Főoldal > 2016/2017. tanév > A nevelés történet alapjai

Tantárgy kódja

TAB1208

Tantárgy neve

A nevelés történet alapjai

Tantárgy angol neve

Historical and Theoretical Basis of Education

Kredit

2

Félévi követelmény

Vizsga

Heti óraszám

2 + 0
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

1

Cél

A hallgatók megismertetése az egyetemes és a magyar nevelés történetének legjelentősebb tényeivel, összefüggéseivel és a családi és kisgyermekkori nevelés történetével. A hallgatók érdeklődésének felkeltése a problématörténeti vizsgálódások iránt. A hallgatók történeti szemléletének megalapozása a pedagógia elméletének és gyakorlatának megismeréséhez.

Cél angol

To introduce the students into the most important facts of the universal and Hungarian history of education, and history of the family and early childhood education.

Tartalom

A neveléstörténet tárgya, jellege, forrásai. Nevelés az ókorban. Középkor nevelésügye. Humanizmus hatása a nevelés elméletére és gyakorlatára. Reformáció és ellenreformáció. Az újkori nevelés története a XVI-XVIII. Században. Az európai család és kisgyermekkor nevelésügye. Az újkori nevelés története a XIX-XX. Században. Az elméleti pedagógia főbb irányzatai hazánkban. A reformpedagógia hazai története. Az óvodai nevelés története hazánkban. A pedagógusszerep történeti változásai.

Tartalom angol

The history of education. Via a proper acquisition of the subject matter students learn the rudiments of Historical research methodology and gain some basic skills in the research of Education History.

Számonkérés

kollokvium

Számonkérés angol

examination

Irodalom

Horváth László-Pornói Imre: A nevelés probléma-és intézménytörténete, Krúdy Könyvkiadó. Nyíregyháza 2008. 230 p 3.1., 3.2.,3.3., 4.2.,4.2.,4.3.,4.4.,4.5.,4.6.,.5.2.,5.3.,5.5.,6.2.,6.4.,6.5.,7.3.,7.4., 7.6.,8.1.,8.2.,8.3.,9.1.,9.2. fejezet ISBN:978-963-9891-05-0 Horváth László–Pornói Imre: Szemelvények a nevelés probléma-és intézménytörténetéből, Krúdy Könyvkiadó.Nyíregyháza 2009. 240 p ISBN:N 978-963-9891-08-1 Neveléstörténeti Szöveggyűjtemény. (Szerk.): Mészáros István – Németh András – Pukánszky Béla. Osiris Kiadó, Budapest 2003. 520.p. ISBN 9789633895177 Mészáros István-Németh András –Pukánszky Béla: Neveléstörténet, OSIRIS Kiadó KFT. Budapest 2005. 418.p. ISBN9789633895917 2.1.2.1., 2.2., 2.3.1., 2.4.2.3., 3.3., 4.1.6., 6.1.3., 6.2.2., 6.6.2.1., 7.1.4., 8.7.1., 8.11.2., 9.2.2., 10.2., 12.2.1 fejezet

Irodalom angol

Horváth László-Pornói Imre: A nevelés probléma-és intézménytörténete, Krúdy Könyvkiadó. Nyíregyháza 2008. 230 p 3.1., 3.2.,3.3., 4.2.,4.2.,4.3.,4.4.,4.5.,4.6.,.5.2.,5.3.,5.5.,6.2.,6.4.,6.5.,7.3.,7.4., 7.6.,8.1.,8.2.,8.3.,9.1.,9.2. fejezet ISBN:978-963-9891-05-0 Horváth László–Pornói Imre: Szemelvények a nevelés probléma-és intézménytörténetéből, Krúdy Könyvkiadó.Nyíregyháza 2009. 240 p ISBN:N 978-963-9891-08-1 Neveléstörténeti Szöveggyűjtemény. (Szerk.): Mészáros István – Németh András – Pukánszky Béla. Osiris Kiadó, Budapest 2003. 520.p. ISBN 9789633895177 Mészáros István-Németh András –Pukánszky Béla: Neveléstörténet, OSIRIS Kiadó KFT. Budapest 2005. 418.p. ISBN9789633895917 2.1.2.1., 2.2., 2.3.1., 2.4.2.3., 3.3., 4.1.6., 6.1.3., 6.2.2., 6.6.2.1., 7.1.4., 8.7.1., 8.11.2., 9.2.2., 10.2., 12.2.1 fejezet

Tantárgyfelelős intézet kódja

API

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Pornói Imre

Ekvivalencia

CGF1101