Főoldal > 2016/2017. tanév > Piackutatás és elemzés

Tantárgy kódja

GZB2561

Tantárgy neve

Piackutatás és elemzés

Tantárgy angol neve

Market Research and Analysis

Kredit

3

Félévi követelmény

Vizsga

Heti óraszám

0 + 2
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

5

Cél

A tárgy célja a hallgatók megismertetése a marketingtevékenységhez kapcsolódó döntési és kutatási problémák azonosítását és megoldását szolgáló információk beszerzésének és elemzésének módszertanával.

Tartalom

Az információ fogalma, jellemzői. A piackutatás, és az információgyűjtés relevanciája a marketingtevékenységben, a MIR. Az ügynökségválasztás és a megbízás. A piackutatási folyamat fázisai. A primer és a szekunder információk. A fogyasztói piacok feltárása. Az egyes primer-adatfelvételi módszerek. A B2B piacok vizsgálata. A magyar piackutatás történeti áttekintése.

Tantárgyfelelős intézet kódja

GTI

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Magyar Zoltán