Főoldal > 2016/2017. tanév > Játékelméleti alapok a programozáshoz

Tantárgy kódja

PMB2536

Tantárgy neve

Játékelméleti alapok a programozáshoz

Tantárgy angol neve

Game Theory Foundations of Programming

Kredit

3

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy

Heti óraszám

1 + 2
Elmélet + Gyakorlat

Előkövetelmény

PMB1218

Ajánlott félév

6

Cél

A tantárgy elsajátításának célja, hogy a hallgatókat megismertesse a számítógépes játékok készítésének alapvető feladataiva

Cél angol

The goal is to provide an introduction to the fundamentals of game theory with applications to several research areas including biology, ecology, sociology, and economics.

Tartalom

A játékelmélet alapfogalmainak megismerése. A számítógépes játékok típusai, jellemzői. A számítógépes játékok tervezésének főbb lépései. Fejlesztői környezetek. Játékmotorok: grafikus, fizikai, hang és zenei motorok. 2D és 3D játékfejlesztési alapok. A mesterséges intelligencia alkalmazása a játékokban. Mesterséges intelligenciák kialakítása és alkalmazása. Stratégiák, nyerő stratégiák. Táblás játékok, teljes és részleges információs játékok, kétszemélyes játékok, térbeli játékok.

Tartalom angol

Topics to be covered will include games, the concept of Nash-equilibrium, evolutionary game theory, prisoner's dilemma game, social dilemmas, cyclically dominated strategies, mean-field theorem, spatially structured populations, competing associations.

Számonkérés

Gyakorlati jegy

Számonkérés angol

There will be one mid-term and a final. Grade for the course will be 40% on the problem sets, 25% on the mid-term, and 35% on the final.

Irodalom

Karl Sigmund: Az elet jatekai, Gondolat Kiado 1995.

Irodalom angol

Karl Sigmund: Game of life, Oxford University Press ISBN-10: 0198547838 Karl Sigmund: The Calculus of Selfishness, Princeton ISBN 978-0-691-14275-3

Tantárgyfelelős intézet kódja

MII

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Szolnoki Attila János