Tantárgy kódja
PSB1245L
Tantárgy neve
Terepgyakorlat
Kredit
3
Félévi követelmény
Gyakorlati jegy
Féléves órszám
0 + 9
Elmélet
+ Gyakorlat
Ajánlott félév
4
Cél
A fejlesztőpedagógiai tevékenység ellátásához szükséges elméleti és gyakorlati ismeretek elmélyítése, alkalmazása. A gyakorlati tevékenységük tapasztalataira építve a képzés során a hallgatók felkészülnek a fejlesztőpedagógus munkakör, illetve az intézményhez kapcsolódó speciális feladatok ellátására.
Cél angol
Applying and intensify the acquired theoretical and practical knowledge which are important to the developmental educator profession.
Builded to the practical activity and experience, during the course, the students prepare for the developer educator profession and the implementation of special tasks which linking to the institutions.
Tartalom
A hallgatók gyakorlóterepen egyéni hospitálást teljesítenek, óvodai, illetve iskolai fejlesztőcsoportban. Feladatuk hospitálási napló készítése (a foglalkozás menetének leírása, a gyermekek jellemzése, az alkalmazott fejlesztési módszerek felsorolása, alkalmazásuk indoklása). Ezt követően egyénileg vezetnek foglalkozásokat, a képző intézmény által kijelölt vagy választott intézményben, amelyre otthoni munka formájában előzetesen felkészülnek és benyújtják annak részletes dokumentációját.
Tartalom angol
The students in the training ground making personal observations in developer groups of kindergartens and schools.
Their task to make observation report (description of the process of the developing occasions, presentation of the characteristics of children, listing of the developing methods and justification of the appliance).
After that, the students lead personal courses in the practicing place appointed by the university, or they freely chosen. For this activity the students prepare previously, independently at home and they submit this papers before they start their fieldwork.
Számonkérés
gyakorlati jegy
Számonkérés angol
term grade
Irodalom
Fejlesztő pedagógia (Diszlexia különszám) 1999/4-5. sz.
Meixner I. (1998): A dyslexia prevenció, reedukáció módszere. BGGYTF, Budapest.
Porkolábné Balogh K. (1992): Kudarc nélkül az általános iskolában. Alex-typo Bt., Budapest.
Szautner Jánosné Szigeti G. (2014): A tanulási zavarok korrekciója kisiskoláskorban II., Marketing Műhely Kft., Szolnok.
Irodalom angol
Fejlesztő pedagógia (Diszlexia különszám) 1999/4-5. sz.
Meixner I. (1998): A dyslexia prevenció, reedukáció módszere. BGGYTF, Budapest.
Porkolábné Balogh K. (1992): Kudarc nélkül az általános iskolában. Alex-typo Bt., Budapest.
Szautner Jánosné Szigeti G. (2014): A tanulási zavarok korrekciója kisiskoláskorban II., Marketing Műhely Kft., Szolnok.
Tantárgyfelelős intézet kódja
API
Tantárgyfelelős oktató
Jeneiné Novák Erzsébet
Ekvivalencia
FR1324L, FP1456L