Tantárgy kódja
FP1242L
Tantárgy neve
Játékpedagógia
Kredit
2
Félévi követelmény
Vizsga
Féléves órszám
6 + 0
Elmélet
+ Gyakorlat
Ajánlott félév
2
Cél
Olyan gyakorlati és elméleti ismeretek nyújtása, készségek és képességek fejlesztése, amelynek eredményeképpen a hallgatók megismerik a gyermekkor legfontosabb tevékenységének – a játéknak – a specifikumait, a játékra vonatkozó elméleteket, a játék sajátosságait, a különböző játékfajták jellemző vonásait. A játékirányításhoz szükséges ismeretek és képességek elsajátítása érdekében tájékozódnak a játék kultúravezető funkcióiról és arról, hogyan segíti a specifikus emberi képességek kibontakozását, a gondolkodást, ezzel összefüggésben a kommunikációt, a kreativitást, az önreflexiós képességet és a társas magatartást. Speciális pedagógusi képességek fejlesztése: improvizációs készség, játékkedv, fantázia; információszerzési technikák, kreativitás.
Cél angol
Providing practical and theoretical knowledge, developing skills and capabilities in order for students: get to know the specifics of the most important childhood
activity - the game -, theories relating to the game, specific features of the game, characteristics of different types of games. Get an insight into the games culture leading functions and in how the game helps the emergence of a specific human skills, like thinking, communication, creativity, the ability to self-reflection and social behavior in order to be able to the management of the game. The development of special teaching skills: improvisation skills, playfulness, imagination; information gathering techniques and creativity.
Tartalom
A játék eredete, története. Játék a kora gyermekkori fejlődésben. Az óvodáskorú gyermek játéktevékenységének elemzése és értelmezése. Képzelet és valóság. A gyermeki világkép megjelenítődése a játéktevékenységben. A játékfajták. Játék és tanulás kapcsolata. Játékterek és játékszerek. A kooperációs készséget fejlesztő játékok megismerése. A pedagógus szerepe és feladatai a játéktevékenységek irányításában.
Tartalom angol
The history of game. The role of game in early childhood development. To analyse the preschool children game activity. Imagination and reality. The children's world view display in their play activities. The type of game. Play connetction whith learn. Game room and toys. Toys which develop the cooperative learning skills . The role and responsibilities of teachers the play activities.
Számonkérés
vizsga (kollokvium)
Számonkérés angol
examination (terminal examinations)
Irodalom
Mérei F. – V. Binét Á. (1981): Gyermeklélektan. Gondolat Kiadó, Budapest, 117-132.
Sutton-Smith, B.(1986): Hogyan játsszunk gyermekeinkkel? Gondolat, Bp.
Takács B. (2001): Gyermek-játék-terápia. Okker Kiadó, Budapest, 14-47.
Winnicott, D. W. (1999): Játszás és valóság. Animula Kiadó, Budapest, 37-84.p.
Irodalom angol
Mérei F. – V. Binét Á. (1981): Gyermeklélektan. Gondolat Kiadó, Budapest, 117-132.
Sutton-Smith, B.(1986): Hogyan játsszunk gyermekeinkkel? Gondolat, Bp.
Takács B. (2001): Gyermek-játék-terápia. Okker Kiadó, Budapest, 14-47.
Winnicott, D. W. (1999): Játszás és valóság. Animula Kiadó, Budapest, 37-84.p.
Tantárgyfelelős intézet kódja
API
Tantárgyfelelős oktató
Dr. Hollósi Hajnalka Zsuzsanna