Tantárgy kódja
GZB2561
Tantárgy neve
Piackutatás és elemzés
Tantárgy angol neve
Market Research and Analysis
Kredit
3
Félévi követelmény
Vizsga
Heti óraszám
0 + 2
Elmélet
+ Gyakorlat
Ajánlott félév
5
Cél
A tárgy célja a hallgatók megismertetése a marketingtevékenységhez kapcsolódó döntési és kutatási problémák azonosítását és megoldását szolgáló információk beszerzésének és elemzésének módszertanával.
Tartalom
Az információ fogalma, jellemzői. A piackutatás, és az információgyűjtés relevanciája a marketingtevékenységben, a MIR. Az ügynökségválasztás és a megbízás. A piackutatási folyamat fázisai. A primer és a szekunder információk. A fogyasztói piacok feltárása. Az egyes primer-adatfelvételi módszerek. A B2B piacok vizsgálata. A magyar piackutatás történeti áttekintése.
Tantárgyfelelős intézet kódja
GTI
Tantárgyfelelős oktató
Dr. Magyar Zoltán