Főoldal > 2016/2017. tanév > Marketingstratégia

Tantárgy kódja

GZB2537

Tantárgy neve

Marketingstratégia

Tantárgy angol neve

Marketing Strategy

Kredit

2

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy

Heti óraszám

2 + 0
Elmélet + Gyakorlat

Előkövetelmény

GZB2216

Ajánlott félév

5

Cél

A tárgy célja a vállalati stratégiát célkitűzéseinek elérését segítő funkcionális jellegű marketingstratégia ok-okozati összefüggéseken alapuló megalkotása és megvalósítása módszereinek megismerése. További cél az egyes stratégiatípusok tudatos megválasztása és kialakítása szempontrendszerének tárgyalása.

Cél angol

The course aims to raise "manager" students awareness of the special features of the business organizations marketing activities, design, and with the macro-micro environment trends that influence specific marketing strategies, and service management elements.

Tartalom

A stratégiai tervezés koncepciója, a stratégiai gondolkodás fejlődése. A marketing stratégia helye, szerepe a vállalati stratégiában. A stratégiai helyzetelemzés. (A makro- és a mikrokörnyezet elemzése, a belső környezet elemzése. A fogyasztói igények feltárása és elemzése. A piac szegmentáció és a pozícionálás. Az egyes marketingaktivitásokhoz (7P) kötődő stratégiai döntések. Az egyes stratégiai tipológiák bemutatása. (előnyök, hátrányok, feltételek) A stratégiai tervezés és a globalizáció kapcsolata.

Tartalom angol

Steps marketing strategy, a market environment of organizations, market segmentation, major consumer groups and trends in the consumers market, Quality management activities in services, planning and conducting customer satisfaction studies. Making satisfaction questionnaire.

Számonkérés

1. Évközi Zh dolgozat: 15 p. 2. Évközi Zh dolgozat: 15 p. Egyéni projektfeladat: 15 p. Év végi Zh dolgozat: 65 p. Összesen: 100 p. Elégséges szint: 51%-tól

Számonkérés angol

1. mid-term test: 15 p. 2. mid-term test: 15 p. Individually project: 15p. End-term test: 65 p. Total: 100 p. 2 (Pass): by 51%

Irodalom

Józsa, L.: Marketing-stratégia Józsa, L. – Piskóti, I. – Rekettye, G. – Veres, Z. : Döntésorientált Marketing Kotler, P.: Marketing Menedzsment

Irodalom angol

Palmer, A.: Marketing - theory and practice Zeithaml,V. - Bittner, M.J.- Gremler, D.: Services Marketing Beal, A.E.: Strategic Market Research: A Guide to Conducting Research that Drives Businesses

Tantárgyfelelős intézet kódja

GTI

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Magyar Zoltán