Főoldal > 2016/2017. tanév > Testnevelés elmélet és módszertan I.

Tantárgy kódja

TNB1513

Tantárgy neve

Testnevelés elmélet és módszertan I.

Tantárgy angol neve

Theory and Methods of PE

Kredit

2

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy

Heti óraszám

2 + 0
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

5

Cél

elésnek a testkultúrában betöltött szerepét. Tájékoztat az egészség komplex értelmezésével kapcsolatos alapvető ismeretekről. Bemutatja a mozgásos cselekvések tanítási-tanulási folyamatának elméleti alapjait.

Cél angol

Introduction to the role of physical education theory in the social and sport sciences.

Tartalom

Témakörök - A testkultúra elméletének alapfogalmai - Az emberi mozgásos teljesítőképesség szerkezeti összetevői - Az iskolai testnevelés helye, szerepe, sajátosságai az iskolai oktató - nevelő munkában - A testnevelő tanári munka összetevői, pályakövetelményei - A testnevelés tantárgy hatása a személyiségtulajdonságok kibontakozásában

Tartalom angol

Puts physical education to the map of physical culture. Describe the basic theories movement teaching and learning.

Számonkérés

gyakorlati jegy

Számonkérés angol

term grade

Irodalom

MAKSZIN I. (2002): A testnevelés elmélete és módszertana. Dialóg Campus Kiadó, Budapest – Pécs ARDAY A. (szerk.)(2001): A testnevelés tanítása. Tanári kézikönyv felső tagozatos pedagógusok számára. Korona Kiadó, Budapest http://tamop412a.ttk.pte.hu/TSI/Nadori-Dancs-Retsagi-Ekler-Gaspar%20 %20Sportelmeleti%20ismeretek/sportelmelet.html CSÁNYI, T. (2008): Tanítási stratégiák, és a differenciálás dimenziói a testnevelésben. In: Arday, L. – Tihanyiné H. Á. (szerk): Kézikönyv az alsótagozatos testnevelés tanításához. Okker Kiadó, Budapest, 95-100. HIUNYADI GY.- né, NÁDASI M. (szerk.) (2004): Pedagógiai tervezés. Comenius Bt., Pécs MAGYAR GY., HORTOBÁGYI A. (2007): Testnevelési óravázlatok gyűjteménye. Vitéz János Római Katolikus Tanítóképző Főiskola, Esztergom

Irodalom angol

MAKSZIN I. (2002): A testnevelés elmélete és módszertana. Dialóg Campus Kiadó, Budapest – Pécs ARDAY A. (szerk.)(2001): A testnevelés tanítása. Tanári kézikönyv felső tagozatos pedagógusok számára. Korona Kiadó, Budapest http://tamop412a.ttk.pte.hu/TSI/Nadori-Dancs-Retsagi-Ekler-Gaspar%20 %20Sportelmeleti%20ismeretek/sportelmelet.html CSÁNYI, T. (2008): Tanítási stratégiák, és a differenciálás dimenziói a testnevelésben. In: Arday, L. – Tihanyiné H. Á. (szerk): Kézikönyv az alsótagozatos testnevelés tanításához. Okker Kiadó, Budapest, 95-100. HIUNYADI GY.- né, NÁDASI M. (szerk.) (2004): Pedagógiai tervezés. Comenius Bt., Pécs MAGYAR GY., HORTOBÁGYI A. (2007): Testnevelési óravázlatok gyűjteménye. Vitéz János Római Katolikus Tanítóképző Főiskola, Esztergom

Tantárgyfelelős intézet kódja

TSI

Tantárgyfelelős oktató

Pásztorné dr. Batta Klára