Főoldal > 2016/2017. tanév > Labdajátékok II. (röpl+labdarg.)

Tantárgy kódja

SMB1712

Tantárgy neve

Labdajátékok II. (röpl+labdarg.)

Tantárgy angol neve

Games with Ball II.

Kredit

2

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy

Heti óraszám

0 + 4
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

2

Cél

Megismertetni a hallgatókkal a sportág korszerű elméletét, a játék oktatása során felhasználható testnevelési játékok szerepét és az oktatás alapvető szakmódszertani alapelveit, eljárásait. Játék közben tudják alkalmazni a sportág technikai elemeit és taktikai eljárásait. Szerezzenek jártasságot versenyek, mérkőzések szervezésében, vezetésében és az alapvető edzői feladatok ellátásában.

Cél angol

Brief history of ball games - domestic as well as international. The relation of teaching this subject to other branch of sports. Football: Attack and defense exercises: games from 1:1 up to 5:2. Playing systems in football. History of volleyball - domestic as well as international. Rules and keeping the records. Process of instructing the sport games. Junior players system. Free-time forms of handball (e.g. beach volleyball). Statistical observation and investigation of volleyball games.

Tartalom

ELMÉLET: A röplabdázás nemzetközi, hazai története (eredete, fejlődési szakaszai), valamint játék- és versenyszabályai. Jegyzőkönyvvezetés. Sportjátékok oktatásának menete és utánpótlás rendszerének kiépítése (korosztályos versenyeztetés). A röplabdázás szabadidős formái (pl. strandröplabda, mixröplabda). GYAKORLAT: A röplabdázás oktatásánál felhasználható testnevelési játékok, valamint az előkészítő és rávezető gyakorlatok (kényszerítő helyzetek) sportág specifikus alkalmazása. Az alapvető technikai elemek. A labdajátékok kialakulása és rövid történeti áttekintése hazai és nemzetközi vonatkozásban. A tárgy oktatásának kapcsolata más sportjátékok oktatásával. Labdarúgás: A labda nélküli és labdás technika elemek sajátosságai. Támadási és védekezési feladatok: 1: 1-től az 5: 2 elleni játékig. A gyakorló játékok szerepe a játék kialakításában. A játékrendszerek a labdarúgásban.

Tartalom angol

The aim of the course is to get to know the up-to-date theory and practise of ball games, as well as the importance of the national league systems within the ball games. Volleyball-specific application of preparatory and warm-up exercises. The aim of the course is to get to know the up-to-date theory and practice of volleyball, as well as the basic methodology of instructing volleyball. Students also should be familiar with organizing games, championships and basic trainer tasks.

Számonkérés

gyakorlati jegy

Számonkérés angol

term grade

Irodalom

GARAMVÖLGYI MÁTYÁS: A röplabdázás technikája. (MTE. Budapest, 1996.) GARAMVÖLGYI MÁTYÁS: A röplabdázás technikája és taktikája. (MTE. Budapest, 1997.) RIGLER E. – KOLTAI M.: Gyakorlatgyűjtemény a röplabda iskolai oktatásához. (TF. Budapest. 2001.) V.HANCIK – J. BELAJ – I.MACURA – L.HORSKY: Röplabdaedzés. (Hungária Sport. Bp.,1990.) MAGYAR RÖPLABDA SZÖVETSÉG: Röplabdázás szabálykönyve

Irodalom angol

GARAMVÖLGYI MÁTYÁS: A röplabdázás technikája. (MTE. Budapest, 1996.) GARAMVÖLGYI MÁTYÁS: A röplabdázás technikája és taktikája. (MTE. Budapest, 1997.) RIGLER E. – KOLTAI M.: Gyakorlatgyűjtemény a röplabda iskolai oktatásához. (TF. Budapest. 2001.) V.HANCIK – J. BELAJ – I.MACURA – L.HORSKY: Röplabdaedzés. (Hungária Sport. Bp.,1990.) MAGYAR RÖPLABDA SZÖVETSÉG: Röplabdázás szabálykönyve

Tantárgyfelelős intézet kódja

TSI

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Kiss Kálmán