Tantárgy kódja
GZB2537
Tantárgy neve
Marketingstratégia
Tantárgy angol neve
Marketing Strategy
Kredit
2
Félévi követelmény
Gyakorlati jegy
Heti óraszám
2 + 0
Elmélet
+ Gyakorlat
Előkövetelmény
GZB2216
Ajánlott félév
5
Cél
A tárgy célja a vállalati stratégiát célkitűzéseinek elérését segítő funkcionális jellegű marketingstratégia ok-okozati összefüggéseken alapuló megalkotása és megvalósítása módszereinek megismerése. További cél az egyes stratégiatípusok tudatos megválasztása és kialakítása szempontrendszerének tárgyalása.
Cél angol
The course aims to raise "manager" students awareness of the special features of the business organizations marketing activities, design, and with the macro-micro environment trends that influence specific marketing strategies, and service management elements.
Tartalom
A stratégiai tervezés koncepciója, a stratégiai gondolkodás fejlődése. A marketing stratégia helye, szerepe a vállalati stratégiában. A stratégiai helyzetelemzés. (A makro- és a mikrokörnyezet elemzése, a belső környezet elemzése. A fogyasztói igények feltárása és elemzése. A piac szegmentáció és a pozícionálás. Az egyes marketingaktivitásokhoz (7P) kötődő stratégiai döntések. Az egyes stratégiai tipológiák bemutatása. (előnyök, hátrányok, feltételek) A stratégiai tervezés és a globalizáció kapcsolata.
Tartalom angol
Steps marketing strategy, a market environment of organizations, market segmentation, major consumer groups and trends in the consumers market, Quality management activities in services, planning and conducting customer satisfaction studies. Making satisfaction questionnaire.
Számonkérés
1. Évközi Zh dolgozat: 15 p.
2. Évközi Zh dolgozat: 15 p.
Egyéni projektfeladat: 15 p.
Év végi Zh dolgozat: 65 p.
Összesen: 100 p.
Elégséges szint: 51%-tól
Számonkérés angol
1. mid-term test: 15 p.
2. mid-term test: 15 p.
Individually project: 15p.
End-term test: 65 p.
Total: 100 p.
2 (Pass): by 51%
Irodalom
Józsa, L.: Marketing-stratégia Józsa, L. – Piskóti, I. – Rekettye, G. – Veres, Z. : Döntésorientált Marketing Kotler, P.: Marketing Menedzsment
Irodalom angol
Palmer, A.: Marketing - theory and practice Zeithaml,V. - Bittner, M.J.- Gremler, D.: Services Marketing Beal, A.E.: Strategic Market Research: A Guide to Conducting Research that Drives Businesses
Tantárgyfelelős intézet kódja
GTI
Tantárgyfelelős oktató
Dr. Magyar Zoltán