Tantárgy kódja
SMB1462
Tantárgy neve
Marketing II.
Tantárgy angol neve
Marketing II.
Kredit
3
Félévi követelmény
Vizsga
Heti óraszám
2 + 0
Elmélet
+ Gyakorlat
Előkövetelmény
SMB1461
Ajánlott félév
5
Cél
A tananyag a marketing lényegének és szemléletmódjának elsajátítását tűzi ki célul. A hallgatók ismerjék meg a marketing fogalomrendszerét és a marketing környezetrendszerét. Sajátítsa el a piac működését marketing szempontok alapján. Értelmezze a marketingmixet ismerje annak jelentőségét. A reklám lényegének, jelentőségének megismerése, a különböző reklámeszközök és reklámhordozók megkülönböztetése és alkalmazási formáinak elsajátítása.
Cél angol
The course aims to raise "manager" students awareness of the special features of the business organizations marketing activities, design, and with the macro-micro environment trends that influence specific marketing strategies, and service management elements.
Tartalom
Marketing MIX és elemei
Marketing kommunikációs folyamat elemei, értelmezése, a célközönség meghatározása
Eladószemélyzet tervezése, irányítása és menedzselése
A marketing tevékenység tervezése és a teljesítmény ellenőrzése
Tartalom angol
Steps of marketing strategy, a market environment of organizations, market segmentation, major consumer groups and trends in the consumers market, Quality management activities in services, planning and conducting customer satisfaction studies. Making satisfaction questionnaire.
Számonkérés
1. Évközi Zh dolgozat: 15 p. 2. Évközi Zh dolgozat: 15 p. Egyéni projektfeladat: 15 p. Év végi Zh dolgozat: 65 p. Összesen: 100 p. Elégséges szint: 51%-tól
Számonkérés angol
1. mid-term test: 15 p. 2. mid-term test: 15 p. Individually project: 15p. End-term test: 65 p. Total: 100 p. 2 (Pass): by 51%
Irodalom
Józsa, L.: Marketing-stratégia. Józsa, L. – Piskóti, I. – Rekettye, G. – Veres, Z. : Döntésorientált Marketing. Kotler, P.: Marketing Menedzsment
Irodalom angol
Palmer, A.: Marketing - theory and practice. Zeithaml,V. - Bittner, M.J.- Gremler, D.: Services Marketing. Beal, A.E.: Strategic Market Research: A Guide to Conducting Research that Drives Businesses
Tantárgyfelelős intézet kódja
GTI
Tantárgyfelelős oktató
Dr. Magyar Zoltán