Főoldal > 2016/2017. tanév > Matematika tantárgy-pedagógia II.

Tantárgy kódja

TAB1404

Tantárgy neve

Matematika tantárgy-pedagógia II.

Tantárgy angol neve

Education of Mathematics II.

Kredit

2

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy

Heti óraszám

0 + 2
Elmélet + Gyakorlat

Előkövetelmény

TAB1403

Ajánlott félév

4

Cél

A hallgatók szaktudományos, pedagógiai, pszichológiai, módszertani felkészítése az 1-4. évfolyamos matematikaoktatásra. Az alsós matematika tananyagának részletes feldolgozása. Az alkalmazható módszerek, munkalapok, tankönyvek, taneszközök megismertetése. A modern szakmódszertani szemlélet kialakítása.

Cél angol

The scientific, pedagogical, psychological and methodological preparation of students to be able to teach mathematics for 1-4th grades pupils. The detailed processing of the 1-4th grades curriculum. The cognition of the applicable methods, worksheets, students books and workbooks. The formation of modern methodological view.

Tartalom

A geometria-mérések témakör feldolgozása. Sík és térbeli alakzatok tulajdonságainak vizsgálata. Geometriai fogalmak kialakítása. Geometriai konstruáló tevékenységek síkban és térben. Helymeghatározós játékok. A koordináta-rendszer játékos bevezetése. Geometriai transzformációk síkban és térben. Mérések és mértékváltások. Terület- és térfogatmérés. Rácsok használata. A halmazok, logika, relációk, függvények szintetizáló szerepe az alsós tananyagban. Az alsó tagozatban előforduló fontosabb relációk. Stratégiák szabályjátékok megfejtéséhez. A sorozatok témakör kapcsolata számtan-algebra tananyaggal. A kombinatorikai műveleti képesség és a rendszerező képesség fejlesztése kombinatorikai feladatokkal. Elemi tapasztalatszerzés a véletlen tömegjelenségekben megnyilvánuló matematikai törvényszerűségekkel kapcsolatban. Valószínűségi kísérletek. Csoportos hospitálások a gyakorlóiskolában. Alsó tagozatos feladatok megoldásának gyakorlása.

Tartalom angol

Geometry and measurement, examination of dimensions, developing geometrical concepts. Construction in plane and in space. The coordinate system. Synthesis of sets, logic, relations and functions in curricula in lower elementary school. Heuristic math teaching. Strategies for unravelling game rules. Sequences and algebra material. Combinatorics: developing skills and experiences. Contingency: elementary rules, experiments.

Számonkérés

gyakorlati jegy

Számonkérés angol

term grade

Irodalom

Herendiné Kónya Eszter (2013): A matematika tanítása alsó tagozaton. Nemzedékek Tudása Tankönyvkiadó, Budapest Peller József (2003): A Matematikai ismeretszerzés gyökerei ELTE Eötvös Kiadó, Budapest Kóródi Bence (2014, szerk.): Matematika tankönyvek és munkafüzetek (alsó tagozat), Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, Budapest, http://etananyag.ofi.hu/tantargyak/also-tagozat (2016-05-31) 110/2012. (VI. 4.) Korm. rendelet: A Nemzeti alaptanterv kiadásáról, bevezetésérõl és alkalmazásáról 51/2012. (XII. 21.) számú EMMI rendelet 1. melléklete: Kerettanterv az általános iskola 1-4. évfolyamára

Irodalom angol

Herendiné Kónya Eszter (2013): A matematika tanítása alsó tagozaton. Nemzedékek Tudása Tankönyvkiadó, Budapest Peller József (2003): A Matematikai ismeretszerzés gyökerei ELTE Eötvös Kiadó, Budapest Kóródi Bence (2014, szerk.): Matematika tankönyvek és munkafüzetek (alsó tagozat), Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, Budapest, http://etananyag.ofi.hu/tantargyak/also-tagozat (2016-05-31) 110/2012. (VI. 4.) Korm. rendelet: A Nemzeti alaptanterv kiadásáról, bevezetésérõl és alkalmazásáról 51/2012. (XII. 21.) számú EMMI rendelet 1. melléklete: Kerettanterv az általános iskola 1-4. évfolyamára

Tantárgyfelelős intézet kódja

TAI

Tantárgyfelelős oktató

Sitkuné dr. Görömbei Cecília