Tantárgy kódja
TNB1513
Tantárgy neve
Testnevelés elmélet és módszertan I.
Tantárgy angol neve
Theory and Methods of PE
Kredit
2
Félévi követelmény
Gyakorlati jegy
Heti óraszám
2 + 0
Elmélet
+ Gyakorlat
Ajánlott félév
5
Cél
elésnek a testkultúrában betöltött szerepét.
Tájékoztat az egészség komplex értelmezésével kapcsolatos alapvető ismeretekről.
Bemutatja a mozgásos cselekvések tanítási-tanulási folyamatának elméleti alapjait.
Cél angol
Introduction to the role of physical education theory in the social and sport sciences.
Tartalom
Témakörök
- A testkultúra elméletének alapfogalmai
- Az emberi mozgásos teljesítőképesség szerkezeti összetevői
- Az iskolai testnevelés helye, szerepe, sajátosságai az iskolai oktató - nevelő munkában
- A testnevelő tanári munka összetevői, pályakövetelményei
- A testnevelés tantárgy hatása a személyiségtulajdonságok kibontakozásában
Tartalom angol
Puts physical education to the map of physical culture.
Describe the basic theories movement teaching and learning.
Számonkérés
gyakorlati jegy
Számonkérés angol
term grade
Irodalom
MAKSZIN I. (2002): A testnevelés elmélete és módszertana. Dialóg Campus Kiadó, Budapest – Pécs
ARDAY A. (szerk.)(2001): A testnevelés tanítása. Tanári kézikönyv felső tagozatos pedagógusok számára. Korona Kiadó, Budapest
http://tamop412a.ttk.pte.hu/TSI/Nadori-Dancs-Retsagi-Ekler-Gaspar%20 %20Sportelmeleti%20ismeretek/sportelmelet.html
CSÁNYI, T. (2008): Tanítási stratégiák, és a differenciálás dimenziói a testnevelésben. In: Arday, L. – Tihanyiné H. Á. (szerk): Kézikönyv az alsótagozatos testnevelés tanításához. Okker Kiadó, Budapest, 95-100.
HIUNYADI GY.- né, NÁDASI M. (szerk.) (2004): Pedagógiai tervezés. Comenius Bt., Pécs
MAGYAR GY., HORTOBÁGYI A. (2007): Testnevelési óravázlatok gyűjteménye. Vitéz János Római Katolikus Tanítóképző Főiskola, Esztergom
Irodalom angol
MAKSZIN I. (2002): A testnevelés elmélete és módszertana. Dialóg Campus Kiadó, Budapest – Pécs
ARDAY A. (szerk.)(2001): A testnevelés tanítása. Tanári kézikönyv felső tagozatos pedagógusok számára. Korona Kiadó, Budapest
http://tamop412a.ttk.pte.hu/TSI/Nadori-Dancs-Retsagi-Ekler-Gaspar%20 %20Sportelmeleti%20ismeretek/sportelmelet.html
CSÁNYI, T. (2008): Tanítási stratégiák, és a differenciálás dimenziói a testnevelésben. In: Arday, L. – Tihanyiné H. Á. (szerk): Kézikönyv az alsótagozatos testnevelés tanításához. Okker Kiadó, Budapest, 95-100.
HIUNYADI GY.- né, NÁDASI M. (szerk.) (2004): Pedagógiai tervezés. Comenius Bt., Pécs
MAGYAR GY., HORTOBÁGYI A. (2007): Testnevelési óravázlatok gyűjteménye. Vitéz János Római Katolikus Tanítóképző Főiskola, Esztergom
Tantárgyfelelős intézet kódja
TSI
Tantárgyfelelős oktató
Pásztorné dr. Batta Klára