Tantárgy kódja
GZB2683
Tantárgy neve
Nemzetközi kereskedelem és marketing
Tantárgy angol neve
International Trade and Marketing
Kredit
4
Félévi követelmény
Gyakorlati jegy
Heti óraszám
0 + 2
Elmélet
+ Gyakorlat
Előkövetelmény
GZB2561
Ajánlott félév
6
Cél
A tárgy célja a hallgatók megismertetése a – a gyártóbázis és a fogyasztói piac nemzeti szintű elkülönülése esetében – releváns marketingtevékenység kialakításának koncepciójával, és az egyes marketingdöntések meghozatalához szükséges információk beszerzési lehetőségeivel.
Tartalom
A globalizáció és a lokalizáció, mint a nemzetközi marketingtevékenység kialakítását befolyásoló trendeket összegző világjelenségek tárgyalása. A piacválasztás és a külpiaci megjelenés formái. Marketingstratégia a nemzetközi piacokon. Az egyes marketingaktivitások kialakításának programja. A nemzetközi fogyasztói és szervezeti piacok kutatásának sajátosságai, módszerei. Esettanulmányok.
Tantárgyfelelős intézet kódja
GTI
Tantárgyfelelős oktató
Dr. Magyar Zoltán
Ekvivalencia
ÜS2323