Tantárgy kódja
CGB2008
Tantárgy neve
Esetelemzés
Tantárgy angol neve
Discussion
Kredit
2
Félévi követelmény
Gyakorlati jegy
Heti óraszám
0 + 2
Elmélet
+ Gyakorlat
Ajánlott félév
4 vagy 5
Cél
A kurzus célja a hallgatók elméleti és gyakorlati ismereteinek konkrét esetbemutatásba és esetelemzésbe való átvezetése. A hallgató szerezzen készséget a megszerzett elméleti tudás (pl.fejlődéslélektan, személyiségfejlődési és viselkedési zavarok, a család rendszerszemlélete, mentálhigiéné stb.) alapján a gyakorlati munka során felmerülő egyéni és egyedi problémahelyzetek definiálására, elemzésére és a lehetséges megoldási alternatívák felvázolására.
Cél angol
The aim of the course is to make students use their theoretical and practical knowledge in case studies. Students should know the method of defining and analyzig problem situations and they should be able to present possible problem solving techiques by using their theoretical knowledge (developmental psychology, developmental and behavioral disorders, family system perspective, mentalhigiene).
Tartalom
A csoportos konzultáció az általános esetvezetési ismeretek megbeszélését és demonstrálását tartalmazza. Az esetválasztás és bemutatás során tisztázásra kerülnek a társszakmákkal és a szülői nevelési stílusokkal kapcsolatos kompetencia határok, valamint a segítségnyújtás adekvát és hatékony módozatai.
Tartalom angol
During the qroup consultation students gain general knowledge about therapeutic tehniques and the method of demonstration. Students have to be aware of their professional limitations during they learn an adequate and effective way of helping.
Számonkérés
gyakorlati jegy
Számonkérés angol
term grade
Irodalom
Barnes, Gill Gorell (1991): Család, terápia, gondozás. Családterápiás olvasókönyv II. Animula
Berg, I. K. (1995): Konzultáció sokproblémás családokkal. Animula, Budapest
Buda Béla (1998): A család lélektani rendszerének fejlődése és változásai - a segítő szempontjából. Támasz, Budapest
Buda Béla (1994): Mentálhigéné. A lelki egészség társadalmi, munkaszervezeti, pszichokulturális és gyakorlati vetületei. Animula, Budapest
Hepworth, D. H. - Larsen, J. A. (1996): A sokszempontú felmérés In: Szociális munka egyénekkel és családokkal. Szerk. Tánczos Éva. Budapest
Szabó Lajos: Szociális esetmunka. Elméleti alapvetés. Wesley Kiadó, Bp. 2005. ISBN 978 963 0055 475
Irodalom angol
Barnes, Gill Gorell (1991): Család, terápia, gondozás. Családterápiás olvasókönyv II. Animula
Berg, I. K. (1995): Konzultáció sokproblémás családokkal. Animula, Budapest
Buda Béla (1998): A család lélektani rendszerének fejlődése és változásai - a segítő szempontjából. Támasz, Budapest
Buda Béla (1994): Mentálhigéné. A lelki egészség társadalmi, munkaszervezeti, pszichokulturális és gyakorlati vetületei. Animula, Budapest
Hepworth, D. H. - Larsen, J. A. (1996): A sokszempontú felmérés In: Szociális munka egyénekkel és családokkal. Szerk. Tánczos Éva. Budapest
Szabó Lajos: Szociális esetmunka. Elméleti alapvetés. Wesley Kiadó, Bp. 2005. ISBN 978 963 0055 475
Tantárgyfelelős intézet kódja
API
Tantárgyfelelős oktató
Dr. Pauwlik Zsuzsa Orsika