Főoldal > 2016/2017. tanév > Sportmarketing I.

Tantárgy kódja

SMB1541

Tantárgy neve

Sportmarketing I.

Tantárgy angol neve

Marketing of Sport I.

Kredit

2

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy

Heti óraszám

2 + 0
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

5

Cél

A hallgatók ismerjék meg a marketing koncepció lényegét, a marketing és a piac különböző formáit, a marketingstratégia szerepét és formáit, valamint a marketing helyét a különböző szervezetekben. Ismerkedjenek meg a marketing kutatás fontosabb területeivel, azok rendszerével, módszereivel, eszközeivel. Kapjanak információkat a magyar sportpiac környezetéről, a fogyasztói magatartás általános kérdéseiről, a sportfogyasztó jellemzőiről, valamint a szervezeti magatartás formáiról.

Cél angol

Objective: The course aims to raise "sports manager" students awareness of the special features of the sports organizations marketing activities, design, and with the macro-micro environment trends that influence sport-specific marketing strategies.

Tartalom

Marketingkoncepció, a stratégiai tervezés és a marketing szerepe a szervezetben, marketingmix tervezése, cselekvési programok. A marketingkutatás fontosabb területei, valamint a marketing piaci környezete.

Tartalom angol

The characteristics of sport services, the HIPI principle. The concept of sports management activities, its sub-areas. Steps of marketing strategy, a market environment of sports organizations, sports market segmentation, major consumer groups and trends in the sports market, the sport consumer behaviour.

Számonkérés

1. Évközi Zh dolgozat: 15 p. 2. Évközi Zh dolgozat: 15 p. Egyéni projektfeladat: 15 p. Év végi Zh dolgozat: 65 p. Összesen: 100 p. Elégséges szint: 51%-tól

Számonkérés angol

1. mid-term test: 15 p. 2. mid-term test: 15 p. Individually project: 15p. End-term test: 65 p. Total: 100 p. 2 (Pass): by 51%

Irodalom

Hoffmann, I.: Sportmarketing Hoffmann, I.: Sport, Marketing, Szponzorálás Fazekas, I.- Nagy, A.: Szponzorálás

Irodalom angol

Mullin, B.- Hardy, S.- Sutton, W.: Sport Marketing Hewlett, S.A.: Forget a Mentor, Find a Sponsor

Tantárgyfelelős intézet kódja

TKI

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Magyar Zoltán