism. The effects of tourism. The tourism economy in terms of direct and indirect, effects. The integrated tourism planning. Tourism policy in Hungary. Tourism Management at the reception. The future of tourism.
Számonkérés
jegymegajánló zh-k, kollokvium
Számonkérés angol
mid-term test, examination
Irodalom
Mundruczó Gy.-né - Graham, S. (1996): Turizmus elmélet és gyakorlat. Közgazdasági és Jogi könyvkiadó., Lengyel M. (1994): A turizmus általános elmélete. VIVA, KIT , Kaspar, C. (1992): Turisztikai alapismeretek. KIT, Puczkó L.-Rátz T. (2001): A turizmus hatásai. Budapest: Aula Kiadó. 482 p. Michalkó Gábor: Turizmológia, MTA FKI – KJF, 2014, Turizmus szakfolyóiratok
Irodalom angol
Mundruczó Gy.-né - Graham, S. (1996): Turizmus elmélet és gyakorlat. Közgazdasági és Jogi könyvkiadó., Lengyel M. (1994): A turizmus általános elmélete. VIVA, KIT , Kaspar, C. (1992): Turisztikai alapismeretek. KIT, Puczkó L.-Rátz T. (2001): A turizmus hatásai. Budapest: Aula Kiadó. 482 p. Michalkó Gábor: Turizmológia, MTA FKI – KJF, 2014, Turizmus szakfolyóiratok
Tantárgyfelelős intézet kódja
FTI
Tantárgyfelelős oktató
Prof. Dr. Hanusz Árpád
Ekvivalencia
TVF2109