Tantárgy kódja
FP1343L
Tantárgy neve
Fejlesztő játékok
Kredit
3
Félévi követelmény
Gyakorlati jegy
Féléves órszám
0 + 9
Elmélet
+ Gyakorlat
Ajánlott félév
3
Cél
A kurzus célja, hogy a hallgató megismerje a játék diagnosztikus eszközként való alkalmazási lehetőségeit és a különböző korosztályokkal végzett fejlesztő munkában való szerepét.
Cél angol
The goal of the course is the students gain information on the applying possibilities of the plays as diagnostic instrument and the role of the developmental work within different age groups.
Tartalom
A játék szerepe a pszichés funkciók fejlődésében. A játékos képességfejlesztés jellemzői és alkalmazási lehetőségei az óvodai és az iskolai (általános és középiskolai) fejlesztő foglalkozásokon. Képzelet és kreativitásfejlesztő játékok. Figyelem- és gondolkodásfejlesztő játékok. Mozgásos (mozgásfejlesztő) játékok. Memóriafejlesztő játékok. A saját test észlelésének fejlesztése. Az auditív és a vizuális észlelés játékos fejlesztése. A gondolkodás fejlesztése.
Tartalom angol
The role of the plays in the development of psychological functions.
Characteristics of playful skill development and applying possibilities in the preschool and school (elementary and secondary) developer course.
Imagination and creativity developing plays.
Attention and thinking developer plays.
Motion developing plays.
Memory games.
Developing of the own body perception.
Developing of auditive and visual perception.
Developing of thinking.
Számonkérés
Gyakorlati jegy
Számonkérés angol
Term grade
Irodalom
Boros-Farkas B.: A fejlesztő játékok és alkalmazása a fejlesztő munka során, Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet, Budapest
Takács B. (2001): Gyermek-játék-terápia. Okker Kiadó, Budapest
F. Földi R. (2008): Testnevelési játékok a tanulási zavarok prevenciójában és korrekciójában Iskolapszichológia sorozat, ELTE PPK Neveléstudományi Intézet, Budapest
Porkolábné Balogh K. (2004): Komplex prevenciós óvodai program. Kudarc nélkül az iskolában. Trefort Kiadó, Budapest
Gyarmathy É. (2003): Játékkatalógus, Iskolapszichológia 20., ELTE PKK Tanárképzési és -továbbképzési Központ, Budapest
Irodalom angol
Boros-Farkas B.: A fejlesztő játékok és alkalmazása a fejlesztő munka során, Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet, Budapest
Takács B. (2001): Gyermek-játék-terápia. Okker Kiadó, Budapest
F. Földi R. (2008): Testnevelési játékok a tanulási zavarok prevenciójában és korrekciójában Iskolapszichológia sorozat, ELTE PPK Neveléstudományi Intézet, Budapest
Porkolábné Balogh K. (2004): Komplex prevenciós óvodai program. Kudarc nélkül az iskolában. Trefort Kiadó, Budapest
Gyarmathy É. (2003): Játékkatalógus, Iskolapszichológia 20., ELTE PKK Tanárképzési és -továbbképzési Központ, Budapest
Tantárgyfelelős intézet kódja
API
Tantárgyfelelős oktató
Dr. Pauwlik Zsuzsa Orsika
Ekvivalencia
PSB1239L