Tantárgy kódja
PMB2536
Tantárgy neve
Játékelméleti alapok a programozáshoz
Tantárgy angol neve
Game Theory Foundations of Programming
Kredit
3
Félévi követelmény
Gyakorlati jegy
Heti óraszám
1 + 2
Elmélet
+ Gyakorlat
Előkövetelmény
PMB1218
Ajánlott félév
6
Cél
A tantárgy elsajátításának célja, hogy a hallgatókat megismertesse a számítógépes játékok készítésének alapvető feladataiva
Cél angol
The goal is to provide an introduction to the fundamentals of game theory with applications to several research areas including biology, ecology, sociology, and economics.
Tartalom
A játékelmélet alapfogalmainak megismerése. A számítógépes játékok típusai, jellemzői.
A számítógépes játékok tervezésének főbb lépései. Fejlesztői környezetek. Játékmotorok: grafikus, fizikai, hang és zenei motorok. 2D és 3D játékfejlesztési alapok.
A mesterséges intelligencia alkalmazása a játékokban. Mesterséges intelligenciák kialakítása és alkalmazása. Stratégiák, nyerő stratégiák. Táblás játékok, teljes és részleges információs játékok, kétszemélyes játékok, térbeli játékok.
Tartalom angol
Topics to be covered will include games, the concept of Nash-equilibrium, evolutionary game theory, prisoner's dilemma game, social dilemmas, cyclically dominated strategies, mean-field theorem, spatially structured populations, competing associations.
Számonkérés
Gyakorlati jegy
Számonkérés angol
There will be one mid-term and a final. Grade for the course will be 40% on the problem sets, 25% on the mid-term, and 35% on the final.
Irodalom
Karl Sigmund: Az elet jatekai, Gondolat Kiado 1995.
Irodalom angol
Karl Sigmund: Game of life, Oxford University Press ISBN-10: 0198547838 Karl Sigmund: The Calculus of Selfishness, Princeton ISBN 978-0-691-14275-3
Tantárgyfelelős intézet kódja
MII
Tantárgyfelelős oktató
Dr. Szolnoki Attila János