Tantárgy kódja
TAB2431
Tantárgy neve
Környezeti nevelés I.
Tantárgy angol neve
Environmental Education I.
Kredit
2
Félévi követelmény
Gyakorlati jegy
Heti óraszám
2 + 0
Elmélet
+ Gyakorlat
Ajánlott félév
6
Cél
A hallgatókat olyan elméleti alapismeretekkel felvértezni, amely – a gyakorlaton megszerzett tudással együtt – lehetővé teszi számukra a környezet- és természetvédelem oktatását gyerekek számára.
Cél angol
Students are encouraged to realise that the environment cannot be separated from economy, politics and culture, and that teachers who claim to educate in the interests of a more sustainable future, should have a sound understanding of different subjects of scientific and environmental thought
Tartalom
A környezeti nevelés a klasszikustól a modernig. A környezeti nevelés a mai iskolában. A környezeti nevelés célja. A környezeti nevelés lényege (alapelvek, környezeti műveltség). Környezeti nevelés jelentősége. Környezeti nevelés a különböző életkorokban. Környezeti nevelés a tantervekben (a NAT követelményei). Környezeti nevelés és fenntartható fejlődés. A környezeti témák bemutatásának módszerei. A környezeti nevelés keretei és lehetőségei. A tanítási óra nyújtotta környezeti nevelés lehetőségei. Környezeti nevelés szakköri keretben. A környezet- és természetvédelmi tábor. Tanulmányi kirándulás. Terepgyakorlat. Erdei iskola. Környezet- és természetvédelmi vetélkedők. Környezet- és természetvédelmi klubok. Környezet- és természetvédelmi mozgalmak. Madarak és fák napja
Tartalom angol
Mixing science, history, art and education for sustainability may sound strange, but it can also be liberating for students and teachers. Films, photographs, poems and music, oral resources, written accounts, just like presentations in written, pictorial, oral formats help us explore links between environmental education and other subjects and develop knowledge and understanding.
Számonkérés
Gyakorlati jegy
Számonkérés angol
Term grade
Irodalom
Kiss Ferenc – Szabó Árpád: Környezet-tudomány-történet, Bessenyei Kiadó, 2005. ISBN 9637336 21 4 Barangolás a tantárgyak között. Módszertani segédlet komplex témák feldolgozásához. FSC, 2000.
Kiss Ferenc- Tóthné Kosztin Beáta - Vallner Judit (2012): Transzdiszciplináris oktatás, KÖRNYEZETTAN TANÍTÁSA c. könyvben, Debrecen, Nyíregyháza, 99. o. ISBN 978 963473 561 8
Irodalom angol
Kiss Ferenc – Szabó Árpád: Környezet-tudomány-történet, Bessenyei Kiadó, 2005. ISBN 9637336 21 4 Barangolás a tantárgyak között. Módszertani segédlet komplex témák feldolgozásához. FSC, 2000.
Kiss Ferenc- Tóthné Kosztin Beáta - Vallner Judit (2012): Transzdiszciplináris oktatás, KÖRNYEZETTAN TANÍTÁSA c. könyvben, Debrecen, Nyíregyháza, 99. o. ISBN 978 963473 561 8
Tantárgyfelelős intézet kódja
KOI
Tantárgyfelelős oktató
Dr. Kiss Ferenc