Főoldal > 2016/2017. tanév > Fejlesztő program készítésének módszertana

Tantárgy kódja

PSB1240L

Tantárgy neve

Fejlesztő program készítésének módszertana

Kredit

5

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy

Féléves órszám

0 + 15
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

4

Cél

A hallgató ismerje meg a fejlesztő program elkészítésének módszertani lépéseit. Képessé váljon a fejleszteni kívánt képesség megnevezésére, meghatározására. Tudja kiválasztani a fejleszteni kívánt képesség mérésének módjait. A fejlődési szintek meghatározásában jártas legyen. Fejlesztő program célját tudja meghatározni. Önállóan tudjon egy problémás/ részképesség gyengeség/ gyermekre fejlesztő tervet készíteni.

Cél angol

Students gain information on the methodological steps of the process of developing a developmental programme. Students have to be able to detect the skills which should be developed and she/he has to measure these skills. Students have to able to detect different developmental stages. Students have to learn how to define the goal of the developmental programme and they have to learn how to design an individual developmental programme.

Tartalom

Képesség hierarchia. Sinderlar 1, 2 képesség vizsgáló eljárások, DPT, DIFFER tesztek megismerése, elemzése. Fejlesztő terv felépítése. Fejlesztő eszközök, módszerek alkalmazásának lehetőségei a fejlesztő tevékenységekben.

Tartalom angol

The hierarchy of the skills. Sindelar 1, 2, methods of skill monitoring. DPT, DIFFER. The structure of the development programme. Methods and tools in the process of development.

Számonkérés

gyakorlati jegy

Számonkérés angol

term grade

Irodalom

Bozsikné Víg M. (szerk) (2008): Fejlesztő tervek gyűjteménye. Borsod- Abaúj- Zemplén Megyei Pedagógiai Szakmai Szakszolgálati és Közművelődési Intézet, Miskolc. Pinczésné Palásthy I.(2004): Tanulási zavarok, fejlesztő gyakorlatok. Pedellus Tankönyvkiadó, Debrecen. Gósy M. –Imre A. (2007): Beszédpercepciós fejlesztő modulok, Nikol Kkt., Budapest.

Irodalom angol

Bozsikné Víg M. (szerk) (2008): Fejlesztő tervek gyűjteménye. Borsod- Abaúj- Zemplén Megyei Pedagógiai Szakmai Szakszolgálati és Közművelődési Intézet, Miskolc. Pinczésné Palásthy I.(2004): Tanulási zavarok, fejlesztő gyakorlatok. Pedellus Tankönyvkiadó, Debrecen. Gósy M. –Imre A. (2007): Beszédpercepciós fejlesztő modulok, Nikol Kkt., Budapest.

Tantárgyfelelős intézet kódja

API

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Tóthné Gacsályi Viktória

Ekvivalencia

FR1309L, FP1344L