Főoldal > 2016/2017. tanév > Edzéselmélet

Tantárgy kódja

SMB1511

Tantárgy neve

Edzéselmélet

Tantárgy angol neve

Theory of Training

Kredit

2

Félévi követelmény

Vizsga

Heti óraszám

2 + 0
Elmélet + Gyakorlat

Előkövetelmény

TNB1112

Ajánlott félév

2

Cél

Megismertetni az edzéselmélet azon alapvető, korszerű elveit, törvényszerűségeit, módszereit, kutatási eljárásait, amelyek megfelelő alapot biztosítanak a sportmenedzseri munka eredményes végzéséhez biztosítson olyan tudást, felkészültséget és szemléletet, amely lehetővé teszi a kultúra e területének gyakorlatban való eredményes felhasználását.

Cél angol

This course starts from the physiological, biochemical, and neuro-psychological factors characterizing the adaptations of the human organism to the different kinds of physical exercise. On these bases the course provides methodological and didactical tools to correctly propose various methodologies and an appropriate planning of the training, different for every kind of sport and field of motor activity.

Tartalom

A hallgatók megismerik a testkultúrával, testneveléssel, edzéssel, sporttal kapcsolatos alapvető fogalmakat. Megismerik az edzés célját, feladatait, eszközeit, foglalkoznak az alkalmazkodás kérdésével, a terhelés összetevőivel, az elfáradás szakaszával, tüneteivel. Megismerik a teljesítmény összetevőit, a kondicionális és koordinációs képességeket és a képességek biológiai hátterét. Elsajátítják a sportolók felkészítéséhez szükséges módszereket, eljárásokat. Ismereteket szereznek mozgásos cselekvéstanulás a technikai, taktikai tanulás elveiről, alapkérdéseiről. Foglalkoznak a gyermeki mozgás szakaszaival. Megismerik a versenyezés, sportversenyzés jelentőségét, fajtáit, sportbeli felkészülés szakaszait, a kiválasztás problémáját, a tehetség ismérveit. Megtanulják az edzés, felkészítés tervezését, a végzett munka ellenőrzésének módját.

Tartalom angol

After having completed the course, the student will have developed an insight into and an understanding for methodology of training to ensure that the student can plan and prepare for activities in various sports on various levels; have aquired satisfactory skills in various sports; have aquired specific skills as a supervisor in various sports; have aquired a basic knowledge of activities of training.

Számonkérés

félévközi zh kollokvium

Számonkérés angol

mid-term test examination

Irodalom

DUBECZ J. (2009): Általános edzéselmélet és módszertan. 274., HARSÁNYI L.(2000): Edzéstudomány I-II. Dialóg - Campus Kiadó, Budapest-Pécs, 142 – 199., NÁDORI L. (1981) Az edzés elmélete és módszertana. Sport, Budapest., RIGLER E. (1993-1996-2000): Az általános edzéselmélet és módszertan alapjai I-II-III. OTSH, Budapest, 89.; 83.; 179.

Irodalom angol

DUBECZ J. (2009): Általános edzéselmélet és módszertan. 274., HARSÁNYI L.(2000): Edzéstudomány I-II. Dialóg - Campus Kiadó, Budapest-Pécs, 142 – 199., NÁDORI L. (1981) Az edzés elmélete és módszertana. Sport, Budapest., RIGLER E. (1993-1996-2000): Az általános edzéselmélet és módszertan alapjai I-II-III. OTSH, Budapest, 89.; 83.; 179.

Tantárgyfelelős intézet kódja

TSI

Tantárgyfelelős oktató

Gyula Sándor