Tantárgy kódja
SMB1461
Tantárgy neve
Marketing I.
Tantárgy angol neve
Marketing I.
Kredit
2
Félévi követelmény
Gyakorlati jegy
Heti óraszám
0 + 2
Elmélet
+ Gyakorlat
Előkövetelmény
SMB1412, SMB1432
Ajánlott félév
4
Cél
A tantárgy alapvető célja a marketing lényegének és szemléletmódjának elsajátítását tűzi ki. A hallgatók ismerjék meg a marketing fogalomrendszerét és a marketing környezetrendszerét. Sajátítsa el a piac működését marketing szempontok alapján (a piacorientált gondolkodásmód kialakítása és fenntartása). Értelmezze a piacszegmentációt ismerje annak jelentőségét. A kis és nagykereskedelem kezelése marketing szempontból. Készítsen önálló marketingtervet.
Cél angol
The course aims to raise "manager" students awareness of the special features of the business organizations marketing activities. Developing market-relation - and consumer oriented thinking. Understanding the economic significance of marketing. Practical application of market research methods.
Tartalom
A marketing alapvető szerepe a szervezetben és a társadalomban
A marketing környezet
Stratégiai tervezés
A marketing tervezése
A marketing elemei (Piac, Termék, Ár, Csatorna)
Kis és Nagykereskedelem (Funkciói, típusai)
A piaci logisztika céljai és döntései
Tartalom angol
Parts of the marketing elements, (7P Product-Price-Place-Promotion-People-Physical evidence-Processing). Macro-micro environment trends, and market segmentation and positioning. Consumer behaviour, and market research studies. (Data collecting, and analysing methods). The characteristics sport services, the HIPI principle.
Számonkérés
1. Évközi Zh dolgozat: 15 p. 2. Évközi Zh dolgozat: 15 p. Egyéni projektfeladat: 15 p. Év végi Zh dolgozat: 65 p. Összesen: 100 p. Elégséges szint: 51%-tól
Számonkérés angol
1. mid-term test: 15 p. 2. mid-term test: 15 p. Individually project: 15p. End-term test: 65 p. Total: 100 p. 2 (Pass): by 51%
Irodalom
Józsa, L.: Marketing-stratégia. Józsa, L. – Piskóti, I. – Rekettye, G. – Veres, Z. : Döntésorientált Marketing. Kotler, P.: Marketing Menedzsment
Irodalom angol
Palmer, A.: Marketing - theory and practice. Zeithaml,V. - Bittner, M.J.- Gremler, D.: Services Marketing. Beal, A.E.: Strategic Market Research: A Guide to Conducting Research that Drives Businesses
Tantárgyfelelős intézet kódja
GTI
Tantárgyfelelős oktató
Dr. Magyar Zoltán