Tantárgy kódja
TAB1506
Tantárgy neve
Szakmódszertan II. (Ének)
Tantárgy angol neve
Education of Singing II.
Kredit
2
Félévi követelmény
Gyakorlati jegy
Heti óraszám
0 + 2
Elmélet
+ Gyakorlat
Előkövetelmény
TAB1505
Ajánlott félév
4
Cél
A zenepedagógiai ismeretek bővítése, különös tekintettel a zenehallgatás módszereinek megismerésére és az alternatív zenepedagógiák lehetőségeire. Iskolai zenei anyag feldolgozása a tankönyvek megismerésén keresztül, népzenei, zenetörténeti szemelvények tanítása, a 6-10 éves korosztály tudásszintjéhez illeszkedő dalok és zeneművek kiválasztásához megfelelő értékítélet kialakítása.
Cél angol
Broadening knowledge in music pedagogy, with special emphasis on methods of music listening and the possibilities of alternative pedagogies. Analysis of school music material through getting to know textbooks. Teaching samples from folk music and music history to pupils aged 6-10. Choosing appropriate songs through a firm value system.
Tartalom
A megszerzett ritmikai, dallami, együtthangzási, formatani, hangszeres és zeneirodalmi ismeretek alkalmazásának módja. A témákhoz kapcsolódó vázlatok és tervezetek készítésének módja. A szituatív feladatok megoldásának módja. A kreatív zenei játékok és feladatok, valamint az improvizációs gyakorlatok vezetésének helye és módja a zenei nevelésben.
Tartalom angol
Ways of the application of acquired rhythmic, melodic, harmonic, formal, instrumental and music historical knowledge. Methods of preparing plans and outlines connected to the topic. Ways of solving situation-based tasks. The place and manner of leading creative music games and tasks and improvisation in music education
Számonkérés
Zárthelyi dolgozatok, gyakorlati feladatok, mikrotanítások.
Számonkérés angol
In-class tests, practical exercises and micro-teachings.
Irodalom
• Laczó Zoltán: Zenehallgatás az általános iskola alsó tagozatában. Tankönyvkiadó Bp. 1984
• Szabó Helga: Énekes improvizáció az iskolában I-II-III-IV. Zeneműkiadó Bp. 1976-1982, ISBN-szám: 963-330-124-6
• Kisné Kenesei Éva: Alternatív lehetőségek a zenepedagógiában. Tárogató Kiadó Bp. 1994.
• L. Nagy Katalin: Alternatíva – örömmel zenére és zenével örömre nevelés heti egy órában is, Parlando, 1997. 6. szám. 42-46.
• Dobszay László: Kodály után. Tűnődések a zenepedagógiáról. Kecskemét, Kodály Intézet, 1991.
Irodalom angol
• Laczó Zoltán: Zenehallgatás az általános iskola alsó tagozatában. Tankönyvkiadó Bp. 1984
• Szabó Helga: Énekes improvizáció az iskolában I-II-III-IV. Zeneműkiadó Bp. 1976-1982, ISBN-szám: 963-330-124-6
• Kisné Kenesei Éva: Alternatív lehetőségek a zenepedagógiában. Tárogató Kiadó Bp. 1994.
• L. Nagy Katalin: Alternatíva – örömmel zenére és zenével örömre nevelés heti egy órában is, Parlando, 1997. 6. szám. 42-46.
• Dobszay László: Kodály után. Tűnődések a zenepedagógiáról. Kecskemét, Kodály Intézet, 1991.
Tantárgyfelelős intézet kódja
ZEI
Tantárgyfelelős oktató
Dr. Pintér-Keresztes Ildikó