Főoldal > 2016/2017. tanév > Játékpedagógia

Tantárgy kódja

FP1242L

Tantárgy neve

Játékpedagógia

Kredit

2

Félévi követelmény

Vizsga

Féléves órszám

6 + 0
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

2

Cél

Olyan gyakorlati és elméleti ismeretek nyújtása, készségek és képességek fejlesztése, amelynek eredményeképpen a hallgatók megismerik a gyermekkor legfontosabb tevékenységének – a játéknak – a specifikumait, a játékra vonatkozó elméleteket, a játék sajátosságait, a különböző játékfajták jellemző vonásait. A játékirányításhoz szükséges ismeretek és képességek elsajátítása érdekében tájékozódnak a játék kultúravezető funkcióiról és arról, hogyan segíti a specifikus emberi képességek kibontakozását, a gondolkodást, ezzel összefüggésben a kommunikációt, a kreativitást, az önreflexiós képességet és a társas magatartást. Speciális pedagógusi képességek fejlesztése: improvizációs készség, játékkedv, fantázia; információszerzési technikák, kreativitás.

Cél angol

Providing practical and theoretical knowledge, developing skills and capabilities in order for students: get to know the specifics of the most important childhood activity - the game -, theories relating to the game, specific features of the game, characteristics of different types of games. Get an insight into the games culture leading functions and in how the game helps the emergence of a specific human skills, like thinking, communication, creativity, the ability to self-reflection and social behavior in order to be able to the management of the game. The development of special teaching skills: improvisation skills, playfulness, imagination; information gathering techniques and creativity.

Tartalom

A játék eredete, története. Játék a kora gyermekkori fejlődésben. Az óvodáskorú gyermek játéktevékenységének elemzése és értelmezése. Képzelet és valóság. A gyermeki világkép megjelenítődése a játéktevékenységben. A játékfajták. Játék és tanulás kapcsolata. Játékterek és játékszerek. A kooperációs készséget fejlesztő játékok megismerése. A pedagógus szerepe és feladatai a játéktevékenységek irányításában.

Tartalom angol

The history of game. The role of game in early childhood development. To analyse the preschool children game activity. Imagination and reality. The children's world view display in their play activities. The type of game. Play connetction whith learn. Game room and toys. Toys which develop the cooperative learning skills . The role and responsibilities of teachers the play activities.

Számonkérés

vizsga (kollokvium)

Számonkérés angol

examination (terminal examinations)

Irodalom

Mérei F. – V. Binét Á. (1981): Gyermeklélektan. Gondolat Kiadó, Budapest, 117-132. Sutton-Smith, B.(1986): Hogyan játsszunk gyermekeinkkel? Gondolat, Bp. Takács B. (2001): Gyermek-játék-terápia. Okker Kiadó, Budapest, 14-47. Winnicott, D. W. (1999): Játszás és valóság. Animula Kiadó, Budapest, 37-84.p.

Irodalom angol

Mérei F. – V. Binét Á. (1981): Gyermeklélektan. Gondolat Kiadó, Budapest, 117-132. Sutton-Smith, B.(1986): Hogyan játsszunk gyermekeinkkel? Gondolat, Bp. Takács B. (2001): Gyermek-játék-terápia. Okker Kiadó, Budapest, 14-47. Winnicott, D. W. (1999): Játszás és valóság. Animula Kiadó, Budapest, 37-84.p.

Tantárgyfelelős intézet kódja

API

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Hollósi Hajnalka Zsuzsanna