Főoldal > 2016/2017. tanév > Marketing I.

Tantárgy kódja

SMB1461

Tantárgy neve

Marketing I.

Tantárgy angol neve

Marketing I.

Kredit

2

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy

Heti óraszám

0 + 2
Elmélet + Gyakorlat

Előkövetelmény

SMB1412, SMB1432

Ajánlott félév

4

Cél

A tantárgy alapvető célja a marketing lényegének és szemléletmódjának elsajátítását tűzi ki. A hallgatók ismerjék meg a marketing fogalomrendszerét és a marketing környezetrendszerét. Sajátítsa el a piac működését marketing szempontok alapján (a piacorientált gondolkodásmód kialakítása és fenntartása). Értelmezze a piacszegmentációt ismerje annak jelentőségét. A kis és nagykereskedelem kezelése marketing szempontból. Készítsen önálló marketingtervet.

Cél angol

The course aims to raise "manager" students awareness of the special features of the business organizations marketing activities. Developing market-relation - and consumer oriented thinking. Understanding the economic significance of marketing. Practical application of market research methods.

Tartalom

A marketing alapvető szerepe a szervezetben és a társadalomban A marketing környezet Stratégiai tervezés A marketing tervezése A marketing elemei (Piac, Termék, Ár, Csatorna) Kis és Nagykereskedelem (Funkciói, típusai) A piaci logisztika céljai és döntései

Tartalom angol

Parts of the marketing elements, (7P Product-Price-Place-Promotion-People-Physical evidence-Processing). Macro-micro environment trends, and market segmentation and positioning. Consumer behaviour, and market research studies. (Data collecting, and analysing methods). The characteristics sport services, the HIPI principle.

Számonkérés

1. Évközi Zh dolgozat: 15 p. 2. Évközi Zh dolgozat: 15 p. Egyéni projektfeladat: 15 p. Év végi Zh dolgozat: 65 p. Összesen: 100 p. Elégséges szint: 51%-tól

Számonkérés angol

1. mid-term test: 15 p. 2. mid-term test: 15 p. Individually project: 15p. End-term test: 65 p. Total: 100 p. 2 (Pass): by 51%

Irodalom

Józsa, L.: Marketing-stratégia. Józsa, L. – Piskóti, I. – Rekettye, G. – Veres, Z. : Döntésorientált Marketing. Kotler, P.: Marketing Menedzsment

Irodalom angol

Palmer, A.: Marketing - theory and practice. Zeithaml,V. - Bittner, M.J.- Gremler, D.: Services Marketing. Beal, A.E.: Strategic Market Research: A Guide to Conducting Research that Drives Businesses

Tantárgyfelelős intézet kódja

GTI

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Magyar Zoltán