Főoldal > 2016/2017. tanév > Nemzetközi kereskedelmi és marketing ismeretek

Tantárgy kódja

GZB2549

Tantárgy neve

Nemzetközi kereskedelmi és marketing ismeretek

Tantárgy angol neve

International Trade and Marketing

Kredit

3

Félévi követelmény

Vizsga

Heti óraszám

0 + 2
Elmélet + Gyakorlat

Előkövetelmény

GZB2216

Ajánlott félév

5

Cél

A tárgy célja a hallgatók megismertetése a – a gyártóbázis és a fogyasztói piac nemzeti szintű elkülönülése esetében – releváns marketingtevékenység kialakításának koncepciójával, különös tekintettel az értékesítési csatorna politikáját érintő döntések, illetve a további marketingaktivitásokra vonatkozó döntések meghozatalához szükséges információk beszerzési lehetőségeivel.

Cél angol

This course aims to introduce students – in the case of national-level distinction of the production base and the consumer market – to the concept of the development of a relevant marketing activity, especially the procurement facilities of information required for the decisions concerning the sales channel policy and the decisions concerning further marketing activities.

Tartalom

A globalizáció és a lokalizáció, mint a nemzetközi marketingtevékenység kialakítását befolyásoló trendeket összegző világjelenségek tárgyalása. A piacválasztás és a külpiaci megjelenés formái. Marketingstratégia a nemzetközi piacokon. Az egyes marketingaktivitások kialakításának programja. A nemzetközi fogyasztói és szervezeti piacok kutatásának sajátosságai, módszerei. A külkereskedelem szervezeti formái és szabályozása. Esettanulmányok.

Tartalom angol

Discussion on the global phenomena summarising the trends affecting the development of globalisation and localisation as international marketing activity. Market choice and the forms of appearance at the external market. Marketing strategy at the international markets. The program of establishing each marketing activity. The special features and methods of conducting research into the international consumer and organisational market. The organisational forms and regulation of foreign trade. Case studies.

Számonkérés

A félévi követelmények 51% fölötti teljesítése. Elérhető max. pontszám: 100 pont. Beadandó feladat: 20 pont I. zárthelyi: 15 pont II. zárthelyi: 15 pont Kollokvium: 50 pont 100 pont

Számonkérés angol

2 written examination papers (2x15 points) and submission of 1 home assignment (20 points) before the deadline.

Irodalom

Komáromi Nándor (2006): Marketing logisztika, Akadémiai Kiadó Bp. Constantinovits Milán – Sipos Zoltán (1999): Külkereskedelmi technika, külpiaci kockázat. Aula Kiadó Philip Kotler (2001): Marketing menedzsment. Műszaki Könyvkiadó. Balázs – Constantinovits – Mádi – Sipos (2000): A külkereskedelem technikája, Aula Kiadó, Bp. Bauer – Berács (1996): Marketing, Aula Kiadó Törzsök Éva (1995): Nemzetközi marketing, KJK Blahó András (2002): Világgazdaságtan. Aula Kiadó

Irodalom angol

Komáromi Nándor (2006): Marketing logisztika, Akadémiai Kiadó Bp. Constantinovits Milán – Sipos Zoltán (1999): Külkereskedelmi technika, külpiaci kockázat. Aula Kiadó Philip Kotler (2001): Marketing menedzsment. Műszaki Könyvkiadó. Balázs – Constantinovits – Mádi – Sipos (2000): A külkereskedelem technikája, Aula Kiadó, Bp. Bauer – Berács (1996): Marketing, Aula Kiadó Törzsök Éva (1995): Nemzetközi marketing, KJK Blahó András (2002): Világgazdaságtan. Aula Kiadó

Tantárgyfelelős intézet kódja

GTI

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Magyar Zoltán