Tantárgy kódja
TNB1516
Tantárgy neve
Mozgástanulás és szabályozás
Tantárgy angol neve
Motor Learning and Motor Control
Kredit
2
Félévi követelmény
Gyakorlati jegy
Heti óraszám
1 + 0
Elmélet
+ Gyakorlat
Ajánlott félév
1
Cél
A tananyagban központi szerepet kap a motoros tanulás folyamatának értelmezése. Ezen belül a kialakulást befolyásoló társadalmi és biológiai feltételek elemzése, a különböző szabályozási modelleket képviselő mozgáskészségek kialakulásának fázisai, speciális megjelenési formái.
Cél angol
The subject concentrates on the analysis of motoric learning, including the social and biological conditions, the different phases of abilities representing various control models and their special examples.
Tartalom
(Tárgykörök megnevezése, rövid ismertetése. Több szakhoz
(szakirányhoz) tartozó tárgyak esetén az eltérések megnevezése):
Témakörök:
- A mozgásfejlődés fogalma
- A mozgásfejlődés életkori sajátosságai
- A mozgás szerkezete
- A motoros tanulás és oktatás stratégiája
- A mozgáskészség értelmezése, kialakulása
- Az absztrakció problémája
- Transzferhatás a motoros tanulásban
Tartalom angol
Term of the motor developement.Typify of the movement in the ages.Structure of the movements. Strategy of the motor learning and teaching. Maturation of the motor skills. Problem of the abstraction. Transfer effect in the motor learning.
Számonkérés
gyakorlati jegy
Számonkérés angol
term grade
Irodalom
MAXIN I. (2002): A testnevelés elmélete és módszertana. Dialóg-Campus Kiadó, Budapest-Pécs
FARMOSI I. (1999): Mozgásfejlődés. Dialóg-Campus Kiadó, Budapest
SCHMIDT R. A. (1996): Mozgáskontroll és mozgástanulás. Magyar Testnevelési Egyetem, Budapest
PRISZTÓKA GY. (1998): Testnevelés elmélet. Dialóg-Campus Kiadó, Budapest-Pécs
GOULD, D (1999): Foundation of Sport and Exercise Psychology Human Kinetics
Irodalom angol
MAXIN I. (2002): A testnevelés elmélete és módszertana. Dialóg-Campus Kiadó, Budapest-Pécs
FARMOSI I. (1999): Mozgásfejlődés. Dialóg-Campus Kiadó, Budapest
SCHMIDT R. A. (1996): Mozgáskontroll és mozgástanulás. Magyar Testnevelési Egyetem, Budapest
PRISZTÓKA GY. (1998): Testnevelés elmélet. Dialóg-Campus Kiadó, Budapest-Pécs
GOULD, D (1999): Foundation of Sport and Exercise Psychology Human Kinetics
Tantárgyfelelős intézet kódja
TSI
Tantárgyfelelős oktató
Dr. Vajda Ildikó