Tantárgy kódja
CGB2015
Tantárgy neve
Erőszakmentes kommunikáció
Tantárgy angol neve
Social Psychology of Ethnics
Kredit
2
Félévi követelmény
Minősített aláírás
Heti óraszám
0 + 1
Elmélet
+ Gyakorlat
Ajánlott félév
4 vagy 5
Cél
A csecsemő és kisgyermeknevelők személyiségfejlesztése kommunikációs készség fejlesztésén keresztül. A kommunikatív viselkedés tudatosítása a figyelem ráirányításával. A hallgatóknak meg kell ismerniük és tudatosítaniuk kell azokat a kommunikációs helyzeteket, melyek szakmájukban kiemelkedő helyet foglalnak el. A hallgatók technikákat ismernek az erőszakmentes kommunikációhoz. Ezen technikák birtokában a mindennapi életben és a szakmai munkájuk felmerülő problémákat hatékonyabban tudják kezelni.
Cél angol
Personality development of Infant and Early Childhood Educators through the development of communication. Make students to be aware of their communication behavior by direct attention. Students should be aware situations which are common in their profession. Students learn the technique of non violent comunicaton which promote that they will handle probles efficiently in their everyday life and in their workplace.
Tartalom
A csoport kialakítása, a csoportszabályok tisztázása. A kommunikáció fogalmának értelmezése, fontossága a csoporttagok életében. A lehetséges konfliktushelyzetek békés párbeszéddé alakítása, szakítás a dühbe, agresszióba és depresszióba torkolló gondolkodásmóddal. Olyan kifejezésmódok megismerése, amely segítenek elkerülni az ellenségeskedést. Az empátia gyógyító erejét felhasználva együttérzéssel kommunikálni. A közvetítés szerepe a konfliktusmegoldásban
Tartalom angol
Group forming, outlining group rules. Discussing the personal representation and significance of the concept of communication. Converting potential conflict situations to peaceful conversations.Using expressions which can help to avoid hostility. Using empathy to communicate warmth. The role of mediation in conflict management.
Számonkérés
minősített aláírás
Számonkérés angol
signature with qualification
Irodalom
Bagdy Emőke - Telkes József (2000): Személyiségfejlesztő módszerek az iskolában. Tankönyvkiadó, Budapest.
Hajas Zsuzsa (1999): Kommunikációs gyakorlatok. Pedellus, Debrecen.
Hanák Zsuzsanna (2001): Kommunikációs ismeretek és készségfejlesztés (hallgatói munkafüzet, multimédiás CD-ROM, tanári segédlet) EKF.
M, B. Rosenberg (2001): a szavak ablakok vagy falak - Erőszakmentes kommunikáció. Agykontroll KFT., Budapest.
Irodalom angol
Bagdy Emőke - Telkes József (2000): Személyiségfejlesztő módszerek az iskolában. Tankönyvkiadó, Budapest.
Hajas Zsuzsa (1999): Kommunikációs gyakorlatok. Pedellus, Debrecen.
Hanák Zsuzsanna (2001): Kommunikációs ismeretek és készségfejlesztés (hallgatói munkafüzet, multimédiás CD-ROM, tanári segédlet) EKF.
M, B. Rosenberg (2001): a szavak ablakok vagy falak - Erőszakmentes kommunikáció. Agykontroll KFT., Budapest.
Tantárgyfelelős intézet kódja
API
Tantárgyfelelős oktató
Vassné dr. Figula Erika