Tantárgy kódja
FP1349L
Tantárgy neve
Iskolaelőkészítő fejlesztő tevékenység
Kredit
4
Félévi követelmény
Gyakorlati jegy
Féléves órszám
0 + 12
Elmélet
+ Gyakorlat
Ajánlott félév
3
Cél
A hallgató ismerje meg az iskolaérettség kritériumait. Az iskolaérettség vizsgálatába betekintést nyerjen. Tisztában legyen a részképességek vizsgálatával és az iskolai beválásra való hatásaival. Képessé váljanak a tünetekhez megfelelő vizsgálóeljárás kiválasztására. Ismerjenek meg minél több fejlesztő játékot, eszközt, módszert. Képesek legyenek egy fejlesztő foglalkozást megtervezni, megvalósítani.
Cél angol
The concept of school readiness and its criteria. Students gain information on the examination of school readiness. They learn the examination of early signs of learning disorders. The learn developmental games, tools and methods. They have to able to organize the process of development.
Tartalom
Az iskolaérettség feltételei. Az óvodás kor jellemzőinek ismerete. Részképességek, gyengeségek és az iskolai teljesítmény összefüggései. A Fonológiai tudatosság teszt, GMP teszt megismerése, elemzése. Fejlesztő foglalkozás felépítése.
Tartalom angol
Basic conditionals of school readiness. The main characteristics of preschoolers. Weaknesses of the learning process. Fonology awareness and GMP test. The developmental process.
Számonkérés
Gyakorlati jegy
Számonkérés angol
Term grade
Irodalom
Petőné Honvári J. (2014): A hallás és olvasás utáni szövegértés különbségeinek vizsgálata egy negyedikes osztályban. Új Pedagógiai Szemle 2014/9-10. 58-68.
Gyarmathy É. (1998): A tanulási zavarok terápiája. Új Pedagógiai Szemle, 48. évf. 1998. 12. sz. 75-87.
Ranschburg J. (2012): Pszichológiai rendellenességek gyermekkorban. Saxum Kiadó Kft., Budapest.
Ranschburg J. (2002): A világ megismerése óvodáskorban. OKKER Kiadó, Budapest. Kelemen L. (szerk) (2002): Képességmérés az óvodában I. DEHPFK Gyakorló Óvodájának kiadványa, Poliforma Kft, Hajdúböszörmény.
Irodalom angol
Petőné Honvári J. (2014): A hallás és olvasás utáni szövegértés különbségeinek vizsgálata egy negyedikes osztályban. Új Pedagógiai Szemle 2014/9-10. 58-68.
Gyarmathy É. (1998): A tanulási zavarok terápiája. Új Pedagógiai Szemle, 48. évf. 1998. 12. sz. 75-87.
Ranschburg J. (2012): Pszichológiai rendellenességek gyermekkorban. Saxum Kiadó Kft., Budapest.
Ranschburg J. (2002): A világ megismerése óvodáskorban. OKKER Kiadó, Budapest. Kelemen L. (szerk) (2002): Képességmérés az óvodában I. DEHPFK Gyakorló Óvodájának kiadványa, Poliforma Kft, Hajdúböszörmény.
Tantárgyfelelős intézet kódja
API
Tantárgyfelelős oktató
Dr. Pauwlik Zsuzsa Orsika